Totální prohra brněnského „Sadáma“?

V sobotu 30 dubna 2011 se konalo shromáždění Muslimské obce v Brně. Jak jsem se dověděl od několika účastníků, z víc jak tisíce brněnských muslimů se na toto shromáždění dostavilo pouze kolem 15 osob. Shromáždění tedy nemohlo přijmout žádné rozhodnutí a volby se musely odložit. Co vedlo brněnské muslimy k ignorováni shromáždění, které svolal předseda Muslimské obce v Brně Munib Hasan Alrawi?


Totální prohra brněnského „Sadáma“?
V sobotu 30 dubna 2011 se konalo shromáždění Muslimské obce v Brně. Jak jsem se dověděl od několika účastníků, z víc jak tisíce brněnských muslimů se na toto shromáždění dostavilo pouze kolem 15 osob. Shromáždění tedy nemohlo přijmout žádné rozhodnutí a volby se musely odložit. Co vedlo brněnské muslimy k ignorováni shromáždění, které svolal předseda Muslimské obce v Brně Munib Hasan Alrawi?
Odpovědět na takovou otázku není jednoduché. Například na oficiální pozvánce bylo uvedeno, že se budou konat volby nového vedení Muslimské obce v Brně, ale zároveň tam bylo zdůrazněno, že nové vedení Muslimské obce bude mít za prioritu prosazení získáni druhého stupně registrace islámu českým státem a tedy plných práv jako u ostatních církvi. Dokážete si představit, že nějaká vláda nebo volené vedení, by při konci svého mandátu určovaly jaká má být politika vedení, které bude zvolené po nich? Toto jsou metody diktatur a zkorumpovaných struktur, které již před konáním voleb vědí, kdo bude vítězem voleb.
A tím se dostáváme k podstatnému faktu, proč většina brněnských muslimů „volby“ ignorovala. Někteří ták mohli učinit z prostého nezájmu o dění, proč se tedy ale registrovali zůstává otázkou, další nemohli přijít kvůli vážným důvodům, jako já osobně. Ale většina již po skoro 20 letech „vládnutí“ Muníba Alrawiho a jeho frakce, má dost oblbování. Mnozí brněnští muslimové znají toto chováni z diktatur, před kterými uprchli do Evropy, a nelíbí se jim ani stále radikálnější postoje osob kolem Muniba Alrawiho.
Díky Milosrdnému Bohu, žijeme v demokratické a svobodné společnosti a máme tak právo volby. Brněnští muslimové tohoto svého práva plně využívají. Mešita je mnohdy přes celý den uzamčena (naposledy toto pondělí odpoledne až do modlitby magrib) a i při občasném otevření je v ní málokdy do deseti osob, i počet věřících navštěvujících páteční modlitby klesá. Občas se sice naskytne okamžik, kdy kvůli jídlu zdarma nebo návštěvě význačného zahraničního hosta je mešita nabitá k prasknutí, ale to jsou jen výjimečné události.
Dnes již najdete více praktikujících brněnských muslimů v modlitebně arabské jazykové školy Alfirdaus. Důvod pro vybudováni nového většího prostoru v Brně má tedy spíše komunita muslimů kolem jazykové školy Alfirdaus, než upadající Islámská nadace. Jenže bohužel, „boj“ o vliv mezi muslimy žene Muniba Alrawiho k snaze získat větší a lukrativnější „mešitu“.
Nevím kdo bude nakonec ve volbách zvolen a jestli většina muslimů nebude pokračovat v ignorováni Muniba Alrawiho a jeho Muslimské obce. Ale myslím si, že kdokoliv kdo by chtěl udělat něco dobrého pro muslimy v Brně a ČR, měl by se nejprve věnovat muslimské komunitě a odstranění dojmu vytvořeného mezi muslimy Munibem a jeho lidmi, že mešita je dobrým zaměstnáním pro neúspěšné podnikatele, osoby neschopné se poctivou práci uživit a islamistické radikály.
Ale vím, že snem Alrawiho a jeho frakce je získáni „monopolu“ na islám do vlastních rukou od Českého státu, když sleduji chováni mnoha českých politiku a úřadníků, myslím si že jeho vyhlídky jsou reálné. Alrawi a spol.  nebudou k tomu potřebovat ani podporu českých muslimů. Stačí pár na ruku jdoucích politiků a úředníku, bohužel a pro někoho bohudík.

