- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Peter Čerevka Aristone
Když před deseti lety přišel do mé třídy na pražské Konzervatoři Jaroslava Ježka dvacetiletý student Peter Čerevka, potěšila jsem se. Nejenom proto, že byl stejně jako já ze Slovenska a tak mi nosil z "domova“ novoty a drby, které v českých médiích nebylo možné číst, ale hlavně proto, že mě zaujal. Na rozdíl od mnoha jiných, kteří čišeli sebevědomím a jejich arogance byla nesnesitelná, na rozdíl od těch samých, o nichž od školy není ani chýru ani slechu, tento plachý kluk naslouchal a chtěl se učit.
Když pak pracoval na kompilačním projektu z desky The Wall kapely Pink Floyd z doby, kdy on sám „byl ještě na houbách“, řekla jsem si: je to dobré, učí se od dobrých muzikantů. Pak mi jednou v deštivém listopadovém večeru přinesl domů CD s tímto koncertem. Byl rád, že mě zajímá, co dělá on, a já se cítila poctěna, že se mnou svou tvorbu sdílí. Jak je vidět vytrvalost a víra ve vlastní hvězdu se mu vyplatily.
Jak jsem už předeslala, pop není hudba, kterou preferuji, nedokážu tento druh hudby zhodnotit, ale některé hlasy v internetových diskusích říkají, že to v popmusic vyšší level a já tomu budu věřit. Sice jsem Petra učila hereckou tvorbu, tedy nic, co by mohl nějak zvlášť ve své kariéře využít, ale snad si na něco při svém „zpívaní v dešti“ vzpomněl. Myslím si, že spojení Petra A. s jednou z nejúspěšnějších „ Spicek“ je aktem zaslouženým a pro něho velice zásadním krokem do světového šoubyznysu. Moc mu držím palce a jsem ráda, že jsem ho potkala…stejně jako další mé žáky: mimo jiné Vendulu Šmoldasovou, jazzovou zpěvačku známou pod jménem Zeurítia, nebo úspěšného scenáristu Marka Epsteina.
Mária Uhrinová
Další články autora |