Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata
Nový jízdní řád veřejné dopravy vstoupil v platnost dne 10.12.2017. Dle oficiálních sdělení dopravců a objednavatele veřejné dopravy v Ústeckém kraji došlo vesměs k minutovým posunům vlaků, ke kterým údajně došlo z důvodů zvýšení komfortu cestování a lepší návaznosti jednotlivých spojů a to i mezi jednotlivými druhy dopravy. O těchto pozitivech hovoří i tabulka přehledu změn platných od 10.12.2017, kterou dne 20.11.2017 zveřejnil odbor dopravy Ústeckého kraje na svých stránkách. O čem se tam však vůbec nepíše je rozvázání přípojové vazby mezi osobními vlaky relací Teplice - Lovosice a Litvínov - Teplice ve stanici Řetenice.
Stanice Řetenice patří z mého pohledu mezi zásadní přestupní uzly regionálního významu. Stanice Řetenice leží na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem do Mostu a Chomutova. Jedná se však také o stanici odbočnou. Ve stanici nalezneme nultý kilometr trati Teplice - Úpořiny - Lovosice, která letos slaví své 120. výročí od svého vzniku.
Stanice se po celou dobu své historie vždy několikrát za den stává přestupním uzlem mezi motoráčky směřující od Lovosic do Teplic a vlaky od Teplic do Oseka a Litvínova a to v obou směrech. Obrázek na sebe čekajících motorových vlaků k Řetenicím patří stejně jako elektrárna k Ledvicím. Objednavatelé si však připravili pro trať a zejména cestující speciální narozeninové překvapení a to rozvázání tohoto historického spojení ze směru od Litvínova na Lovosice!
Konečný návrh jízdního řádu, který byl Ústeckým krajem zveřejněn dne 12.6.2017 k připomínkování však žádnou takovou změnu neobsahoval. Nebylo tedy možné se k této změně nikterak vyjádřit a připomínkovat ji. Jak je možné, že tedy existuje? Jak je možné, že došlo k tak zásadnímu posunu časové polohy vlaků?
Nedávno jsem více méně jsem na existenci facebookového profilu odboru dopravy Ústeckého kraje. Nelenil jsem tedy a na tuto zjištěnou skutečnost jsem se osob zodpovědných zeptal. Jejich odpovědi mě více než překvapily:
Martin Houška "Vyborny" krok byl rozvazani vsech pripoju mezi motorakama v Retenicich ve smeru od Litvinova..... jako s kozinou.jen pokracujte...
člen odboru dopravy UK:
No o tom nic nevím. Ale pokud k tomu došlo, tak bezpochyby po projednání s ROC ČD, možná dokonce na jejich podnět. Navíc bych nás 100%ně nepodezříval, že jde od likvidaci jakékoliv trati. Kraj vydává množství energie ve snaze zajistit jak modernizaci Litvínova, tak opravu na následnou modernizaci Radejčína, takže bychom si asi nekazili návaznosti v Řetenicích, kdyby k tomu nebyl důvod, ne?
Martin Houška no tak to si otevrete jizdni rad.vsechny vlaky od Litvinova prijizdi do Retenic ve 42 minutu.Ovsem relativne pouzivany prestup smer Bystrany a Uporiny odjizdi ve 37! a je smutne ze objednavatel o tom nic nevi. Mimochodem vsechny litvinovske motoracky si take ujizdi o 2 minuty se vsemi vlaky v Louce u Litvinova (Rakovnik-Osek mesto).existujici odpoledni vazba z chemicky do Lomu,Oseka a Haje je vite kde...
Martin Houška jeden se haji:to my ne,to kraj.a kraj zase:to draha! Mam toho pratele plne zuby!
člen odboru dopravy UK: jáosobně o tom nic nevím, protože nejsem objednavatel. Tuto záležitost řeší jiní kolegové, kteří vám na váš případný oficiální dotaz jistě přesně dopoví, kdo a proč to takto objednal. Určitě neházíme odpovědnost na někoho jiného, jak zde podsouváte a určitě se nejedná o klíčový přestup, na kterém by nějak závisel provoz obou tratí, jejichž provoz bude kraj objednávat další roky.
Martin Houška zajimalo by me zda jste spolu s kolegy vubec nekdy v Retenicich byli.
člen odboru dopravy UK: tak především si myslím, že není podstatné, zda kdy kdo byl kde. Na tom práce konstruktéra nestojí, ale neříkám, že místní znalost není někdy potřeba. I když zrovna u přestupu tohoto typu je to jedno. Nicméně já tam byl X-krát.
A ohledně toho zrušeného přestupu Vám sděluji, že tuto změnu zavádíme pro to, že ve chvíli zavedení všech přímých vlaků linky U24 UL-Litvínov nebude z důvodu prokladů v úseku Teplice - Ústí možné přestup v Řetenicích zachovat, protože uzel Úpořiny nelze změnit. Navíc bude po změně zajištěno spojení Litvínov - Praha s přestupem mezi linkami U24 a R5 v Ústí. Ke změně došlo už nyní, protože je plánována někde u Teplic výluka, která si toto opatření stejně vyžádá. Zpět už to z výše uvedeného důvodu vracet nebudeme.
