- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vladimír Železný měl jako šéf TV Nova jednou týdně půlhodinový pořad (špatně maskované self-promotion) „Volejte řediteli“, což mi tenkrát připadalo z hlediska mediální kultury jako poněkud za hranou. Sotva jsem mohl tušit, že jednou bude xnásobně překonán a já nebudu daleko od zvolání: Vladimíre, vraťte se, vše odpuštěno!
To, co předvedl a dosud předvádí Jaromír Soukup, hyperaktivní moderátor, jsem vždy považoval za zaručený způsob, jak snížit diváckou sledovanost. Televiznímu publiku se časem přejedí i skuteční profesionálové, jsou-li mu servírováni příliš dlouho, takříkajíc do omrzení. Okoukat se může kdokoli, byť by byl předtím sebevíc oblíbený, protože všeho moc škodí. Natož moderátor samozvaný, self-styled.
U Soukupa jsme se už dávno dostali do okamžiku, kdy se člověk bojí otevřít ledničku.
Ptal jsem se sám sebe: jak zahýbe těch x pořadů, jejichž společným jmenovatelem je jméno Jaromír Soukup v názvu, s diváckou sledovaností Barrandova? Současně jsem ale sám sobě oponoval. Co když je všechno jinak a televizní národ si Jaromíra žádá? Podobně, jako si před léty žádali obyvatelé planety Nova Vladimíra?
Odpověď jsem se dozvěděl v neděli 3. května 2020. V souvislosti s nedávnými majetkovými změnami (přesuny) ve společnostech Empresa (mediální dům) a Médea (mediální agentura). V obou je klíčovou personou Jaromír Soukup.
Zde nutné vysvětlení: Empresa vlastní televizi Barrandov. Donedávna v ní měla čínská (ČLR) společnost CITIC 49 procent a v agentuře Médea 30 procent akcií. To už neplatí: Číňané stáhli své akcie ze společnosti Empresa a navýšili svůj podíl v agentuře Médea (na 56-57 procent, informace se liší).
Proč k tomu došlo? Podle Jaroslava Tvrdíka (představovat jistě netřeba), s nímž přinesl 3/5 obsáhlý rozhovor portál Seznam Zprávy, CITIC se dále nechtěla podílet na financování TV Barrandov (přes společnost Empresa – LS) neboť:
Čili: Číňané získali v agentuře Médea většinu, čímž, pokud správně rozumíme slovům Jaroslava Tvrdíka, zatnou tipec penězovodu z této agentury do Barrandova.
Tvrdík totiž hovoří v interview víc než jasně:
Srozumitelněji to už říci nechce. Z uvedených vyjádření je zřejmé, že Soukupova ješitnost a nesmyslná snaha být moderátorem-vševědem kdečeho vedla k tomu, co jsem od počátku tušil. K poklesu divácké sledovanosti. Nyní se to potvrdilo černé na bílém.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....