Rád bych poznal i váš názor

Snad už každému z nás se stala v životě nějaká nepříjemnost, kterou si tak trošku zavinil sám a položil si otázku, proč a kde jsem udělal chybu a jak z toho ven. Jsou ale situace, kde si člověk sám moc neporadí, a tak využívám této možnosti zeptat se vás na názor a zároveň poprosit i o radu. Každá odpověď mě, ale snad i ostatní potěší.

Jedná se o ty dost nešťastné služby. Přijde k vám obchodník, nabídne levnější službu a vy bez většího přemýšlení podepíšete, protože si myslíte, že něco ušetříte a nemůže se vám nic špatného stát. Všechno vám bylo jasně vysvětleno. No jo, ale ono to tak není. Najednou vám přijde faktura od tohoto jakože dodavatele těchto služeb, vy ale už delší dobu platíte za stejné služby  někomu jinému. (Zde jen upřesňuji, že v našem případě se  jedná o telekomunikace, konkrétně poplatky za hovory z pevné linky.) A co teď. Zavoláte tam, dostanete odpověď - no k ničemu. Napíšete doporučený dopis, na ten dostanete odpověď, že je vám z toho špatně. Jednoduše jste se upsal čertu a není možné smlouvu ukončit ani přerušit. Obrátíte se o radu na kompetentní místa, poradí vám akorát tak, jak i vy už víte. Takže jste naštvaný, nespáváte, je vám z toho nějak na …. doplňte si sami. Jsme tedy nuceni platit, ale říkáme si komu a za co. Kdybych totiž nic nepodepsal, službu bych také dostával a platil bych podle dohody. Za co tedy platím, té druhé firmě? Jenom za úpis. Já jsem si vždy myslel, že se platí za poskytnuté služby, ale oni pro mne nic navíc neudělají, jen si z nějakého hovorometru zjisti, kolik jsem protelefonoval a pak mi pošlou fakturu podle svých tarifů. A i když v našem případě se nejedná o desetitisíce, píši to proto, že se jedná o princip. Kdyby se někdo jiný a určitě jsou jich stovky, upsal jiné firmě, kde se už jedná o desetitisíce, např. při dodávkách plynu a elektřiny, tedy platil také dvěma firmám za jednu službu, to by se asi každý bránil a moc křičel.

Takže můj dotaz na tuto, zákony a veřejným povědomím zatím šlehanou, ale nevykrystalizovanou společnost je tento. Jak se zachovat? Pokud využijete všech možných způsobů jak se z této situace dostat a nikdo vám vaši námitku neuzná, rozhodnete se neplatit a faktury ignorovat. Co bude následovat. Přijde na vás exekutor? Obhájíte svůj postup, resp. když si vezmete právníka, máte naději spor vyhrát. Logika je pro vás jasná. Odebíráte jednu službu, za tu normálně platíte, tak proč byste měl platit ještě někomu jinému. Myslíte si, že se soud přikloní na vaši stranu? Ať jsou současné zákony jaké jsou, myslíte si, že vaše argumenty u soudu zvítězí tzn., že zvítězí zdravý rozum nad paragrafy zákonů? Byl bych tomu velice rád a proto bych chtěl poznat i vaše názory a zkušenosti. Napište je, prosím, dolů do diskuse, aby se i ostatní poučili. Děkuji.  

Druhá otázka je ještě jednodušší. Až doposud jsem si myslel, že ceny služeb jsou podloženy náklady na ně. Mýlil jsem se. U této firmy je to zřejmé, jednou za měsíc si zjistí počet hovorů a potom vystaví faktury, takže mají o živobytí postaráno. A když toto dělají i jiné firmy, tak se potom nedivme, že najednou většina lidí nemá na úhradu běžných životních nákladů a na druhé straně se zde mohou vykazovat průměrné platy ve výši 25 tisíc korun. Myslím, že by stálo za to, aby se na nákladovou přiměřenost podívaly i kompetentní kontrolní orgány.

 

seznamka pro starší generaci a nepecivály:

www.jan-lunga0.webnode.cz

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Lunga | středa 15.5.2013 0:00 | karma článku: 8,74 | přečteno: 595x