- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Napsal jsem tehdy:
Ty, kterým Alpha Dia vadí, jsem nazval nelichotivými slovy. Nemám na tomto postoji co měnit.
Uplynulo osm měsíců a máme tu jiný problém. V reklamním časopise téže společnosti chybí ve vydání „Řecký týden“ na fotografiích vnější kříže na modrých kopulích tamních křesťanských svatostánků. Jmenovitě pořízených na kouzelné souostroví Santorini.
Jestliže odpor proti Alpha Diovi byl projevem stupidity, pak odstranění křížů je projevem stupidity všech stupidit. Slovy klasika: Je to něco horšího než zločin, je to pitomost.
Ovšem velice nebezpečná pitomost. Cesta do pekel.
Začíná to odstraňování křížů – a skončí to čím? „Odstraněním“ Vánoc, Velikonoc a jiných svátků z kalendáře, které jsou součástí toho, k čemu teoreticky tak rádi hlásíme – ke křesťanským (vedle židovských) kořenům naší civilizace?
Jestli Lidl chtěl, jak tvrdí ve svém vyjádření, zachovat náboženskou a politickou neutralitu, pak měl použít jiné ilustrační foto z Řecka. Tím, co udělal, mě jako křesťana (byť bez církevní příslušnosti) hluboce urazil - a já jeho omluvu přijmout nemohu. Je to věc principu. Jde totiž o urážku nejen mé osoby (což je zcela bezvýznamné), ale o urážku celého řeckého národa, řecké církve, řeckých dějin.
Jsem šokován tím, co všechno si bohorovní a zpupní, arogantní reklamní tvůrci dovolí. Bude-li tento trend pokračovat, můžeme se příště nadít toho, že stejní lidé při propagací norského, švédského nebo finského týdne odstraní kříže z norské, švédské a finské vlajky – aby zachovali náboženskou a politickou neutralitu. A tady končí legrace, dámy a pánové.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...