Šrotovné a další podpory

Šrotovné, elektrovné, nově snad i třískovné co nás ještě čeká?

Evropou prochází nová móda. Stát přispívá svým NĚKTERÝM občanům na nákup NĚKTERÉHO zboží. Snaží se tak podpořit prodej, potažmo výrobu.  Stát přispívá penězi, které ale vybral od VŠECH poplatníků.

Uniká mi souvislost, proč by jsme všichni měli přispívat na prodej aut, nově elektrospotřebičů. V návrhu jsem slyšel i o nábytku (třískovné).  Jak k takovým to aktivitám přijdou ti, kteří si auta, pračky, ledničky koupili za plnou cenu například loni? Konstrukčně totiž takové výrobky nejsou technicky odlišné od těch letošních. 

Navíc u politiky šrotovného automobilů nenacházím nikde snahu o snižování počtu automobilů, které již beztak tvoří obludné číslo a ještě nedávno byly pro mnoho stran jedním z jejich předvolebních slibů za zlepšení životního prostředí.  Nesnižuje se počet aut a nevyužívají se účelněji, ale vlády vlastně podporují prodej vozů.

Pokud vlády chtěly podpořit prodej vozů a současně ekologii, mělo být šrotovné motivací jen u nových automobulů, které nemají jen klasické spalovací motory. Tohle by totiž byl impuls k vývoji nových technologií u aut.

 

 

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Adam Kopečný | středa 15.4.2009 14:41 | karma článku: 11,67 | přečteno: 867x