V Česku budou jezdit obří kamióny,,

Precedens, který otevírá nebezpečné dveře.

Tak jak jsme mohli všichni číst. Mladoboleslavská automobilka si prosadila možnost provozovat větší a delší kamiónov soupravy na dálnici. Argummentují snížením počtu souprav.

V Evropě je jednotně uzákoněná délka jízdní soupravy 18? metrů. Najednou v Čechách jako jediné zemi budou jezdit soupravy až 25 merů dlouhé. V zemi, kde i standardně dlouhé kamióny nezvládají jízdu po silnici.  V zemi, kde se za poslední 4 roky zvedl počet souprav o 100%.

Precedencem se stává, že tohle řešení přinesla soukromá firma. Co když jiná (podobně známá) přijde s tím, že chce zelené majáčky?

Copak není možné aby firma s takovým objemem materiálu nevyužívala pro dopravu z A do B vlaků? Zvláště když obě města leží na kolejích?

Jak je možné že si soukromá firma upravuje mezinárodně platné normy?

Dodatek: Tak jsem slyšel že uvedená automobilka z MB dostane státní pobídku. Stát bude podporovat firmu, která dlouhodobě prosteruje?  Tohle je snad výsměch všem středním firmám a začínajícím živnostníkům. 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Adam Kopečný | čtvrtek 29.5.2008 22:30 | karma článku: 14,94 | přečteno: 1016x