Obchodní řetězce - Přelepování dat spotřeby je veřejným tajemstvím

Po přečtení, pro některé šokujících informací, o tom, že obchodní řetězce čím dál tím častěji překracují data spotřeby u lahůdkových a jiných potravin tím, že pouze přelepí datum, pro mě vůbec šokující nebyly. Vzhledem ke svým zkušenostem s tímto "systémem" jsem se rozhodl, že uvedu věci na pravou míru.

Mezi lety 2009-2010 jsem byl na "dohodu o pracovní činnosti" zaměstnancem nejmenovaného obchodního řetězce. Pracoval jsem na pultu lahůdek v jedné z Pražských prodejen. Věci se měly jednoduše. Obchod, jehož nákupčí nebyli prakticky schopni nakoupit "tak akorát", nechtěl dávat na odpis tak obrovské množství zboží. Nechtěli prodělávat obrovské sumy pouze na základě poptávky nižší, než v daném nákupním období předpokládali. Nicméně ani nestáli o to, aby zboží bylo nedostatek. V době, kdy jsem pracoval na lahůdkách, na nás byl veden nátlak, abychom zboží, které se nestihlo prodat do data spotřeby, neslevovali, nevyhazovali. "Přebalte to, ještě to není shnilé!" slyšeli jsme skoro každý den od nadřízených.

A co když se nám to nelíbilo? Jednoduché. "Přede dveřmi tohoto obchodu čekají desítky lidí na práci, mohou vás nahradit ze dne na den," bylo nám řečeno chladně. A tak jsme pod slušným nátlakem míchali starý salát za čerstvý, přebalovali prošlé lahůdkářské suroviny a dokonce, bylo-li nějaké zboží, které prošlo v ten den, ohlásilo se skrytě jako "on-line" a bylo zlevněno. Bohužel však nebylo zlevněno jako zboží, které je nutno rychle spotřebovat, ale jako "speciální akce mimo leták", která se šířila i na pult "grillu" s kuřaty, na úsek zeleniny a podobně.

Rozhodně tedy nepatřím mezi ty šokované lidi, kteří si do teď mysleli, že nakupují čerstvé zboží. Dle mého názoru se nyní pouze provalilo jakési veřejné tajemství zjevně všech obchodních řetězců u nás. Systém je jednoduchý, není napadnutelný, jednoduše se z chyby obviní zaměstnanec, nadřízení dělají slepé a mrtvé brouky a mluvčí mají jasný diktát: Neomlouvat se, ale provozovat profesionální alibismus. Za to jsou přece placení.

Zboží se zkrátka musí prodat... Nakoupit umí každý hlupák, odhady poptávky jsou nepřesné, datumy se hlídají "jen tak zhruba" a jsem přesvědčen, že ve většině obchodů byste byli schopni "objevit" podobný případ.

Autor: František Kubásek | neděle 26.2.2012 16:52 | karma článku: 25,82 | přečteno: 1264x