Mádl a Issová bábu zatím nepřemluvili, Česko nachytali zcela určitě

Geniální! Ano, toto slovo nejlépe pasuje na celou akci „Přemluv bábu“, která včera tak rozvířila debatu po celém Česku. Takhle výborně a prvoplánově udělaná akce tu ještě nebyla! Nejde o obsah. Ten je skutečně v tuto chvíli sekundární, ale o formu. Ta se zapíše do historie, protože je to poprvé, kdy NĚKDO pochopil, jak udělat NĚCO správně. A o tom co, to něco bylo, si povíme v tomto článku.

blogspot.com

Viděli jste ten klip "Přemluv bábu" s Martou Issovou a Jiřím Mádlem? Jste pohoršeni? Mluvili jste o tom s mnoha lidmi? Přečetli jste si ty blogy? Přeposlali jste ten hnus známým? Napsali jste rozhořčený blog? Komentovali jste to na facebooku? V hospodě? …atd.

Ano?

Gratuluji!
Právě jste se stali obětí geniální mystifikace, zvané – virální marketing
Tyhle pokusy v ČR už byly učiněny mnohokrát, ale vždy blbě. Tentokrát to někdo pochopil správně. Navíc to udělal tak, že se nedá jednoznačně určit, kdo to zaplatil! To je druhá geniální věc. Celé to vypadá, jako amatérský pokus. Vše je náhodé a „upřímně“ stupidní. Tak to není. Vše je totálně prvoplánové a profesionálně udělané a je to na tom vidět. A když říkám všechno, tak VŠECHNO, a to i včetně barvy Martina trika…a hlášek o úhořích a Rocco Siffriedim
NIC V TOM KLIPU NENÍ NÁHODA, jen je to dokonale skrytý!
Tohle dělal profesionál, který věděl, co chce dosáhnout a jak to udělat. Je to stejnej podvod, jako SEX PISTOLS, které vymyslel geniální manipulátor Malcolm McLaren, který nedávno zemřel. Ten klip je PUNKOvej….totálně PUNKovej….
A prvoplánově měl lidi nasrat!
A to se stalo!
A měl je i znechutit!
A to se stalo!
Jsou tři pravidla: Poučit, Pobavit, Nasrat, nebo všechno dohromady (všechny tři klip splňuje – geniálně)
Ta věc má větší dopad, než milion bilboardů, než párky a pivo za 2 Kč…
A někdo to velmi dobře ví, jen je otázka KDO.
To totiž mohl bejt každej, a) jakákoliv politická strana, která stojí proti levici (na výběr jich je hodně a všechny se od toho jistě jsou schopny distancovat), b) sama ČSSD, protože chce znemožnit pravici (také se od toho budou distancovat), c) nějaký podnikatel, co ho štve ČSSD, třeba Jančura, co mu nepovolili socialističtí hejtmani vlaky (taky se od toho distancuje), d) nebo záhadný miliardář, třeba Bakala, co si jen hájí své zájmy co mu ČSSD poškozuje (ten se také jistě distancuje), e) nasraní lidé z reklamy, které neuvěřitelně štve záplava nevkusných a hnusných billboardů s negativní kampaní ČSSD, tak chtěli vzkázat, že ONI to umí lépe (také se k tomu nepřihlásí), f) kdokoliv, koho napadlo udělat prostě viral a věděl co to je, a možná ani ne, (ani ten se nepřizná)…
V tom je problém virálu (viral marketingu), pokud někdo nechce, abyste nevěděli, kdo zatím stojí, tak se to nedozvíte, přestože cíl je splněn….

Ten nápad není původem český, asi nejznámějším příkladem je tzv. „WHASSUP“,

Kultovní americká reklama, TRUE, kterou pro svého klienta pivovar Anheuser-Busch vytvořila chicagská agentura DDB. Ta poprvé vytěžila z formy viral marketingu maximum. A to si vezmětě, že v roce 2000 ještě nebyl Facebook, ani blogy, tak šíření bylo převážně mejlem, ale i tak efekt byl obrovský.  Cílem bylo asociace sportovního přenosů a kolektivní spotřeby piva BUD s kamarády. Proto se měli naučit krátký slogan….“Watching game having a Bud“ (dívám se na zápas, mám BUD (pivo s názvem BUD), který měl pozicovat pivo Budweiser jako správný nápoj pro sledování fotbalu, akce s kámošema, kdykoliv, když chlap chce pohodu. A to se víc než povedlo…
Reklama TRUE zlidověla jako spojení „Whassup?“ a přebralo ji obrovské množství lidí, kteří si ji posílali e-mailem, a ve finále inspirovala k tomu, aby vznikaly parodie, na různé věci. Seriály, náboženství, historii, filmy, cokoliv. Koneckonců, je jich plný YouTube…

Zde je pár ukázek
Původní reklama z na BUD z roku 2000…

Pokud je reklama úspěšná dále se recykluje, například takto…

Lidé vytváří různé parodie, například Hvězdné války

A nebo na stejný motiv, ale dávají jiná slova tzv. židovská verze...

A další politicky nekorektní např. o teroristech...

Vrcholem tohoto virálu bylo, že se dostal i jako scéna do celovečerní komedie Scary Movie 2....

V ČR se virálu moc nedařilo, až do roku 2006, kdy Vodafone a Čtvtníček přisli s – "ano, mohli jsme pro vás natočit normální vánoční reklamu a krásnou…"

 

---

Přemluv bábu je naprosto to samé. Jedná se o klasický virál, který se sám šíří. Stačí se podívat na Facebook, nebo na zdejší blogy. O klipu se mluví, lidé si ho posílájí, jeho obsah se stal předmětem diskusí, dostal se do médií, převzali ho všechny portály, deníky, dostal se do televize, mluvilo se o něm v rádiu...atd. Spousta lidí z něj umí citovat....

„všude na světě si lidi levou rukou vytíraj zadek, v některejch zemích. Pokud vyhraje levici vytře si zadek ona s váma.“
„levice zadluží stát, a zatím co oni si v klidu umřou, my ty dluhy budeme platit“

No a vidíte, tohle si budete pamatovat, nebo jinou část té reklamy. Výsledkem je, že ji FAKT budete znát....a o to někomu šlo.

Takže dědo, bábo..... WHASSSSSSSSSSUUUUUUUP!.....:)

--
Ono totiž pokud by někdo měl platit běžné GRP za takovejhle Net Reach, tak to nezaplatí! Takhle ta coverage je mnohonásobně vyšší, než by dosáhli běžně. Navíc je to cross media. ROI je tedy ve všech případech vysoké, protože výrobní náklady budou někde kolem pár set tisíc, ne-li níž...a to, že to svou TA dosáhlo, tím jsem se si zcela jist. Stejně tak její afinitou...(o překlad z reklamštiny požádejte své známé)

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Krám | sobota 24.4.2010 10:00 | karma článku: 45,56 | přečteno: 28670x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11