- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A o to vlastně jde: taková je realita. Realita, kterou je nutné vzít na vědomí.
Jako člověk, který do Marsy Alam před covidem (a vlastními zdravotními problémy) jezdil opakovaně, dovolím si přičinit několik osobních postřehů. Nejde o polemiku, ale o doplnění.
Pokud jde o Marsu Alam, jezdí se nikoli do města téhož jména (to pochopí každý při první návštěvě), ale do oblasti (jak Aleš Gill výstižně uvádí) - v nadsázce říkám na "riviéru" Marsa Alam. Jsou to vlastně hotely rozprostřené, někdy i s velkými distancemi mezi nimi, na pouštním pobřeží - a v tom je kouzlo této destinace. Samozřejmě poušť na pevnině kompenzuje pohádkový svět pod hladinou korálového moře.
Ostatně i destinace, kterou nazýváme Hurghada, je zčásti podobná tomu, co vidíme v Marse Alam; jižně od letiště hotely řídnou a přibývá poušť. A v podstatě totéž, co je charakteristické pro Marsu Alam, nalezneme v Tabě. Tam se také nejezdí do obce Taba, po které je pojmenována celá "riviéra", ale do jednotlivých hotelových lokalit v poušti s magickými horami za zády. Zkrátka: v Egyptě jsou jak místa společensky živá (Hurghada, Šarm aj.), tak klidná "s pouští za branou hotelu". Lze si vybrat. Vím, že to není podstatné, ale mně vyhovuje to druhé.
Pokud jde o budoucí rozvoj Marsy Alam, jak zmiňuje Aleš Gill v závěru článku, k tomu snad jen tolik: současný prezident Sisi je "motorem investic", podporuje (nařizuje) řadu nejrůznějších projektů (to samo o sobě by vydalo na samostatný příspěvek), což je samozřejmě ocenění hodná politika, ale má také svoji odvrácenou stranu. Jako příklad uvedu nedávnou modernizaci Suezského kanálu. Cílem bylo zdvojnásobení počtu projíždějících lodí (zaokrouhleně z 50 na 100 denně), ovšem to se nedaří - "vidle do toho hodila" nedobrá kondice světové ekonomiky. Jenom pro zajímavost: dosavadní rekord, jak 29. 9. 2021 informoval emirátský server The National, byl 87 lodí denně.
Tím chci říci, že rozvojové záměry jsou jedna věc a objektivní okolnosti druhá. Egypt potřebuje zvýšit počet zahraničních turistů za stávající situace - tedy za nynějšího stavu (města) Marsy Alam, jejíž modernizace je dle mého názoru hudbou budoucnosti.
•
FOTO (Autor: Lubomír Stejskal)
Průjezd městem Marsa Alam cestou z jihu destinace směrem k letišti. Obrázky pořízené při jízdě autobusem. Pro lepší představu, o čem Aleš Gill ve svém příspěvku psal.
... obr. 1/
... obr. 2/
... obr. 3/
... obr. 4/
... obr. 5/
Další články autora |
Boženy Němcové, Chrast, okres Chrudim
2 199 000 Kč