- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neobešlo se to ovšem bez pomoci státu. Ten bude mít 15 let po privatizaci opět většinový podíl. Nemá se jednat o žádné trvalé zestátnění, ale o dočasné řešení, než se podaří 61% akcií, které stát koupí, prodat privátnímu zájemci (zájemcům). Jak to dopadne je ovšem věc jiná.
Důležité číslo: dluh letecké společnosti má hodnotu 2 miliardy dolarů. Asi 350 milionů dolarů dluží pasažérům za neuskutečněné lety kvůli koronaviru.
Jak tedy záchranný balíček vypadá?
Stát poskytne 75% záruku na půjčku ve výši 250 milionů dolarů. Koupí akcie společnosti v hodnotě 150 milionů dolarů, čímž získá podíl mírně přes 61%; dosavadní majoritní vlastník Knafaim Holding (dosud necelých 39%) se stane menšinovým akcionářem.
Pokud žádný zájemce oněch 61% nekoupí, bude mít stát v El Al svého správce po dobu tří let. Ministerstvo financí nicméně doufá, že se nového vlastníka podaří najít v krátké době a stát nebude nucen správce jmenovat.
Dohodu musí ještě schválit čtyři profesní odborové organizace ve společnosti. Podmínkou vstupu státu je také zvýšení efektivity provozu společnosti, což zahrnuje i propuštění asi 2000 zaměstnanců, tedy kolem 32%.
Flotila El Al čítá 45 dopravních letadel, jde pouze o boeingy:
Stroje El Al jsme mohli vídat také na Ruzyni. Létaly z Tel Avivu do Prahy a zpět. Níže nabízím svého druhu „historický“ screenshot (obr. 1). Bylo 12. března 2020 a na ruzyňské ranveji 06/24 se připravoval ve 12:24 SEČ ke startu Boeing 737 ke svému na dlouhou dobu poslednímu letu z našeho hlavního města. Na startu byla i pandemie covidu-19 a svět byl zakrátko vzhůru nohama.
•
... obr. 1/S laskavým svolením Mall..tv/Slow TV.
Další články autora |
Větrná, Odolena Voda, okres Praha-východ
3 900 000 Kč