- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V souvislosti s informaci agentury Reuter o novém videu kolem sundaného Boeingu, mne přinutilo pátrat na stránkách internetového deníku Komsmolskaja Pravda (KP) na které odkazoval Reuter. Jelikož se deník KP obšírně věnuje této události, rozhodl jsem se na základě svolení KP uvést jejich článek a fotografie na svém blogu. Pro ty kteří mne budou chtít podezírat z manipulace a stranění Rusku,předesílám, že uvádím pouze fakta a citace autora článku, které, předpokládám zatím nikdo u nás neotiskl, nebo nezveřejnil na netu. Důvody jsou všobecně známy. Pokud se v předpokladu mýlím, omlouvám se. Míru hodnocení článku KP, ponechávám na každém z Vás. Obsah překladu jsem se snažil zachovat tak, aby odpovídal originálu.
Odkaz:http://www.kp.ru/daily/26297.5/3175178/
Titulek: Ještě jedna ze záhad «Boeingu», sestřeleného na Donbasu.
Náš zkušený expert Jiří ANTIPOV pokračuje ve zkoumání katastrofy Malajského « Boeingu ». Dnes se s námi podělil o aktuální a zajímavá zjištění u tohoto případu.
Některé specialisté, zkoumající leteckou katastrofu nad Doněckem, předpokládají, že Malajsijský «Boeing » byl napaden raketou « vzduch-vzduch », ze stíhačky. Přitom poukazují na levé křídlo « Boeingu ». Povrch toho křídla je hluboko rozpáraný nějakým postupně vnikajícím předmětem. Odtud učinili závěr, že ničivá stopu šla z levé zádi « Boeingu » a to střelou přes křídlo letadla.
Právě takové schéma útoku na « Boeing 777-200 » představil veřejnosti ruský inženýr, a také Mamontov ve svém filmu « Přerušený let ».
Nicméně zůstávají otázky.
Ukážeme si to na některých místech, poškození horní plochy levého křídla « Boeingu » nikterak to nemůže být spojováno s útokem zleva - zezadu a ze střelné zbraně.
Z fotografie celkového pohledu je zřejmé, že, postupně vnikající předmět jel skoro rovnoběžně s plochou křídla.
A nyní zjistíme směr jeho pohybu
Maximální poškození křídla je ze strany trupu letadla. Takže postupně vnikající předmět měl v počátečním okamžiku kontaktu s křídlem, maximální energii, což vytvořilo hluboké trhliny v potahu křídla. Další pohyb po křídle má povahu plosko – paralelního odrazu.
Širší šipkou je zobrazen směr pohybu křídla za letu letadla. Tenká šipka vyznačuje přímku.
Je vidět, že profil kovu křídla je posunut vlevo od přímky. To je přirozené: letadlo avšak letí vpřed, postupně vnikající předmět se podle vzdálenosti od trupu letadla vzhledem ke křídlu opačným směrem, což vytvoří jaký si oblouk. Vzhledem na velký rádius oblouku, pohybovou rychlost vnikajícího předmětu od trupu letadela značně překonává pohybovou rychlost letadla.
A dále podle hloubky průniku vidíme změnu trajektorie čáry řezu v potahu.
Šipka ukazuje místo východu předmětu od počátečního směru řez. Podíváme se na příčinu této změny.
Záběr zblízka na místo změny směru čáry řezu.
Detailní fotografie č.6, vyvolává pochopitelně příčinu změny původního směru řezu. Vsparyvaya potah křídla kůže, postupující předmět narazí na vnitřní přepážku která je zpevňuje tuhost žebra s potahem. Proto okamžitě na této části postupující předmět klouže podél tohoto žebra, které svým pohybem zbortí. Dále postupující předmět ztrácí energii a opouští vnitřní prostor křídla a rovnoběžným kluzem narušuje pouze lakový povlak.
