České dráhy - úprava cen a ekologie

Přesněji to ČD nazývají úprava kilometrického tarifu, za socialismu se říkalo úprava cen, v obou případech se jedná o zdražení, což je v souvislosti s neustále omílaným důrazem na ekologii špatně.  

Jako každým rokem nám okolo datu Dne lidských práv České dráhy „upraví“ cenu směrem nahoru. Aniž bych se podíval na jejich stránky, je mi jasné, jakými důvody zdražení odůvodňují: dražší vstupy, zvedají se ceny energií a blé, blé, blé...:

 

Úprava reflektuje vývoj inflace i rostoucí ceny vstupů za uplynulý rok např. v oblasti údržby, nafty, ceny náhradních dílů a dalších položek, které ovlivňují náklady na zajištění dopravy.

 

Zkrátka klasika, mluví tak všichni, kteří „upravují“ ceny. Není to o mnoho, ale pokud si vzpomenu na ceny jízdného za socialismu, je to nejméně desetkrát tolik, než to stálo kdysi. Vzhledem k růstu platů a ceně jízdného jsme na tom relativně stejně. Zkrátka nás „škubou“ kde jen mohou.

 

V té souvislosti je podstatné, že vláda se sice zaštiťuje ekologií, cpe do nás green deal horem dolem; dle samotných ekologů je právě doprava vlakem jeden z nejšetrnějších druhů přepravy vůči přírodě, tudíž by z toho důvodu mělo být zohledněno i jízdné, aby ubylo těch, kteří dávají i z hlediska ceny přednost osobní dopravě, která přírodu ohrožuje. Politici však dávají přednost dopravě osobní.

 

Ano, hovoří se o železničních koridorech a vysokorychlostních tratích, v jednom případě byla dálnice kvůli stavbě tunelu přerušena, ale nebylo by lepší, kdyby vlaky jezdily normálně včas a bezpečně? To samozřejmě vyžaduje právě tu úmornou drobnou práci, která není příliš vidět a u které se potentáti nemohou fotit, chlubit a bít se v prsa, jaké zásluhy mají na budování státu.

 

To samé platí i o dálnicích. V našich končinách byl otevřen severní obchvat kolem Jílového u Prahy, přijel dokonce pan ministr Kupka, máme ho spolu se starostou Peškem na titulní straně Jílovských novin (nemohu si pomoct, vypadají na té fotce, s prominutím, jako opičáci), což o to obchvat je dobrá věc, ale; cituji z Jílovských novin:

 

Severní obchvat by nikdy nevznikl, kdyby nebyl plánován jako součást dálnice D3, která propojí České Budějovice s Prahou a výhledově i naši zemi s Rakouskem a stane se tak důležitou součástí evropské dálniční sítě.

 

Bohužel je k tomu říci ještě ono pověstné „B“, jak již jsem párkrát na blogu uvedl, celá dálnice D3 zničí krajinu dolního Posázaví. V jednom článku, který tuto megastavbu obhajuje, jsem dokonce četl názor, že si pak budeme moci pohodlně zajet na chatu do jižních Čech, vzhledem k tomu že Posázaví je chatová oblast, je to opravdový nonsens. Pan ministr Kupka zkrátka svým příjezdem vydal odpůrcům dálnice D3 jasný signál, že to myslí vážně. Sotva by se asi nechal fotit u rozbité, tisíckrát záplatované „asfatky“, která vede z „Jíláče“ na „Meďas“. Vyhráno ještě nemají.

 

Zdražování na drahách odvádí lidi z veřejné dopravy do aut, čímž dochází ke zhoršování životního prostředí, a tak můžeme před Prahou a většími městy vidět „svobodu“ pohybu v přímém přenosu: fronty pomalu sunoucích se automobilů většinou s posádkou jednoho člověka na palubě, které se pomalu táhnou okolo stojících kamionů. Mimochodem, všimněte si, že v reklamách auta jedou výhradně na prázdných silnicích. Realita je v reklamách vždy opomíjena.

 

 

Ze zdražení na drahách jasně vyplývá, že ekologickou politiku má zaplatit nízkopříjmová část obyvatelstva, a že se vlastně na životní prostředí tak moc nehledí, pokud se to nehodí do plánů politiků.

 

Dle Václava Cílka byl Green Deal vymyšlen v prostředí bankéřů a průmyslníků, dle mého: takové prostředí věstí pěknou lumpárnu. Jestliže tedy jsou ekologisté hanlivě nazýváni melouni – navrch zelení, uvnitř rudí, nelze s nimi nesouhlasit. Ekonomická náklady nutné pro boj proti změně klimatu by neměla na svých bedrech nést pouze chudší část obyvatel, zatímco průmyslníci a bankéři si na tom namastí kapsy, proto zcela logicky souhlasím s názorem "melounů", že je nutná změna sytému.

 

Nyní si zaběhnu pro sprej a klovatinu, abych nejprve znectil nějakého toho Brokoffa na Karlově mostě, a pak se pěkně přilepil na nějaké SUVéčko.

https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/ceske-drahy-upravi-tarify-na-rok-2024-v-souladu-se-statni-jednotnou

Naši potentáti otvírají severní obchvat

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Lněnička | neděle 10.12.2023 20:12 | karma článku: 18,25 | přečteno: 441x
  • Další články autora

Jan Lněnička

Cesta jinam Miroslava Imricha

8.5.2024 v 14:35 | Karma: 16,39

Jan Lněnička

Bolševický nok

28.4.2024 v 16:49 | Karma: 33,87