Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J78a33r94o73m27í43r 24K68r77á97l
A co je špatného na tom, když na otázku "Jan Hus byl upálen ...." odpovím "dávno" ?
Zkrátka ty otázky umožňují více správných odpovědí. Takže problém je u tvůrce těch otáze, ne u žáka.

O74d67s64t25r76a86n54ě93n97ý 29U27ž88i36v47a29t59e12l

J22i44ř90í 13K86l85a26b27a71l
S tím Husem máte asi pravdu... Rodič odloží dítě do kroužku, do družiny, do školy, do klubu a úplně přesně ví, jak by se to všechno mělo dělat. Jak píšete... a oni se mu o to dítě nepostarali tak, jak si přestavoval. Něco po něm chtěli, nepohlídali, aby se nezpotilo, nezmoklo, aby se napilo, aby mu nedávali žádné z jeho 10 neoblíbených jídel, z nichž zvrací apod. Vždy je koho svalit vinu...
Z64d75e78n32e15k 38B52e65d27n45a23r
České školství je tragické. A přesně lidé jako vy ho podobnými příspěvky do diskuse ničí. Bohužel.

J18i28ř85í 71K48l26a49b60a19l
Tak to máme na věc asi úplně opačný názor
P16e91t62r 59M61a66t62ě57j17ů
Ta žákyně si dělala srandu,dlabala na to.Dřív by dostala kuli a poznámku navrch.Ale dnes se bude řešit, kde udělal učitel chybu...

J86i80ř47í 97K14l32a77b25a74l
Chybu najednou hledáme všude možně, jen ne v dětech samotných. Protože se to dnes zkrátka nenosí...
T87o46m70á30š 83K46o92s93t57r28o64u70n
Tento případ mi není znám. Faktem je, že naše školství zadupává dětskou kreativitu do země. A nejen kreativitu. Není schopno hledat a rozvíjet talent dítěte. Naopak. Důsledný systém drcení a bušení látky v rychlém sledu zamezuje rozvoji vlastního myšlení a názoru. Duch našeho školství patří do devatenáctého století.

J46i65ř17í 65K71l23a28b70a48l
On totiž ten talent na chemii, fyziku, matematiku či dějepis má jen mizivé procento dětí... Základní školství rozvíjí všeobecnou vzdělanost, což dnes bývá laicky pejorativně označování jako "biflování".
M74a93r57t40i63n 75K19a23r63á93s33e50k
Souhlasím se vším řečeným / napsaným, ale přecejen mám k té písemce výtku. účelem písemky bylo ukázat, že děti vědí, ve kterých slověch se píše zdvojené písmeno. Bohužel se zadání setkalo s nepochopením, byť asi z důvodu nepozornosti. Což neříká nic o tom, jestli ona dívka uměla zkoušenou látku nebo neuměla. A dostala ze zkoušené látky čtyřku, aniž by učitelka věděla, jestli ji umí nebo ne.
Každý sebejednodušší formulář pro úřady, je psaný tak, aby zadání bylo pochopitelné pro sebevětšího pitomce, protože úředníka nezajímá kolik lidí nepochopí zadání, on potřebuje výsledky a nemůže jednoduše dát horší známku. A to je to psáno pro dospělé a né děti ve škole. A když to dospělý nějak zpaskutí, dostane nový formulář a má si to napsat znovu. A totéž si myslím že se mělo stát té dívce. Kdyby měla špatně ona zdvojená písmena, je špatná známka na místě. Protože ale špatně pochopila zadání, měla dostat onen test ještě jednou, být poučená jaké odpovědi se po ní chtěly a první pokus neklasifikovat.
Jasně, kdyby se to opakovalo při každé třetí písemce, nečekal bych nekonečnou shovívavost, ale pro jednou by to bylo spravedlivé a pro dívku i výchovné, když by musela opakovat něco, co se ostatním povedlo napoprvé a jen proto, že nepozorně četla zadání. Pokud se mi ve škole dostalo podobné shovívavosti, pamatuju si to doteď a to včetně probírané látky.

J35i72ř71í 44K71l78a23b67a71l
Ano, pane Karásku, myslím, že s Vaším pohledem na věc se dá souhlasit. Učitelka se určitě mohla zachovat tak, jak píšete, nicméně na druhou stranu bych jí zase nevyčítal, že se tak nezachovala.
M15i38c52h25a44l 81M89e48r59h64a96u13t
V tomto konkrétním případě s vámi souhlasím. Na druhou stranu je ale pravda, že česká škola mnohdy kreativitu a jedinečnost nejenže nevyvíjí, ale často ji i potlačuje. Každopádně internetové diskuse berte s rezervou. Většinou se tady scházíme jen ti, co máme vyhraněné názory, které formulujeme do několika málo vět, čímž je zpravidla ještě více vyhrotíme. Internetové diskuse jsou spíše takovým spontánním bulvárem než reprezentativním vzorkem veřejného mínění.

J75i22ř52í 23K89l29a70b82a79l
A co když naopak chybí kreativita spíše našim dětem..? Neřekl bych, že tím, jak se učí psát, počítat apod. je nějak významně potlačována jejich tvořivost.
L92i34n41d29a 20V91e45s30e98l43o14v13s75k69á
Naprosto presne popsane. Dekuji. Karma! :-)

M36i46c58h59a29l 30V81r58b52a
jako bohuzel, podle me je blbe napsane uz to zadani (pokud bylo napsane opravdu takto). Chte nechte dle zadani je napriklad posledni doplnena veta spravne a ne jak pisete uplne vsechny spatne, kdyz uz chcete byt hyperkorektni k zadani pisemky.
Kazdopadne kdo z nas takovou blbinu ve skole nekdy neudelal :)
P83a91v21e14l 21D95v33o88ř54á27k
Ta poslední věta mluví za vše. Je to blbina, blbina té žačky. Udělal jí každý, jak správně píšete, ale také je v pořádku, že za ní dostala dostatečnou. Pranýřovat učitelku je na hlavu. A o tom je myslím článek.
M59i31l91a10n 10L51i86b18a75l
Plný souhlas. Zda taková "kreativita" ve škole není způsobena tím, že doma ji rodiče dusí ve strachu z nebezpečí, které na děti všude číhá, nejhodnější jsou vždy děti, které mají možnost se vyřádit, nejlépe bez dozoru dospělích. Dítě, které udělá vše, co jste psal, je spokojené, unavené a spoustu se naučilo. Mimochodem se občas divím, že jsme se vůbec dožili dospělosti, aniž bychom jako děti měly ochranné kryty na rozích, ohrádku u kamen, zamčená šuplata apod.
- Počet článků 96
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 964x
jiriklabal@seznam.cz