Kouzlo časů minulých: pod Tatrou

Ne jenom prací živ je člověk a mladý tím tuplem. A tak jsme občas s rodinou "odběhli" od slepic, kačen, zahrádky a zaměstnání někam, kde dny byly všechny sváteční.

Tentokrát v roce 1967 to bylo díky ROH na rekreaci do Tatranské Lomnice a hotelu Morava, kde před námi byla už spousta rekreantů včetně pana Marvana, Kemra, paní Dítětové a dalších, kteří zde točili dodnes hraný film Anděl na horách. To víte, že nás to potěšilo a tahali jsme rozumy z personálu, jak natáčení probíhalo. Do Lomnice jsme se přepravili našim prvním automobilem, ojetým Spartakem, který nám prodal ekonomický náměstek statku za 30 000 Kčs v době, kdy mělo najeto 60 000 km. Sám jej koupil před šesti lety za 28 000 Kčs na poukaz a částka, kterou nám stanovil, svědčila o jeho ekonomickém umu. Ještě že nám příbuzní dvacet tisíc půjčili. Spartak se sice nad Popradem před Starým Smokovcem přehrál a plival páru, naštěstí vedle silnice zurčel potůček a tak jsme dojeli celkem bez problémů.

Čtrnáct dní /nebo kolik to bylo/ jsme prožili jako v ráji. O všechno bylo postaráno, vedle park, kde veverky žraly z ruky, kousek lanovka na Skalnaté Pleso a dál na Lomnický Štít. Výšlapy na Štrbské a Popradské pleso byly organizovány slovenským průvodcem, který nás při chůzi pobízel halasným: "Iděme Morava, iděme!" A my chodili a chodili, ani jeden výlet nevynechali a je to na nás vidět. Zlatým hřebem byl výstup na Rysy, který jsme riskli bez průvodce. Na Poporadské pleso jsme se dopravili zubačkou a autobusem a odtud jsme cikcak vystupovali nahoru, v jednom místě bylo nutno se dokonce držet řetězů. Malý Jirka si zkracoval chodníky a když jsem hartusil, nevinně hlásil, že ještě neumí číst. Před polednem jsme dorazili k chatě pod Rysy a manželka prohlásila, že ji dál nedostane ani pára volů. S Jiříkem jsme ovšem nechtěli vzdát cíl cesty necelou hodinu před ním. Ten začal fňukat, že tam o kousek výš je ještě sníh a že se tam budeme koulovat a kňučel a kňučel, až manželka povolila a tak jsme pokračovali až na sněhové pole. Koulování bylo a my chlapi jsme prohlásili, že už je to na vrchol deset minut a že si jej nenecháme ujít.

Těch deset minut manželku přesvědčilo a pokračovala s námi. Po půl hodině jsme byli na vrcholu. Odhrabali jsme konzervy a papíry s pamětní deskou, že zde byl i Lenin, mrkli do Polska a pak sestupovali, později klopýtali dolů k Popradskému plesu.Druhý den jsme kupodivu neměli nějaké poptíže s chůzí a hřál nás posit, že jsme BYLI NA RYSECH. Holedbáme se tím dodnes. A večer byl v parku koncert hudebníků z Prahy, skupina Olympic. Z podia se mezi diváky v nabitém amfiteátru plížila Želva, nad hlavami poletoval Pták Rosomák a já šeptal své ženě do ouška spolu se zpěvákem Dej mi víc své lásky. Jiřík byl u vytržení, když se mu podařilo procpat se davem a získat podpis od pana Jandy. A také tam byl myslím Jirka Korn. A další den jsme balili.Od té doby jsme byli v Tatrách vždy jen naskok a když je zdevastovala vichřice, za pár dní jsme se jeli podívat na tu spoušť. Doufám, že se už rány brzy hojí.A divte se. Letos jsme si zaplatili pobyt v tomto hotelu na druhou polovinu srpna. A tak si to zopakujeme. Alespoň pohledem z okna.

Autor: Jaroslav Kašíkjaroslav | středa 10.6.2015 4:24 | karma článku: 13,77 | přečteno: 525x

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kdo jinému jámu kopá....aneb...--Babiš gaunerem.

Před půl rokem by mně ani nenapadlo, že půjdu k volbám s volebním lístkem hnutí ANO. Jen okrajově jsem sledoval frontální útok na jeho předsedu, přemýšlel o presumci neviny a divil se čím dál víc. Včera mne kampaň dorazila.

1.10.2017 v 10:46 | Karma: 22,08 | Přečteno: 1483x | Diskuse| Zlín

Jaroslav Kašíkjaroslav

Expedice oksroN 2017: první stovky kilometrů.

Tak pokud jste jeli také autem do Petrohradu, nic moc nového vás nečeká. A pokud se k tomu chystáte, dobře děláte. Konec konců vám o pěti dnech pobytu v něm povyprávím příště.

25.9.2017 v 7:46 | Karma: 4,82 | Přečteno: 129x | Diskuse| Cestování

Kudy, kam?

Nejenom psaním živ je člověk, ale i prací na zahrádce a k tomu je jarní a letní období přímo ideální. A není od věci připravit i povyražení, za které cesty do Norska považuji.

22.9.2017 v 5:41 | Karma: 5,52 | Přečteno: 209x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Kašíkjaroslav

Kouzlo časů minulých: kubánská padesátka.

Být na Kubě v době, kdy k vám dorazila padesátka bylo fantastické. A když k tomu připočítáme pobyt na pláži Santa Lucia nelze než pochopit, že jsou na ni nesmazatelné vzpomínky.

30.4.2017 v 7:44 | Karma: 12,21 | Přečteno: 233x | Diskuse| Cestování

Kouzlo časů minulých: v náručí Santa Lucii

Vím, známější je Varadero, my však dojeli na atlantické pobřeží na překrásnou pláž Santa Lucia, kde lze šnorchlovat u největšího korálového útesu na světě. Tak pojeďte s námi.

23.4.2017 v 8:16 | Karma: 11,21 | Přečteno: 214x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Vláda schválila návrh na vznik nových sousedských dětských skupin

22. května 2024  6:06,  aktualizováno  17:49

Vláda schválila návrh ministra práce a sociálních věcí Mariana Jurečky z KDU-ČSL, který počítá se...

Má místo končetin protézy. Britský parlament tleskal „bionickému poslanci“

22. května 2024  17:45

Britští politici ukázali výjimečnou jednotu, když společně potleskem ve stoje přivítali zpět v...

Pavel je pro odklad digitalizace stavebního řízení. Není důvod, tvrdí Bartoš

22. května 2024  15:53,  aktualizováno  17:42

Ministr pro místní rozvoj a šéf Pirátů Ivan Bartoš inkasoval ránu ze strany, ze které to nejspíš...

Studentské eurovolby vyhrálo Spolu. Druhé místo obsadila Přísaha s Motoristy

22. května 2024  17:40

Ve studentských eurovolbách vyhrála koalice Spolu s 15,2 procenty hlasů. Před pěti lety u studentů...

Jsem hoch jehož životem prošli všichni prezidenti tohoto státu. Tím pádem nemusím blíže uvádět svůj věk, Sudičky mně do života vložily optimismus, chuť k psaní a cestování. Všech tří darů jsem využil a využívám dosud. A tak se batoh se vzpomínkami naplnil vrchovatě a když se do něj sáhne, je tu článek pro blog coby dup. Tak občas zkuste otevřít můj blog.