RECENZE: Zkrocení zlé ženy v ND je jeden velký bordel.

Možná je název článku krutý, ale takhle zkazit mou oblíbenou hru si Shakespeare nezasloužil, k tomu ještě od Národního divadla.

Myslela jsem, že skvělá komedie s perfektní zápletkou bude vrcholem navštívených představení v Praze, ale ocitla se chudinka na úplném dně. A to jsem si myslela, že na ní nejde co zkazit.

Takže k ději: Otec má dvě dcery - mladší Bianca je krásná, milá, hodňoučká a poslušná, zatímco starší Kateřina je sebevědomá, průbojná, urážlivá, vzteklá a na příkazy reaguje jako můj nevychovaný pes na povely. Bianca má požehnaně nápadníků a nespočet žádostí o ruku, ALE tatíček ji neprovdá, dokud bude Kateřina svobodná. A tu nikdo, kvůli jejímu temperamentu, nechce. Zde do děje ovšem vstupuje statečný Petruccio a Kateřinu si, k radosti jejího otce, vezme. Bianca se také může vdát a Petruccio rozehrává svou (poněkud krutější) hru, aby svou vzpurnou a hádavou ženu zkrotil. Ta však ve skutečnosti netouží po laciném milostném vzdychání a hrdličkování, ale po opravdové pevné lásce.

Děj je krásný, konec, kdy se Kateřina do Petruccia zamiluje, dojemný a jejich škádlení, které provází celou hru vtipné. Tak to měl naplánován Shakespeare.

V ND ovšem nebylo vtipného nic. Mezi Petrucciem a Kateřinou by to mělo celou hru jiskřit, i když se David Matásek snažil co mohl, Lucie Žáčková celou dobu vřískala a křičela, tak moc, že jsem měla chuť po ní hodit kukátkem a na Petruccia zařvat, ať ji nechá být nebo ho to bude stát jeho i mé nervy. Jiskření mezi hlavními postavami bylo tedy asi jako mezi Donaldem Trumpem a Barackem Obamou před americkými volbami.

Petruccio byl za psychopata, který si užívá mučení a Kateřina byla schizofreničkou, bláznem a královnou všech feministek. Zbytek účinkujících tvořil takový mišmaš, že nikdo z obecenstva nevěděl, kdo je kdo.

Nevím, co režisér zamýšlel podivným začátkem, kdy Vojta Kotek hrál psa Jiřího Štěpničky a olizoval mu nohy a proč si vzal na pomoc příběh s Tisíce a jedné noci, kdy se David Matásek připotácel opilý na podium, usnul, převlékli ho za šlechtice a všichni se smáli nad tím jaká, že to bude sranda až se probudí a bude si myslet, že je boháč. Po té, jak se všichni pěkně nasmáli, s probuzeným Matáskem si řekli, že mu zahrají jednu pěknou komedii – Zkrocení zlé ženy. Nechápete co popisuju? Buďte klidní, já a zbytek diváků v sále jsme to také nechápali. Hlavně pak, když jimi hrané Zkrocení zlé ženy skončí a s ním i celé představení. Proč tam byl vůbec vnořen druhý příběh, když nebyl ani dokončen??

Herecké výkony chabé, výprava o ničem, vtipné věci trapné. To co jsem na Zkrocení zlé ženy milovala, díky ND teď nesnáším.

Já opravdu nevím o co se pan režisér Martin Čičvák snažil, zda Shakespeara trochu okořenit nebo měl jen hluché období, ale ať to prosím stáhnou z programu a už nikdy neuvádějí. Zachrání tak nejednoho divadelního nadšence a žáci Základních škol, donuceni učiteli ND navštívit, nebudou hrůzou z návratu do hlediště brečet o přestávce na záchodech.

P.S: Nejedná se jen o můj názor, lidé o přestávce brali sklenky vína po třech, aby vůbec druhou polovinu přežili ve zdraví a pohodě. Zbytek diváků hrál hry na mobilu nebo pospával – usnout se díky skřekům z jeviště, ale bohužel nedalo.

Hodnocení: 30% - ale jen kvůli ND, Davidu Matáskovi a Williamovi!

Autor: Iveta Kobylíková | středa 21.11.2012 7:30 | karma článku: 23,55 | přečteno: 3500x