Já na Mirka, Mirek na mě - volby do Evropského parlamentu

Volby do EP se nezadržitelně blíží a dvě nejsilnější politické strany již rozehrály své billboardové agitace.Tyto volby se odehrávají ve stavu útočném...

Chtěl bych se v tomto článku věnovatbillboardům, které začala šířit ODS a ČSSD rychlostí blesku po naší republice. Nejdříve bych se chtěl věnovat ODS a následně ČSSD(nehledejte v tom žádný záměr).

ODS již před časem uveřejnila svůj záměr se v billboardech zajímat o osobu Jiřího Paroubka. Tento postup byl naplněn billboardem s heslem "Evropa nebo Česko, kašlu na to všecko". Jak je vidět ODS stále leží v žalůdku pád vlády uprostřed Českého předsednictví a ví, že přímo v této formulaci to vadí i velké skupině obyvatelstva. Podobný postup, kdy byli hanobeni lídři ODS a KDU-ČSL(v Jiho moravském kraji) však použila ČSSD při posledních krajských volbách na tomto plakátu byl zobrazen Mirek Topolánek+Tomáš Julínek+ hejtman toho daném kraje.

Druhým typem billboardu je ten s Janem Zahradilem s heslem řešení místo strašení. To je jasný odkaz na krizi, při kteé sociální demokraté sice strašili, ale také nabízeli vlastní pohled na danou věc(jeho správnost nebo nesprávnost ukáže čas). Mnohem zajimavější však je barevné schéma tohoto plakátu, které si ODS vzala ze schématu Českého předsednictví.I když ODS byla jedním z hlavníchaktérů předsednictví je otázkou do jaké míry je prospěšné brát si toto schéma ODS doufá v dobrouodezvu lidí na toto předsednictví.

Billboardy sociálních demokratů byly také zajímavé a vlastně pokračují v línii nastolenou krajskými volbami 2008 a to línií pragmatickou resp. populistickou.  Vlastně opět je převádění témat a simulace parlamentních voleb. Samozřejmě některé zmíněné kroky jsou teoreticky realizovatelné na evropské úrovni hlavně v oblasti ekonomických témat. Uplně vytržené z tématu Evropských voleb je však heslo "zabraňte návratu ODS". Otázkou je jak na to zareagují voliči, jelikož toto heslo je pro tento typ voleb naprosto irelevantní a výhra ODS nemůže znamenat její návrat k moci.

Ta část billboradu, která není moc dobře patrná je však nejlepší(za upozornění na ni děkuji jedné moc milé slečně:-)) . Vpravém dolním rohu všech billboardů ČSSD je vyobrazena vlajka EU, aby však nerušila celkový oranžový nádech musela být přemalována také na oranžovo. A možná strach z vyobrazení hvězd na svém billboardu dohnal člověka, co vytvářel kampaň pro sociální demokracii, k změně malých žlutých hvězdiček na malé žluté růžicky, tak jak je mají socdem ve znaku. Upřímně musím říct, že jsem se při tomto zjištění hodně nasmál, takové vyobrazení vlajky EU jsem ještě neviděl, dalo by se na to napasovat heslo "Oranžová nikoliv modrá Evropa.

 

Jak je vidět v těchto volbách zažijeme hodně zábavy. Chci jen říct, že jsem se opravdu snažil o kritický přístup k oběma kampaním a pokud se to úplně nepovedlo tímto se  omlouvám.

Autor: Jiří Kelnar | středa 13.5.2009 11:44 | karma článku: 10,46 | přečteno: 1122x