Právě o takovému pohybu podél křídla ve směru od trupu hovoří ještě několik faktů, zejména, tváření materiálu potahu za studena, štípaní vrchní vrstvy barvy, spolu s přechodem od laku k zakladní barvě (ЛКП), deformace otvorů pod ustřiženými nýty ve směru působení síly, a další.
Pomačkaný kov je ve směru řezu « zvednut » a zastudena tvarován v hraně řezu.
Po hlubokém průniku, postupující předmět vytrhl potah a došlo k celkové deformaci plátů potahu pohybujícím se předmětem, který pokračuje po tečně k rovině křídla a sdírá nátěr.
Oválný otvor, nedotčená geometrie kuželového zahloubení plochy pod hlavou nýtu, ze strany trupu letadla, kovové hrany (šipka) hovoří, že šlo o jednoznačnou snahu řezu kovu ve směru šipky, tj, od trupu letadla na konec křídla.
A teď ještě přesvědčivější fotografie
Je zřejmě, že pohyb postupujícího předmětu byl zprava do leva (ukazují červená – modrá šipka) tj. od trupu letadla « Boingu » strany zakončení levého křídla. Ve směru styku s plochou křídla pod rozpáraným potahem bylo zlomeno (roztržení s posouvem kovu), žebro výstuhy.
Závěry
1. Hlubokým omylem je tvrzení, že předmět, který zanechal tuto škodu na levém křídle letadla "Boeing 777-200", se pohyboval směrem k trupu letadla.
2. Skutečné materiály, prokazují, že postupující předmět se pohyboval od čelní části levé strany trupu letadla do strany zakončení křídla.
3. Pohyb předmětu je prakticky v rovině shodující se s rovinou křídla letadla.
4. Povaha řezu, a dálších poškození křídla podél trajektorie kontaktu, vylučuje postupující předmět válcového tvaru.
5. Charakter poškození křídla a asymetrie poškození, hovoří o postupujícím předmětu složitějšího tvaru.
Od Redakce:
Děkujeme (KP) expertu Juriji Antipovi za zajímavý materiál a za sebe(KP) bych uvedl, že bychom chtěli znát také názory odborníků z řad PVO a leteckých zbraní. Pokud si představíme, že by se stíhačka mohla přiblížit zprava kolmo k « Boeingu » - a vystřelením střely velké ráže prostřelit prostor pro cestující a rozpárat křídlo. Tehdy všichni se shodují:
předmět rozpárá křídlo od trupu letadla. Ale…raketa, nebo náboj z palubní zbraně, musí by bezpodmínečně vybuchnout v samotném prostoru? Pravda, zbraně ukrajinské armády jsou staré a často i neyybuchnou. A tedy, například, prorazí naskrz trup raketa, a už deformovaná prořezává libovolný tvar v hliníku na křídle?
Ale opět otázka:
Kýho čerta ukrajinská stíhačka sestřelí Malajzijské letadlo? Možná, oni (UA) pátrali po domnělých ruských bezpilotních letadlech na zamračené obloze? Možná, existovaly školní střelby na terč? Všichni si pamatujeme, jak Ukrajinská PVO omylem sestřelila letadlo společnosti « Sibiř ». A kolik oni omylem bombardovali a pozabíjeli civilních obyvatel v této válce, o tom nemluví.
Ale jakoby nebylo, a předmět, roztrhne křídlo přímo od trupu letadla, to je velmi tajemný jev! A ještě, bychom velmi prosili jakékoliv ruské aerolinky, a také piloty moskevského letiště, aby umožnili našemu expertu Jurii Antipovi, na letišti pro prohlídku podobného letadla « Boiengu 777-200 ». Prohlídka zabere maximálně 15 minut. Prozatím jsou všechny naše oslovující dopisy tiskové služby redakce marné.
Tolik z překladu
Další články autora |
Rádi byste vyzkoušeli nejdokonalejší recepturu pokračovacího kojeneckého mléka BEBA? Zapojte se do soutěže a vyhrajte hned 2 balení mléčné výživy...