Na výše uvedenou komunikaci si můžete udělat obrázek sami. Oficiální dotaz samozřejmě bude podán. Dále se obrátím na města Teplice, Osek, Litvínov a Bystřany s žádostí o vyjádření, zda s nimi byla tato změna projednávána nad rámec přípravy jízdního řádu, když současná podoba nebyla v konečném návrhu jízdního řádu, který byl k dispozici k připomínkování.
No a na závěr bych jen ještě k dané problematice dodal náhled z provozu. Současný jízdní řád je objednán tak, že motorový osobní vlak jedoucí z Teplic do Radejčína vyjede z Teplic, povětšinou od prvního nástupiště vždy ve 32 minutu každou sudou hodinu. Cestou do Řetenic potká stojící osobní vlak z Mostu do Děčína, který má pravidelný příjezd do Teplic ve 34 minutu.Ten vyčkává u vjezdového návěstidla, neboť motorový osobní vlak jeho cestu kříží. "Velký" osobní vlak však do stanice vjet nemůže, neboť by došlo ke zpoždění odjezdu motorového vlaku od prvního nástupiště o jednu až dvě minuty. Každá minuta zpoždění musí být zdůvodňována a objednavatel dopravy by mohl požadovat vysvětlení vzniku zpoždění. Následovat by mohla sankce za neplnění jízdního řádu. Vraťme se však do motoráku, který zastaví v Řetenicích, kde nesmyslně tři minuty stojí! Poté ve 37 minutu odjede ve směru na Úpořiny. V uzlu Úpořiny je zatím ještě veškerá přestupní vazba zachována. Podle slov osoby zasvěcené se jedná o uzel, se kterým nejde hnout. Myslel tím zřejmě pevné časové polohy návazných motorových osobních vlaků v trati Ústí nad Labem - Bílina a zpět. Ty odjíždí z ústeckého hlavního nádraží vždy ve 28 minutu. Přesně 4 minuty před příjezdem rychlíku Liberec - Ústí nad Labem.....
Ve škole jsem nebyl zrovna dobrý počtář, ale ať počítám jak počítám, tak kdybychom odjezd motorového vlaku z Ústí nad Labem posunuli o 6 minut, dojde k obnovení přípoje mezi vlaky z Liberce, které v Ústí nad Labem vždy bylo. Dále dojde k posunutí časové polohy všech vlaků při křižování v uzlu Úpořiny, čímž by se posunul také odjezd vlaku z Teplic do Radejčína. V Bílině by nebyl rozvázán přestup na rychlík do Mostu a v Lovosicích je rezerva dalších 15 minut do rychlíkové skupiny Děčín - Praha a zpět. To je můj laický názor. Zřejmě špatný.
Zajímavé je, čirou záhadou došlo ke zlepšení autobusového spojení Osek - Teplice - Bystřany. Jistě kvůli úbytku cestujících ve vlacích na tomto cestovním rameni.... Rameni, kde došlo k sesuvu trati a trať bojuje o přežití. A každý ví, že na to potřebuje každého cestujícího. A jen opravdový cestující ví, že jich po celý rok NEBYLO málo.
Martin Houška
Martin Houška
Za šest set metrů dojedete k železničnímu přejezdu bez závor !
NAVIGACE: Za šest set metrů si zachraňte život! Kdy bude k instalaci taková aplikace na život? Samozřejmě řečeno s nadsázkou. Sebelepší aplikace nenahradí naší ostražitost. Proč však neposunout stávající aplikace k bezpečnosti ?
Martin Houška
Všechno nejlepší k narozeninám, nádraží !
V těchto dnech oslaví své kulaté narozeniny nádraží Ploskovice, na trati Lovosice - Česká Lípa. Trať, kterou tichá nerozvážnost a nerovnoměrnost provází už od samého počátku.
Martin Houška
Jízda výtahem směrem dolů je zakázana! Aneb zakázaný život
Naše země je obklopena tabulkami zákazů a příkazů, jejichž přítomnost je ve většině případů zcela zbytečná. Některé zákazy a dokumenty jsou však vytvářeny jen proto, aby mohlo být následně vymáháno jejich porušení.
Martin Houška
Co bude s Býčkovicemi dál?
BÝČKOVICE - Malebná obec na Litoměřicku se potýká s problémem stagnace a veřejného znechucení. Co však bude s obcí dál, pokud se nezmění její vedení? Mám velké obavy, že velké NIC bude pokračovat.
Martin Houška
PLOSKOVICE - Vlaky nepojedou, zámek bude uzavřen
Všichni, kdo se v nejbližších dnech chystají navštívit kraj květů, hradů a zámků by měli zbystřit, na železniční trati Litoměřice - Česká Lípa bude výluka a zámek v Ploskovicích bude z důvodů natáčení seriálu 1.republika uzavřen.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Hasiči celou noc zasahovali v pralese Mionší, vodu nosili na zádech
Beskydský prales Mionší v noci zachvátil požár. Hasiči celou noc zasahovali v jeho nejvyšším...
Volby by jasně vyhrálo ANO, mimo Sněmovnu by zůstaly TOP 09 a KDU-ČSL
Sněmovní volby by v dubnu vyhrálo ANO s 32,5 procenta, ODS by měla 13 procent, SPD a Piráti shodně...
Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, jeden člověk skončil v nemocnici
Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...
Amsterdam bojuje proti nerovnosti v močení. Vyčlení miliony na veřejné záchodky
Radnice v Amsterodamu po několikaletém nátlaku ze strany žen vyčlenila čtyři miliony eur (přes 100...
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 610x