Tomu se říká lidská blbost

Dnes jsme se vrátili z návštěvy rekreační oblasti Pasohlávky, což je rekreační oblast na jižní Moravě v blízkosti rakouských hranic. Jsme šokováni, jednodenní vstupné do Aquaparku je tam 590 korun.

Vůbec se nedivím našemu hospodářství, když se tvrdí, že se mu nedaří, ale pokud jsou na mnoha místech takoví hamouni jako vlastníci tohoto odpočinkového koupelného komplexu, tak to bohužel ani jiné být nemůže. Bez ohledu na to, kolik celý komplex stál a jaké jsou tam náklady na provoz, stanovená cena jednodenního vstupného je přemrštěná a odpuzující k návštěvě. Jen během našeho krátkého asi desetiminutového pobytu jsme se otočili a odjeli my tři, před námi další trojice a na parkovišti, kde jsme se jen tak dali do debaty, nám mladý manželský pár, který tam byl s dětmi, řekli, že tu byli při takové ceně naposledy. Jinak řečeno, jen samotná cena odradila během 10 minut 10 osob. Na počet těch, kteří zaplatili a vstoupili,  to byl každý třetí. Jen z tohoto poznatku vyplývá, že kdyby se cena vstupného snížila jen na 390 korun, to je o jednu třetinu, celkové příjmy ze vstupného by se nezměnily. Když si ale uvědomíte, že lidé na takové akce nejezdí jen jednou, ale rádi se na oblíbená místa vrací, je jasné, že by se rádi vrátili, ale majitelé jakoby jim řekli, raději nechoďte, protože vás znovu i příště oškubeme a budete z nás nešťastní. Je proto přirozené, že normální lidé už příště raději nepřijedou, protože nemají zájem, aby si z nich plnili kapsy jiní svým nedůstojným přístupem. Takže tato společnost si vlastně pro většinu obyvatelstva stanovila pravidlo, které zní - jednou a dost. A to je smutné nejen pro nás ostatní, to je běžné uživatele, ale i pro samotnou podnikatelskou společnost, která tak přichází o mnoho zajímavých zákazníků. Každý, kdo jen trochu uvažuje, si spočítá, že snížení cen by bylo přínosem nejen pro běžné spotřebitele takových služeb, ale i pro celkovou efektivnost aquaparku, protože by se tam lidé rádi vraceli a to, co by neutratili při první návštěvě, by tam přinesli při druhé a dalších návštěvách. Doufám, že nebude dlouho trvat a nejen zde, ale i v jiných službách podobného typu, podnikatelé případně města zmoudří a udělají opatření taková, aby se lidé nevraceli z útěku před bezohlednými službami, ale naopak spokojeni, odpočati a z pěknými vzpomínkami.

Autor: Jan Lunga | čtvrtek 26.6.2014 23:34 | karma článku: 19,88 | přečteno: 1480x