Komerční banka si myslí, že jsou mladí lidé hloupí pitomci?

„Užij si první bankovní styk – zařiď si studentské konto a budeš hotová“. A pokud jste kluk, můžete být klidně i hotový. „Už jsi? Já už budu! Jen co si účet založím...“ Dívka i chlapec na reklamní fotografii ke studentskému účtu od KB už „jsou celí hotoví“ a mohou si sborově zazpívat „už je to uděláno, už je to hotovo...“ Tak přiblble působí reklamní kampaň KB, která má nalákat mladé lidi ve věku od 15 do 25 let k založení studentského konta...

Jak nechutná a trapná může být reklama z per /či pér?/ kreativců z reklamní agentury je až udivující. Navzdory tomu, že si za své služby jistě účtují statisíce, vymyslí nápad, který nemá žádný reálný význam ani neobsahuje smysluplné sdělení, a jeho jedinou pomyslnou přidanou hodnotou je ubohost, stupidita a nechutnost. Možná by někdo mohl namítnout, že pro současnou dobu plnou sexu a násilí se velmi dobře hodí nechutné reklamy a nejspíš bude mít i částečně pravdu. Mně osobně se však podobné sexisticky-úchylno-debilní reklamy nelíbí. A jsem hluboce přesvědčený o tom, že to nemůže na mladé lidi fungovat. Nebo si zástupci KB myslí, že jsou mladí lidé hloupí pitomci?

Kromě toho, že se mi reklama nelíbí, jsem totiž velice překvapený také tím, že je v době finanční krize někdo z bankovního sektoru ochotný za takovou reklamu zaplatit, protože z mého pohledu nemůže vyvolat pro banku naprosto žádnou pozitivní či žádoucí reakci, tím méně pak fronty lidí u přepážek na založení studentského účtu. Není divu, že jsou pak poplatky za vedení účtu a transakce tak vysoké, když banka tímto způsobem utrácí své peníze. Dobře chápu, že dnešní reklamy se snaží překvapit, zaskočit, šokovat a rozumím tomu, že i negativní či rozporuplná reklamní kampaň může splnit svůj účel. Bude-li se hodně mluvit o reklamě se sexuálním podtextem, bude se tím pádem také mluvit o produktu, pro nějž byla vyrobena. Což ovšem neznamená, že se bude produkt také dobře prodávat. Navíc jsem přesvědčený o tom, že co je moc, to je příliš, a v případě této reklamy byly hranice vkusu překročeny maximálně.

Troufám si říct, že ani mladí lidé ve věku okolo 15 let, s nimiž třeba puberta zatím pořád hází, to nemají v hlavně tak málo srovnané, aby jim představa, že se uspokojí při zakládání skvělého studentského účtu, připadala smysluplná, vtipná, natož cool. Co by pak na takovou reklamu řekli lidé ve věku 20 až 25 let, tedy studenti vysokých škol, kteří si mohou tento účet také založit? Komerční banka touto reklamou z mého pohledu klesla na pomyslné bahnité a smrduté dno kanálu, ještě mnohem níže, než prodejná děva. Doufám, že KB půjde s touto reklamou do takových finančních ztrát, že si napříště rozmyslí objednávat podobně nechutné a nesmyslné marketingové tahy, kterými riskuje ztrátu prestiže svého jména. Nebo se snad management banky rozhodl dobrovolně působit jako sebranka přihlouplých nažehlených kravaťáků?

Já osobně mít v současné době účet u KB, tak jdu a z pouhého principu, jako projev nesouhlasu, ho zruším. A svým dětem rozhodně studentský účet u KB nikdy nezaložím, i kdyby patřil mezi ty nejvýhodnější. Takže při nejmenším jednoho potenciálního klienta KB ve mně ztratila. A možná je nás takových více?!?

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jaroslav Kysilko | středa 14.9.2011 11:21 | karma článku: 25,50 | přečteno: 2747x
  • Další články autora

Jaroslav Kysilko

Jako jízda na horské dráze

10.12.2021 v 8:08 | Karma: 39,38

Jaroslav Kysilko

Kde je OLAF ?

21.12.2017 v 12:44 | Karma: 29,43

Jaroslav Kysilko

500: Oslava na Hradě

27.6.2016 v 7:07 | Karma: 22,04