Billboardová válka narazila na Ústavní soud

Až donedávna se zdálo, že vše je rozhodnuto a zvítězí ten, kdo polepí republiku víc bilboardy. Business as usual, jak říkají Američané. Kdy skutečně zejména průjezd pražskými ulicemi jako billboardové válčiště vypadá. Jenže tahle legrácka má jeden limit. PENÍZE!

novinky.cz
To je překvapení? Ano, peníze jsou to, co zahraje v rozhodujících chvílích finiše před volbami tu nejvýznamnější roli.
Určitě znáte rčení, ČAS jsou PENÍZE,  v reklamě tohle platí naprosto doslova!
Pojďme tedy na chvíli odhlédnout od principu sporu, který současnou situaci způsobil, ale zaměřme se na důsledky tohoto rozhodnutí. 
Všimli jste si, jak strany z rozhodnutí šílí? Zejména ty velké? Myslíte, že to je jen tím, že by jim šlo o spravedlnost?
Nikoliv vážení, v celé této hře jde o peníze a to poměrně velké.
Pokud odhlédneme od faktu, že se jedná o politiku a budoucnost této země, není předvolební kampaň nic jiného, než předem velmi pečlivě zkalkulovaná marketingová akce, která pracuje pracuje s jednou konstantou ČAS.
Ten je vždy fixní! ČAS se nemění a každý rozpočet je k němu naplánován…
Jenže, někdo teď ČAS vzal a změnil konstantu na proměnou T, která se nerovná fixnímu datu, ale rovná se X. Kdy X značí, že jaksi nikdo neví, jaký bude finální výsledek rozhodnutí v čase?
To je problém a velkej! 
Proč? No to je jednoduché, každá kampaň je naplánována k fixnímu datu, které je závislé na určeném čase. Tedy pokud byly volby 9 října připravený rozpočet, jaksi je do tohoto data. Dál nikdo nepočítá. Proč? No, protože to je vabank, buď zvítězí a shrábnou peníze, dojde k návratnosti vložené investice, nebo nikoliv.
Takže pokud někdo jako ÚS změní pravidla, která TAKTO byla vždy stejná posledních 20 let, tak ten kdo vsadil na výhru všechno, má problém…
Musí zainvestovat ještě kousek víc, než předpokládal. Jenže díky tomu, že ten spor s ÚS může jak vidno, mít dlouhého trvání bude toto „zainvestování“ jaksi něco stát…a to hodně. Rozhodně víc, než je v rezervě stranických pokladen.
Dopady? Například jedna nejmenovaná strana polepila Prahu billboardy a to takovým způsobem, že kde není rozdělený billboard na oranžovou a pekelnou modř, je jedna nejmenovaná dáma. Taková sranda něco stojí. Oblepit Prahu a to včetně každého sloupu na Jižní spojce vyjde na několik miliónů a to je jen Praha. Pak tu máme zbytek republiky, ten bude levnější, ale taky to bude nějakou korunku stát…
Co hůř! billboardy a jakákoliv další reklama má klesající účinnost v čase. Takže pokud potřebujete dostat voliče k urnám, to co tam je dnes, nebude mít účinek za dva měsíce. Vznikne určitá bilboardová slepota, že prostě ten billboard nebudete vnímat. Co s tím? No jistě je třeba změnit kreativu, jenže to opět bude stát penízky za kreativní návrh, exekutivu, tisk a vylepení. Takže nám náklady stoupají…
 
Tudíž nás čekají nějaké tři možné scénáře.
 
- Některé politické strany nebudou před volbami vidět, nebudou na to mít…
- Jiné sníží svojí intenzitu (například nebude polepený každý sloup na Jižní spojce, ale až každý čtvrtý)
- Najde se pro každou stranu někdo vlivný, kdo potřebné miliónky nalije…
 
No uvidíme, jak se jim bude dařit. Můj odhad je, že ztráta ČSSD v Praze a zbytku ČR bude něco kolem 10-15 miliónů, bude-li chtít udržet stávající intenzitu. Některé menší strany tohle finančně vyčerpá úplně. Dokonce ty jež mají slabé preference jako třeba KDU-ČSL to může velmi tvrdě zasáhnout finančně a to zejména pokud se nedostanou, jak psali včerejší Novinky.cz, do sněmovny. 
Ať se tedy bude dít cokoliv odložení voleb bude stát zejména ty nejsilnější hráče, kteří mají klasickou komunikační strategii formou masivního billboardové kampaně, značné peníze.
Proto tedy hlavním dopadem rozhodnutí ÚS nebude nějaká ústavní krize, která je stejně spoustě občanů, jež jsou znechuceni politikou a našimi politiky, stejně jedno. Bude však mít obrovské dopady na cash flow stran.
Tudíž by se tak nemusel stát vítězem voleb ten, kdo polepí zemi nejvíce billboardy. 

Autor: Jiří Krám | pátek 11.9.2009 10:00 | karma článku: 25,91 | přečteno: 1658x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11