- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kopřivnická Tatra zdá se se probírá z kómatu. Po té co se jim podařilo projít testy pro Českou armádu, se její ředitel rozhodl, že budou vyrábět osobní vozy. Teda spíše jejich repliky a to jen v omezené kusové sérii. Navíc jak se každý dozvěděl, tak na podvozkové skupině nějaké "velké automobilky.
Jak všichni víme, kompletní vývoj stojí milióny a kooperace je běžnou věcí. Jedním z dodavatelů by mohla být i automobilka v Mladé Boleslavi. Jedním z vyráběných modelů by měl být i Tatraplán. Tím se řízením osudu, nebo snad parodií dostáváme zpět do padesátých let minulého století. Tehdy byl právě tento model direktivně přesunut právě do AZNP M.B. . Podle tehdejších pramenů neměli dělníci z obou tehdy konkurenčních automobilek velkou radost. Mimo jiné se tam vyráběla i verze Tatra 805.
Když dále v článku čteme, že jednou z automobilek co by dodávala podvozek a pohonnou jednotku by mohla být automobilka Subaru, tak každého napadne, že se jedná o vozy 4x4.
Posledním modelem, který automobbilka Tatra v osobní verzi vyrobila ve verzi 4x4 byl prototyp Tatra 803. Všechny další osobní verze už byly jen s pohonem zadní nápravy.
Poslední zajímavostí je co by se montovalo za pohonnou jednotku. Tatra byla od války u osobáků známá svými osmiválcovými benzínovými motory, které chladily vzduchem. To je rarita, která by již dnes asi nefungovala.
Je škoda, že automobilka vlivem komunismu ztratila nit a její výroba zkončila. Dnes jsme mohli znát nástupce T 613tek, v malých lehkých nákklaďáčcích T805ky. Tatra 810 by nebyla skládáná z dílů automobilky Renault.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!