- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kde brát a nekrást, co pane ministře? Když už jste to v minulosti s firmou Kapsch prokaučovali a ti si teď mnou ruce nad pravidelnými desátkami, které jim tečou do kapsy pod nálepkou „správa mýtných bran“. Jen malé rýpnutí – dálniční známka přestává být dálniční známkou. Rok od roku se spíše podobá členství v klubu dobrodruhů s ročním vstupem na testovací polygon, kterému vtipně říkáte dálniční síť.
Schody, výmoly, překlady z panelů, sem tam ulomený, nebo odpadnutý díl podvozku toho auta, které týrání nepřežilo ve zdraví. Sem tam se jako výstřel do tmy za drahý peníz objeví vymlasknutý úsek, který po jedné dvou zimách opět připomíná hladinu Lipna v bouři. Rychle chybu napravit? Ale kdeže. Smutný smajlík to jistí. Vyvedený v zářivé barvě a dolněný textem „musíme to opravit“ – to kdyby řidič lovící své utřžené kolo z pangejtu u silnice nezaznamenal, že komunikace po které se snažil někam dopravit není zrovna v nejideálnější kondici.
Jak to dopadne? No jasně, že nakonec zaplatíme, jinak to nejde. Jsme zase v koutě a stát nám míří pistolí mezi oči. Tak honem, kde máte ty peněženky? Musíme solit. Pytlík je prázdný, není z čeho brát (ano brát, nikoliv čerpat).
Což mi připomíná, že budu muset navštívit servis, protože hudební produkce předních odepsaných kloubů, ložisek a čepů už připomíná vystoupení v Carnegie Hall. Rolničky, povrzávání, hučení. Někdy to vypadá, že se řítí průvod vyzbrojený vozembouchy. Možná by bylo lepší osobní auto vyměnit za traktor. Nebo rovnou tank.
Další články autora |
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha