- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
www.codemode.cz
Když chodíte okolo stojanů a řvou na vás všechny ty barvy, máte pocit že jste se ocitli v říši divů. Toužíte dělat v umělecké branži, abyste mohla všechny ty modýlky s neonovejma barvama a úlitlejma střihama narvat na sebe. Když přijdete blíž, nadšení trochu opadne.
Koukáte na to zajímavý tričko a po prvotní myšlence – to prostě musím mít – zapojíte mozek a kouknete se radši ještě jednou. Hm, jedno ramínko krejčovský metr, druhý trikolora – dobrej nápad. Motiv našich národních barev se opakuje i na pruhu přes prsa a boky. A mezi nimi je nařasená látka s jakýmsi čínským motivem. Jásáte, prostě supr modýlek. Jenže … pak se mrknete na provedení a nadšení začne opadat. Kombinace různých materiálů (jak to do háje budu prát?), nitě trčí do všech světových stran (nerozpadne se to za tejden?) , chybí jakéjkoliv střih (aspoň záševky na prsíčka by tam mohly být). Hledáte nějakou cedulku (jakou to má velikost?) a nic, hledáte další cedulku (kolik to stojí?) a taky nic. A tak jdete za prodavačkou a ta vám sdělí cenu. 3 000 Kč. - Cože?! - chce se vám řvát - Za takovejhle příšerně ušitej hadr?! - A tak se usmějete a vrátíte hadr na věšák. Na něm mu to totiž sluší nejvíc. A jdete dál.
Obcházíte další stánky. A brzy vám začne docházet, že s to tou originalitou zas tak žhavý nebude. Téměř všichni šperkaři napodobují jelínky a mladí modní tvůrci nejspíš došli k závěru, že česká žena/dívka je diblík o maximální velikosti 38, který nejvíc na světě miluje trička s infantilníma obrázkama a sem tam s nějakym tim knoflíkem. Zkrátka netřeba být zrovna teta Chanel, aby vám došlo, že z Prahy Paříž jen tak lehce nebude.
Ale abych nebyla zas tak zlá. Jelení šperky jsou opravdu boží a kdo je nemá jakoby nežil. Pár módních tvůrců, kteří dokáží své originální nápady kvalitně zpracovat se taky najde – Natálie Steklová , L.D. Daguerre, Skunkfunk. A je skvělý vidět, že existuje někdo, kdo z malé akcičky, která probíhala kdesi ve sklepě, během pár let vytvořil téměř módní událost roku.
Nezbývá než doporučit mladým tvůrcům více trpělivosti u šicích strojů. Organizátorům opět úspěch. A nám návštěvníkům vyšší platy. Abychom zas jednou mohli ignorovat konfekci.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!