- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stroj letěl na lince MS804 z Paříže do Káhiry. Lidovky se ovšem dopustily nepřesnosti: ta tragédie se nestala v červnu, nýbrž 19. května (po půlnoci SELČ). Živě si na to pamatuji, protože o týden později jsem letěl do Egypta také – a v oblasti, kde k události došlo, jsem držel tichou noční vzpomínku. (Koridory z Paříže i Prahy se „setkávají“ nad mořem severozápadně od Alexandrie – a zatímco jejich let měl končit v Káhiře, náš nad oblastí Káhiry prolétával.)
Zmíněný článek se soustředí na rozdíl mezi dosavadními výsledky francouzského a egyptského šetření. Francouzi se přiklánějí k verzi, že v kokpitu byl řešen kouř, zatímco Egypťané k výbuchu, potažmo tedy k teroristickému útoku. Tato možnost se v té době nejevila nikterak nereálně, jak by se mohlo na první pohled zdát, protože mnozí jsme měli v paměti událost z 31. října předchozího roku – pád ruského stroje na Sinaji po vzletu z Šarm aš Šajchu na cestě do Petrohradu. Tenkrát zahynulo 224 pasažérů a členů posádky. Není tedy divu, že i tento barbarský způsob likvidace egyptského airbusu v květnu 2016 se nabízel jako relevantní vysvětlení (samozřejmě podložen patřičnými důkazy).
Otázka zatím zůstává otevřená – a s ní svým způsobem souvisí další téma: Jezdit do Egypta či nikoliv? Ptám se takto proto, že jsem na internetu pod jedním svým článkem o poměrech v Egyptě nalezl tento názor čtenáře:
Není to ojedinělý názor. Osobně s ním hrubě nesouhlasím, tedy pokud jde o zařazení Egypta do této skupiny – o ostatních jmenovaných státech nechť píší povolanější, kteří je navštívili.
Podle dostupných statistických údajů stoupl loni zájem Čechů o Egypt. Údajně o 111 procent oproti roku 2015 – zemi navštívilo v minulém roce 245 tisíc Čechů. Sám jsem velkým propagátorem dovolené v Egyptě a s potěšením jsem zaznamenal, že lidé, kteří tam i na můj popud vycestovali, byli nadmíru spokojeni. Důvodů je několik, mezi nimi jistota opravdu letního počasí bez deště, relativní blízkost exotické destinace (pokud jde o korálové moře, nemluvě o památkách) a především: velice dobrý poměr mezi cenou a nabízenými službami.
Tvrdit, že kdo se rozhodne trávit dovolenou v Egyptě je vůl považují za urážku všech 245 tisíc našinců, kteří tam pobývali loni, a zatím neznámého počtu těch, kdo se tam vypravili či vypraví letos (včetně členů naší rodiny, kteří v prvním pololetí 2018 navštívili Egypt zatím dvakrát).
V tomto vulgárním cejchování těch, kdo do Egypta jezdí, spatřuji malost a provinční omezenost autorů podobných výroků. Kdybych chtěl – jakože nechci - oplatit stejnou mincí (hloupou mincí), mohl bych napsat, že podle mě je vůl zase ten, kdo zamíří v létě na jih Čech, ve 13 stupních „klepe kosu“ a u x-tého budvaru sleduje, jak za oknem kapky deště bombardují vodní plochu lipenské přehrady.
Byť samozřejmě platí: Proti gustu … . Však víte.
•
... obr. 1/Inkriminovaný článek o tragédii letu MS804 na serveru Lidovky.cz. (Screenshot pořízený autorem článku.)
... obr. 2/Autor blogu na ruzyňském letišti před cestou na jih Egypta, středa večer 25. května 2016. Týden po tragédii na letu MS804, který se mi - v duchu piety - hodně promítal v hlavě. Vysoko nad Středozemním mořem, v oblasti, kde k tomu došlo, jsem si říkal: všechno prožívali stejně jako teď my, těšili se na přistání a pobyt v zemi faraonů - až do osudného okamžiku, kdy se rutinní cesta změnila v peklo nad zemí s tím nejděsivějším koncem. ČEST JEJICH PAMÁTCE! (Zdroj: Archiv autora článku.)
... obr. 3/Letiště v Šarm aš Šajchu má dvě paralelní dráhy: 04-Levá/22-Pravá (na tu právě náš boeing najíždí) a 04-Pravá/22-Levá. Z jedné z nich startoval i ruský airbus 31. října 2015 ke svému poslednímu letu. Také jeho oběti si zaslouží naši tichou vzpomínku. (Foto: Autor článku.)
OPRAVA NA SERVERU LIDOVKY.CZ 11. 7. 2018 DOPOLEDNE
Další články autora |