- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Reklama je vždycky na něco nového, podstatně zlepšeného proti tomu, na co byla dřívější reklama. Člověk, který té dřívější reklamě podlehl, a věc si koupil, se proto musí cítit jako hlupák. Vyčítá si, „Proč já hlupák jsem nepočkal na ten pozdější, dokonalejší výrobek?“
Potíž je v tom, že ještě pozdější výrobek bude zase ještě dokonalejší, a tak nemá smysl kupovat to, co nabízí reklama teď.
Kromě toho, co člověk nutně potřebuje k přežití.
Mohou pracovníci v reklamě vychovat mravně zdravé věci? Teoretizuji, že lidé, jejichž řemeslo je krást, lhát nebo ohlupovat, mohou vychovat jen křiváky, a tím zhoršit stav světa.
Jsou to politici, právníci, zloději a vrazi, plutokrati … a pracovníci v reklamě, včetně herců?
Trpím ulpívavou myslí, a proto místo šišlavého herce Donutila vidím vždycky jen flašku Magnézie. Místo Polívky a Pechy vidím paštiky Hamé.
I kdybych chtěl, nemohu se dívat na nic, v čem hraje herec, kterého jsem viděl v reklamě — Polívka, Holubová, Donutil, Vašut, Budař, … Gotta jsem nijak neuctíval, ale přece jen jsem ho měl za standard — a hle, klesl k reklamě, chudák starej.
Slepice pravila: „Já jsem na reklamě absolutně nezávislá. Na co jsem viděla reklamu, to už nekoupím“ — hluboce se mýlí. Je na reklamě absolutně závislá.
Má psychická vada mě proto v uměleckých zážitcích omezuje.
Někdy přepnu kanál zpátky, když ještě jdou reklamy. Tak je aspoň vytrestám tím, že vypnu zvuk. Tím se ukáže, jak vtíravý a otravný smysl je sluch proti zraku. Většina odpornosti reklamy se vytratí a reklama dostane poetický nádech.
Kéž by člověk mohl zacházet se sluchem tak jako se zrakem!
Mám z reklamy dokonce estetický požitek — takové herecké etudy, jaké předvádějí v reklamě hlavně naturálové, ale i herci, se nedají vidět ani v tom nejumělečtějším filmu.
Můžete vidět orgasmus po lžičce jogurtu, holiče krásnější než ti nejslavnější herci, božskou blaženost po uklidnění střev, odpudivost puchu, …
Každý týden vyhodím ze schránky skoro kilo letáků. Taková kniha by teď stála tři sta korun. Zaplatí ty letáky někdo? Ten, kdo si koupí věci, na které je v těch letácích reklama.
Smysl komerční televize je udržet diváka u bedny od reklamy k reklamě. Kdo si platí komerční telku? Ten, kdo si koupí věci, na které je v telce reklama.
Utěšuji se tím, že jsem obecní chudý, a proto je můj desátek reklamě malý.
Tuším, že kdyby vskutku vládl lid, a kdyby se dozvěděl, kolik platí za reklamu, zakázal by ji obratem. Nezaměstnanost by prudce vzrostla a obecních metařů by prudce přibylo.
Myslí si Albert, že lidé v něm budou nakupovat, protože má šmoulí ceny? Myslí si Lidl, že lidé v něm budou nakupovat, když jim posílá letáky o formátu A1 — 0,6 × 0,84 metru? Myslí si Penny, že lidé v něm budou nakupovat, když jim praví, „Zasloužíte si to nejlepší“?
Myslí si reklamní kreativci, že lidé jsou pitomci? Asi jsou —
Další články autora |
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...