- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bože, další spam, jen prosím to ne!
Kolik emailů máte a za kolik mi je prodáte?
Email Marketing? Jasně, posíláme newsletter, máme vyřešeno.
Stop! Nespojujme věci, které k sobě absolutně nepatří. Tak jako neřešíme vhozený Tesco leták do schránky, není email marketing spam (ač se to spammeři snaží svými aktivitami dokázat dnes a denně), není to ani direct marketing (ač ho tolik firmy používají a utrácí za něj peníze) a není to ani odesílání měsíčních novinek (ač tady bych už nemusel být tolik přísný).
Kolik utrácíte za důvěru?
Kolik by vás stálo oslovit každý měsíc osobně všechny klienty, k tomu jim poradit, pomoci a nabídnout něco nového? Hodně peněz, pokud byste nepoužívali emaily. Utrácíte desítky tisíc za tradiční inzerci, budujete a školíte obchodní týmy, ale na desetinovou investici do email marketingu, která může ostatní aktivity významně podpořit, často zapomínáte nebo nemyslíte vůbec.
Posíláte denně emaily a nic
Denně strávíte nad emaily příliš času, abyste si mohli dovolit zapomenout na to, jak využívat email k tomu, aby u vás zákazník nakoupil, aby se k vám pak vrátil, k tomu přivedl známé a to vše jen pro to, že o vás ví, že vám důvěřuje a že s ním máte pěkný vztah.
Email marketing je o komunikaci a přístupu. Email je stále nejefektivnější nástroj na to, udržet se zákazníkovi v podvědomí, přispět k jeho vyšší důvěře k vám, a být na místě ve chvíli, kdy vzniká nákupní potřeba.
Odeslat neznamená doručit
Pozor. Odeslání vám nezaručí doručení. Jak důvěryhodný je váš poštovní server? Jak aktuální a „čistá“ je vaše databáze emailů? Kolik zpráv se vám vrací a proč? A jak moc si zahráváme se zákonem a nevyžádanou poštou? Jak snadno a navždy vyřadíte nespokojence, které už jste nabídkami omrzeli?
Učený z nebe nespadl
Nesnažte se na vše přijít sami, stojí to čas a peníze. Existují místa a způsoby, kde získáte manuály a tzv. checklisty, které vám pomohou začít s opravdovým email marketingem.
Když dva dělají totéž, není to totéž
Platí to všude. Jaké nástroje a techniky používáte, právě rozhoduje o vašem úspěchu. Potřebujete šetřit čas, pracovat jednoduše a mít důležité informace. Kdo čte vaše emaily, jak byla kampaň úspěšná, byla zpráva doručena, jak sbírat kontakty, kde nastavit automatické rozesílky a autorespondery?
Některé otázky zůstaly nezodpovězeny...
David Kirš, SmartEmailing.cz
Ve své praxi se často setkávám u nových klientů se třemi typy reakcí:
Stop! Nespojujme věci, které k sobě absolutně nepatří. Tak jako neřešíme vhozený Tesco leták do schránky, není email marketing spam (ač se to spammeři snaží svými aktivitami dokázat dnes a denně), není to ani direct marketing (ač ho tolik firmy používají a utrácí za něj peníze) a není to ani odesílání měsíčních novinek (ač tady bych už nemusel být tolik přísný).
Kolik utrácíte za důvěru?
Kolik by vás stálo oslovit každý měsíc osobně všechny klienty, k tomu jim poradit, pomoci a nabídnout něco nového? Hodně peněz, pokud byste nepoužívali emaily. Utrácíte desítky tisíc za tradiční inzerci, budujete a školíte obchodní týmy, ale na desetinovou investici do email marketingu, která může ostatní aktivity významně podpořit, často zapomínáte nebo nemyslíte vůbec.
Posíláte denně emaily a nic
Denně strávíte nad emaily příliš času, abyste si mohli dovolit zapomenout na to, jak využívat email k tomu, aby u vás zákazník nakoupil, aby se k vám pak vrátil, k tomu přivedl známé a to vše jen pro to, že o vás ví, že vám důvěřuje a že s ním máte pěkný vztah.
Email marketing je o komunikaci a přístupu. Email je stále nejefektivnější nástroj na to, udržet se zákazníkovi v podvědomí, přispět k jeho vyšší důvěře k vám, a být na místě ve chvíli, kdy vzniká nákupní potřeba.
Odeslat neznamená doručit
Pozor. Odeslání vám nezaručí doručení. Jak důvěryhodný je váš poštovní server? Jak aktuální a „čistá“ je vaše databáze emailů? Kolik zpráv se vám vrací a proč? A jak moc si zahráváme se zákonem a nevyžádanou poštou? Jak snadno a navždy vyřadíte nespokojence, které už jste nabídkami omrzeli?
Když dva dělají totéž, není to totéž
Platí to všude. Jaké nástroje a techniky používáte, právě rozhoduje o vašem úspěchu. Potřebujete šetřit čas, pracovat jednoduše a mít důležité informace. Kdo čte vaše emaily, jak byla kampaň úspěšná, byla zpráva doručena, jak sbírat kontakty, kde nastavit automatické rozesílky a autorespondery?
Některé otázky zůstaly nezodpovězeny...
David Kirš
Další články autora |
sídliště Vajgar, Jindřichův Hradec - Jindřichův Hradec III
3 260 000 Kč