Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

mtd

24. 1. 2011 20:46
procenta

Zajímalo by mě, jaké je percentuelní zastoupení jednotlivých skupin. A to pokud možno v čechách, evropě a celosvětově. Díky.

0 0
možnosti
SS

Sergeant survived

24. 1. 2011 19:57
Smůla,

v Moskvě ti nesprávní hoši zase ukázali, co dovedou. Myslíte, že někdo bude mít náladu rozlišovat ty zlé a vás dobré muslimy?

0 0
možnosti
V

villík

24. 1. 2011 15:06
Jj. Ale je nějaký rozumný důvod, aby vůbec existoval...

..v Evropě islám ? Notabene teď ve 21. století ? Nemuseli bychom dělit nějaké věřící na nějaké skupiny.

Fašismus reinkarnovaný do náboženství tady přece nepotřebujeme. Za narážky a výroky znevažující jisté skupiny lidí tady přece bdělé orgány policie naše občany odchytává a soudy zavírají. Korán o podobných skupinách také nevybíravě mluví... a ticho po pěšince!

Kdyby tohle  věděli ti mrtví Španělé a spol. za recoquisty, tak by se na to tenkrát vykašlali.

0 0
možnosti
PO

Guldur

24. 1. 2011 15:05
Zajímavý postřeh

Načal jste poměrně hodně zajímavé téma a dodejme, že i dost problematické, a to sice textová kritika a redakční historie Koránu. Korán má v Islámu velmi specifické místo a rozhodně se nejedná pouze o "kanonický" text. Islámská teologie je z 80% procent poměrně racionální a má trochu blízko k rané křesťanské scholastice (hlavně metodou - zde opět otázka do jaké míry byla raná scholastika ovlivněna muslimy ze Španělska), ovšem těch zbývajících 20% je silně nepochopitelná a velmi metaforická mystika, která, dodejme, nedává moc smysl ani vykladačům. A právě podstata a postavení Koránu patří do těch 20%.

No a k té násilné interpretaci, tam bych si dovolil v zásadě souhlasit, protože obdobným vývojem prošlo i katolické křesťanství a část pravoslavné ortodoxie ( a kdysi hodně dávno i východní nesjednocené církve, hlavně koptové - 7.stol, a posléze v 9.stol nestoriáni).

0 0
možnosti
  • Počet článků 854
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2726x
Bývalý muslim a autor knihy Islám a islamismus v České republice, bývalý redaktor židovského webu Shekel.cz, analytik Da Vinci Prague Institute o.s. Od roku 1998 do roku 2010 spolupracovník předsedy českých muslimů Muneeba Hasana Alrawiho, do roku 2012 člen Muslimské obce v Brně, absolvent poutě do Mekky, vzdělávacích kurzů o islámu saúdskoarabské World Assembly of Muslim Youth, absolvent studijního pobytu v USA The International Visitor Leadership Program (2010).