Kdy se dočkáme platby kartou na poště?

Jestliže chceme zaplatit složenky nebo potěšit blízké dopisem, počítáme s tím, že si na poště čas od času musíme vystát frontu. S čím bychom se ale smiřovat neměli je to, že na pobočkách České pošty nemůžeme platit platební kartou. Když se konečně dostaneme k okénku a zjistíme, že u sebe nemáme dostatek hotovosti, nezbývá nám než hledat nejbližší bankomat a celé kolečko podstoupit znovu.

Zdržení se sháněním hotovosti se v současné době mohou vyhnout pouze majitelé platební karty Maxkarta od Poštovní spořitelny. Ráda bych se zasadila o to, aby Česká pošta bezhotovostní platby za služby co nejdříve rozšířila i na ostatní platební karty a ušetřila tak svým zákazníkům zbytečné starosti.

Sama Česká pošta si uvědomuje, že zavedení platby kartou by mnoha jejím zákazníkům přišlo vhod a mohlo by přitáhnout i nové. V únoru loňského roku se objevily v médiích informace o tom, že pošta skutečně platby kartou plánuje, nicméně že je to běh na velmi dlouhou trať. Stručný výčet překážek obsahuje například potřebu přidat tisíce nových platebních terminálů, nainstalovat nový software, uzavřít smlouvy s bankami a určit, na jaké služby se platba kartou vůbec může vztahovat. Podle zpráv z médií byl již v září 2010 jeden z těchto háčků vyřešen, když státní podnik vybral v tendru firmu, která mu dodá systém pro bezhotovostní platby.

Na umožnění platby kartou tak Česká pošta podle všeho pracuje. Následuje tím mimo jiné příklad Rakouska nebo Švýcarska, kde je používání platebních karet běžné. Otázkou pro zákazníky České pošty ale zůstává, kdy se budou moci jejích služeb skutečně využívat, aniž by před tím museli do bankomatu.

Autor: Jana Kaslová | středa 7.9.2011 13:24 | karma článku: 21,24 | přečteno: 4920x