Tatra bude vyrábět osobáky

Aneb o tom co by dnes bylo, kdybý vyráběla "normálně".

Kopřivnická Tatra zdá se se probírá z kómatu. Po té co se jim podařilo projít testy pro Českou armádu, se její ředitel rozhodl, že budou vyrábět osobní vozy. Teda spíše jejich repliky a to jen v omezené kusové sérii. Navíc jak se každý dozvěděl, tak na podvozkové skupině nějaké "velké automobilky.

Jak všichni víme, kompletní vývoj stojí milióny a  kooperace je běžnou věcí. Jedním z dodavatelů by mohla být i automobilka v Mladé Boleslavi. Jedním z vyráběných modelů by měl být i Tatraplán. Tím se řízením osudu, nebo snad parodií dostáváme zpět do padesátých let minulého století. Tehdy byl právě tento model direktivně přesunut právě do AZNP M.B. . Podle tehdejších pramenů neměli dělníci z obou tehdy konkurenčních automobilek velkou radost. Mimo jiné se tam vyráběla i verze Tatra 805.

Když dále v článku čteme, že jednou z automobilek co by dodávala podvozek a pohonnou jednotku by mohla být automobilka Subaru, tak každého napadne, že se jedná o vozy 4x4.

Posledním modelem, který automobbilka Tatra v osobní verzi vyrobila ve verzi 4x4 byl prototyp Tatra 803. Všechny další osobní verze už byly jen s pohonem zadní nápravy.

Poslední zajímavostí je co by se montovalo za pohonnou jednotku. Tatra byla od války u osobáků  známá svými osmiválcovými benzínovými motory, které chladily vzduchem.  To je rarita, která by již dnes asi nefungovala.

Je škoda, že automobilka vlivem komunismu ztratila nit a její výroba zkončila.  Dnes jsme mohli znát nástupce T 613tek, v malých lehkých nákklaďáčcích T805ky. Tatra 810 by nebyla skládáná z dílů automobilky Renault.

 

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Adam Kopečný | středa 2.4.2008 20:39 | karma článku: 10,57 | přečteno: 1579x