- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Konkrétně řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala MF DNES toto: "Celý systém je postaven tak, aby hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne." V tomto jeho výroku hledejme podstatu věci. Celý systém je tak nastaven proto, že stejná i delší zpoždění jsou na našich drahách natolik běžným jevem, že by bez takto nastaveného systému nefungovaly vůbec.
Jak sociální demokracie píská, tak odbory tancují kozáčka
Celoroční zimní spánek na kolejích
V případě Český drah však podstata leží jinde. České dráhy stávkují pořád:
Snad jediné, co se po listopadu 89 výrazně zlepšilo, je chování průvodčích, kteří jsou v naprosté většině vlídní a vstřícní.
S Českými drahami máme každý své zkušenosti, ty negativní výrazně převažují u každého, s nímž na toto téma hovořím. Dám tedy jen jeden méně obvyklý případ (tím nemyslím ono zpoždění): Nedávno jsem čekal na vlak v Senohrabech - přijel vlak od Prahy a vysypal všechny cestující - dál v tom směru se staví nový koridor, takže vlaky končily ten den zde - a... PRÁZDNÝ ODJEL DO PRAHY. Na nástupišti přitom stálo dobře třicet lidí, kteří na vlak do Prahy čekali. Ten měl přijet za dvacet minut, přijel ovšem až za třičtvrtě hodiny.
Kdo zaplatí každoroční celoroční stávku Českých drah?
Internetový server iDNES.cz informoval, že "strojvůdci stávkující minulé úterý proti vládním reformám připravili České dráhy o osm milionů korun. Suma zahrnuje náklady na náhradní autobusovou dopravu a změny v provozu lokomotiv a vagonů. Strojvůdci protestovali 75 minut. Za tu dobu vlaky nabraly zpoždění celkem 8072 minut." Vedení ČD prý zvažuje, že strojvůdcům dá tuto škodu k úhradě. To by jistě byl správný krok. Je však namístě se zeptat Českých drah včetně jejich vedení:
Zdá se, že odboráři zapomínají na jednu důležitou věc: kdo chce práva zaměstnanců, musí také jako zaměstnanec působit. Ať se na mě železničáři nezlobí - je mezi nimi jistě i hodně poctivých a pracovitých lidí - ale dráhy působí spíše jako líný vypasený moloch, kterému jsou cestující na obtíž.
Je načase služby na dráze včetně osobní i nákladní dpopravy privatizovat, a to tak, aby na drahách vznikla v každém místě a v každé službě konkurence. Zdá se, že permanentní stávku Českých drah dokáže vyřešit jen ona pověstná neviditelná ruka trhu.
Další články autora |
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...