Alzáci, styďte se!

Reklamní tvůrci dokážou pobavit, ale také pěkně naštvat. Ba i urazit. Vypadá to, že pro ně neexistují žádné morální limity. Nemám na mysli nahotu, která ovšem v dnešní podivné době vadí víc než to, čím se „proslavila“ Alza.

  

Ano, mám na mysli urážlivou stupiditu z alzáckého Facebooku jménem Jan Hus Starter Pack (volně: Husův startovací balíček). Pod tímto názvem nabízejí k prodeji věci mající něco společného s ohněm. Třeba gril na dřevěné uhlí.

 

Nechutné, hanebné, nízké, znevažující. Radoby vtipné, přitom neprofesionální, amatérsky laciné. Osobně jsem z toho znechucen.

 

Je lidské jednání, které by mělo zůstat tabu. Sem patří vyprávění vtipů na pohřbu. Stejně tak dělání si legrace z utrpení jiných. Nelidského utrpení, kterým prošli všichni, kdo byli zaživa upáleni.

 

Odtud je jenom krůček k tomu, abychom se dobře bavili na účet popravených komunistickým režimem. Anebo obětí holocaustu. Internetová společnost Alza k něčemu takovému úspěšně nakročila. Tím se přiblížila k praktikám íránského režimu, který organizuje tzv. mezinárodní soutěže karikaturistů na téma holocaustu. Horší zvrácenost si jen těžko lze představit.

 

Alza překročila morální Rubikon. Co je ale ještě horší – nemalé části veřejnosti to nevadí, dokonce se u toho dobře baví. To jsme opravdu klesli tak hluboko?

 

Správně se lidé v diskusi ptají: Bude také Palach Starter Pack? A dáte prodej trub na plyn do souvislosti s holocaustem?

 

A co znásilnění šestileté dívky ve Skotsku? Nedal by se na to marketinkově napasovat prodej kondomů? Že přeháním? To Alza si začala, ne já.

 

Sexismu v reklamě říkáme ne. OK. A poplivání památky zavražděného čestného a příkladně statečného člověka s rovnou páteří má být v pořádku?

 

Nevážení byznysmeni v Alze, urazili jste všechny, pro něž je Husova mučednická smrt posvátná. Styďte se!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Lubomír Stejskal | neděle 8.7.2018 9:20 | karma článku: 40,74 | přečteno: 3225x