Odpovědět na takovou otázku není jednoduché. Například na oficiální pozvánce bylo uvedeno, že se budou konat volby nového vedení Muslimské obce v Brně, ale zároveň tam bylo zdůrazněno, že nové vedení Muslimské obce bude mít za prioritu prosazení získáni druhého stupně registrace islámu českým státem a tedy plných práv jako u ostatních církvi. Dokážete si představit, že nějaká vláda nebo volené vedení, by při konci svého mandátu určovaly jaká má být politika vedení, které bude zvolené po nich? Toto jsou metody diktatur a zkorumpovaných struktur, které již před konáním voleb vědí, kdo bude vítězem voleb.

A tím se dostáváme k podstatnému faktu, proč většina brněnských muslimů „volby“ ignorovala. Někteří ták mohli učinit z prostého nezájmu o dění, proč se tedy ale registrovali zůstává otázkou, další nemohli přijít kvůli vážným důvodům, jako já osobně. Ale většina již po skoro 20 letech „vládnutí“ Muníba Alrawiho a jeho frakce, má dost oblbování. Mnozí brněnští muslimové znají toto chováni z diktatur, před kterými uprchli do Evropy, a nelíbí se jim ani stále radikálnější postoje osob kolem Muniba Alrawiho.

Díky Milosrdnému Bohu, žijeme v demokratické a svobodné společnosti a máme tak právo volby. Brněnští muslimové tohoto svého práva plně využívají. Mešita je mnohdy přes celý den uzamčena (naposledy toto pondělí odpoledne až do modlitby magrib) a i při občasném otevření je v ní málokdy do deseti osob, i počet věřících navštěvujících páteční modlitby klesá. Občas se sice naskytne okamžik, kdy kvůli jídlu zdarma nebo návštěvě význačného zahraničního hosta je mešita nabitá k prasknutí, ale to jsou jen výjimečné události.

Dnes již najdete více praktikujících brněnských muslimů v modlitebně arabské jazykové školy Alfirdaus. Důvod pro vybudováni nového většího prostoru v Brně má tedy spíše komunita muslimů kolem jazykové školy Alfirdaus, než upadající Islámská nadace. Jenže bohužel, „boj“ o vliv mezi muslimy žene Muniba Alrawiho k snaze získat větší a lukrativnější „mešitu“.

Nevím kdo bude nakonec ve volbách zvolen a jestli většina muslimů nebude pokračovat v ignorováni Muniba Alrawiho a jeho Muslimské obce. Ale myslím si, že kdokoliv kdo by chtěl udělat něco dobrého pro muslimy v Brně a ČR, měl by se nejprve věnovat muslimské komunitě a odstranění dojmu vytvořeného mezi muslimy Munibem a jeho lidmi, že mešita je dobrým zaměstnáním pro neúspěšné podnikatele, osoby neschopné se poctivou práci uživit a islamistické radikály.

Ale vím, že snem Alrawiho a jeho frakce je získáni „monopolu“ na islám do vlastních rukou od Českého státu, když sleduji chováni mnoha českých politiku a úředníků, myslím si že jeho vyhlídky jsou reálné. Alrawi a spol.  nebudou k tomu potřebovat ani podporu českých muslimů. Stačí pár na ruku jdoucích politiků a úředníku, bohužel a pro někoho bohudík.


Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Lukáš Lhoťan | úterý 3.5.2011 18:53 | karma článku: 10,49 | přečteno: 1229x