Optimalizace veřejné dopravy a R 35
R35ecn.cz
R 35 i obchvat Chrudimi jsou pro kraj a jeho dopravu mimořádně důležité infrastrukturní stavby. I přes pravděpodobně velkou snahu všech zainteresovaných, politiků bez ohledu na stranickou příslušnost, odborných i zájmových skupin, se stavba ani jedné komunikace nedaří rozběhnout patřičným tempem.
Především trvale chybí finanční zdroje, protože je naše hospodářství díky nízké výkonnosti nedokáže v dostatečné míře vytvořit a infrastrukturní stavby, ať jakkoli důležité, jsou vždy proti sociálním výdajům a zdravotnictví při dělení příliš malého koláče až poslední na řadě. Pokud náhodou peníze jsou, i tak veškeré procesy spojené s realizací takových staveb jsou časově náročné a tak od myšlenky k realizaci uběhnou dlouhá léta i desetiletí. Pokud je to tedy tak a všichni kompetentní to dobře vědí, dá se logicky předpokládat, že se k již existující infrastruktuře budou chovat s tou největší péčí a využívat ji na maximum, když už jí jednou máme a kdosi před námi ji i pro nás pracně vybudoval. Opak je ale pravdou. Na jedné straně usilují současní kompetentní politici a úředníci o nové a nesmírně nákladné infrastrukturní stavby na druhé straně v rámci takzvané optimalizace veřejné dopravy pro desítky kilometrů regionálních železnic, tedy rovněž infrastrukturních ale pro změnu již existujících a sloužících staveb, připravují svým rozhodnutím velmi smutný konec.
Z důvodů údajných vysokých provozních nákladů a současně podudržovanosti a tedy nízké konkurenceschopnosti především v dopravní rychlosti plánují na několika tratích neobjednat veřejnou osobní dopravu, což je pro jejich vlastníka tedy státní organizaci Železniční dopravní cesta jasný signál, že kraj o tuto infrastrukturu, tyto tratě, nestojí a proto je vhodné je co nejrychleji zrušit. Žádná snaha o maximální využití tohoto bohatství, o jeho posun v kvalitě na úroveň doby, když už toto bohatství někdo i pro nás vybudoval a pravděpodobně za obdobných obtíží a investic jako máme my teď. Nejsem odborník, ale tento krátkozraký a dost účelový přístup mi připadá velmi nemoudrý, ukázkový příklad šetření „ ať to stojí co to stojí“. Na místě dobrého hospodáře kraje s odpovědností za hranicí volebního období bych především hledal způsob jak bohatství které již máme, maximálně využít a rozvinout, když už další stavby tohoto druhu vznikají tak dlouho a tak obtížně.
Marek Tomek
České dráhy hromadně šrotují vozy pro lokálky

Státem vlastněné České dráhy začaly s hromadným šrotováním přípojných vozů Btax (řada 010), které po všech "optimalizacích", "racionalizacích", "zvyšování komfortu" a jiných formách likvidace železnice zůstaly jako "nepotřebné" odloženy v počtu přes 100 kusů (nejen) na šrotišti v České Třebové. Za zisku směšné částky za šrot se tak zbaví vozů, na jejichž znovupořízení v takovém počtu nemají a už nikdy mít nebudou. Prodej někomu jinému ČD odmítají, je tlačeno na šrotování za každou cenu. Je tak ničen de facto veřejný majetek a případné budoucí oživení zájmu o využití lokálních tratí tak bude ještě více neproveditelné než dnes.
Marek Tomek
Otevřený dopis hejtmanovi Plzeňského kraje

Vážený pane hejtmane, jako levicově smýšlející člověk a volič ČSSD a naposledy i volič pana prezidenta mám před blížícími se říjnovými volbami velké dilema. Nemám koho volit. Chtěl jsem ještě nedávno dát svůj hlas ČSSD s vědomím, že dám svůj hlas právě Vám. Dění v mém regionu se mne ale natolik dotklo, že poprvé v životě uvažuji o tom, že nepůjdu k volbám, nebo že znehodnotím svůj hlas a dám ho straně, která sice nemá šanci dostat se do sněmovny, nicméně nebudu mít černé svědomí, ale „zelené“.
Marek Tomek
Výstava Muzea vlakové pošty

Na víkendové jízdy parním vlakem na lokálce z Vranovic do Pohořelic a prohlídku historického poštovního vozu se mohou brzy těšit občané z Vranovic a okolí.
Marek Tomek
Parním vlakem za zážitky

Společnost moravských okresních drah pro vás připravila na měsíc červen několik unikátních zážitkových vlaků. Vypravujeme svatební parní vlak, parním vlakem se můžete také svézt po vlečce BVV, a.s. na brněnské výstaviště a navštívit největší evropskou výstavu plastikových modelů www.modellbrno.cz, nebo si jen užít dvoudenní Pohořelický parní víkend.
Marek Tomek
Ulicemi Brna pojede parní vlak

Chcete unikátním způsobem prožít konec června? Nabízíme vám možnost projet se parním vlakem ulicemi Brna. Neváhejte a volejte. Kapacita vlaků je omezená a mizí jako pára nad hrncem :)
Další články autora |
Skokem do propasti Macocha ukončila život matka oběti střelby na fakultě
Skokem do Macochy ukončila o víkendu život matka jedné z obětí tragické střelby na Filozofické...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Výbuch v Poličce: ostraha hlásila, že se předtím nad areálem vznášely cizí drony
Exploze v muničním areálu v Poličce, k níž došlo koncem března, stále vyvolává otázky. Ačkoli...
Bili ho, řezali a natáčeli, jak umírá. Mladíci umučili třináctiletého kluka, pro zábavu
Premium Mladistvý spolu s kamarádem zabil v Děčíně před třemi lety třináctiletého chlapce. Nebývale...
Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty
Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...
Nepozorný řidič spadl s autem přes zídku, vůz museli vyprostit hasiči
Kuriózní kolize se stala po pátečním poledni ve Slatině nad Zdobnicí v okrese Rychnov nad Kněžnou....
Po stopách hrůzy. Lidé uctili oběti pochodu smrti na Chomutovsku
Desítky lidí se vydaly v pátek 18. dubna po stopách pochodu smrti a ušly sedmnáctikilometrovou...
Pan „Zastavte brexit“ zvítězil. Podle soudu může hlučet před britským parlamentem
Britský soud se postavil na stranu odpůrce brexitu, který od časů britského referenda o opuštění...
Destinace Hello Kitty. Japonské letiště se přejmenovalo, aby přilákalo návštěvníky
Neobvyklý zážitek si mohou odnést cestující na japonské letiště Oita po dobu příštích šesti měsíců....

Prodej bytu 3+1 s garáží, 79 m2 - Praha - Sudovo Hlavno
Sudovo Hlavno, okres Praha-východ
4 500 000 Kč
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1603x