- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Plně zabezpečený železniční přejezd v Berouně Wikipedi
Jako železniční přejezd se tedy v českých pravidlech silničního provozu označuje i přejezd přes jiný druh dráhy než železniční (například přes samostatnou tramvajovou dráhu nebo přes průmyslovou dráhu). Termínem železniční přejezd se označují i pěší přechody přes dráhu, pokud jsou jako železniční přejezd označeny. Železničním přejezdem však není místo, které takto označeno není, například místa v železniční stanici upravená pro přejíždění nebo přecházení kolejí, křížení tramvajové dráhy s pozemní komunikací označené jako křižovatka nebo řízené světelným signalizačním zařízením nebo neoznačené Wikipedie
Vícekolejný přejezd zabezpečený výstražným křížem starého vzoru v Lukách pod Medníkem Wikipedie
Ačkoliv první výstražné dopravní značky byly zavedeny v Československu až v roce 1935, povinné označení nechráněných přejezdů tabulkou „Pozor na vlak“ existovalo již nejméně od roku 1890.[6] Bílá tabulka s červeně orámovaným červeným textem POZOR VLAK se na některých přejezdech vyskytuje i dnes. Wikipedie
Výstražný kříž ve vládních nařízeních z let 1935, 1938 a 1939 nebyl mezi vyobrazeními dopravních značek uveden. Zařazen byl ve dvou variantách (pro jednokolejnou a pro vícekolejnou trať) počínaje vyhláškou 141/1960 Sb. a byl určen pouze pro přejezdy bez závor. Vyhláška č. 99/1989 Sb. změnila podobu výstražného kříže pro vícekolejnou trať (místo prolínajících se kříží jen přídavný půlkříž pod jednoduchým křížem) a změnila význam výstražných křížů, zavedla je i pro přejezdy se závorami. Výstražný kříž starého provedení platil podle přechodných ustanovení až do konce roku 1994. Na Slovensku vyhláška č. 90/1997 Z. z. nahradila tvarované výstražné kříže obdélníkovými značkami s vyobrazením kříže nebo křížů. Wikipedie
V současné době mají být v České republice ze strany pozemní komunikace přejezdy vždy označeny dopravní značkou.
Vývoj počtu nehod, usmrcených a zraněných osob na železničních přejezdech v Česku za období 2003 až 2011[15] Vývoj počtu nehod, usmrcených a zraněných osob na železničních přejezdech v Česku za období 2003 až 2011[15]
V roce 2009 se podle Drážní inspekce stalo na železničních přejezdech celkem 227 nehod a zraněno bylo 85 lidí, 38 osob přitom zemřelo.
Od 1. ledna do 25. listopadu 2010 se stalo na přejezdech 236 nehod, zraněno bylo 105 lidí a 40 osob zemřelo. Wikipedie
Bohužel jsem nalezl tabulku jen do roku 2011, ale i dnes nevypadá nehodovost lépe. Statistiky ukazují, že nehod na přejezdech přibývá.Lámal jsem si hlavu, čím přispět, ale nic smysluplného mě nenapadá.Řidiči klimbají, hrboly je natřásají, a tak není divu, že nedávají pozor.Jak upozornit nepozorného řidiče , že bude přejezd?Vzpomněl jsem si na zvuk, který vydává vozovka, když přejíždíme dělící čáru. Vždy se leknu a zpozorním. Kdyby se takové zvukové pásy nalepily na vozovku před přejezdem, mohlo by to mít nějaký účinek. Snad by to mohlo i někomu zachránit život. Dnes jde vyrobit i zvukový pás, který nejen vrčí, ale i hraje, nebo mluví, jako starý gramofon. Dal bych tam " Pozor vlak", nebo něco peprnějšího. Před každým přejezdem, bych dal jinou nahrávku, aby to nebyla taková nuda.
Další články autora |
Švabinského, Sokolov
2 690 000 Kč