Tajná policie v demokratickém státě
Každý demokratický stát je založený na třech pilířích. Jsou to moci:
I. Výkonná: Policie, armáda, státní úředníci, místní úředníci vykonávající správu obecního majetku. Zvláštní postavení v moci výkonné má prezident.
II. Zákonodárná: Poslanci a senátoři zvolení ve svobodných volbách.
III. Soudní: Jsou to všichni soudci, jmenovaní prezidentem.
Policie v každém státě má nejméně dvě složky, na sobě nezávislé. Veřejná policie, která má právo a povinnost dohlížet nad příkazy, které zákonodárce stanovil. Podle instituce, které policie podléhá, se řídí její pravomoc. Místní veřejná police kontroluje a trestá za jednoduché přestupky.
Tajná policie nemá žádnou pravomoc. Její činnost je svým způsobem nezákonná. Dohlíží nad činností nejen občanů, ale také nad osobami, které jsou mimo pravomoc vymezenou Ústavou. Jsou to zejména zákonodárci, soudci, prezident a všichni občané, kteří by mohli ohrozit chod demokratického státu.
Výsledky své práce předává tajná policie na vědomí veřejné policii. Státní zástupce musí posoudit, zda důkazní materiál shromážděný tajnou policií je dostatečný k tomu, aby mohl být požádán soud k zahájení trestního řízení.
Jestliže soudce uzná důkazní materiál za dostatečný, vydá (veřejně) rozhodnutí o zahájení trestního řízení. Triviální případy může soudce rozhodnout okamžitě. Přijetím trestního oznámení se soudce stává zákonným soudcem sporného případu (kauzy). Když soudce neuzná důkazy předložené státním zástupcem za dostatečné, veřejnost nesmí být informována o tom, že tajná policie někoho vyšetřovala.
Každý člen policie musí být striktně zodpovědný svému nadřízenému. Členové veřejné i tajné policie musí být podřízeni ministru vnitra. Nikdy nesmí být součástí ministerstva spravedlnosti, jak je tomu dnes. Důsledkem zařazení veřejné policie do gesce ministra spravedlnosti jsou rozsudky soudu, které nyní vydává Ústavní soud.
Jestliže Ústavní soud vydal jeden rozsudek, který zrušil rozhodnutí obecného soudu, pak je to nesporný důkaz toho, že stát není demokratickým státem. Pravda není nejvyšší hodnotou, a občané nejsou pod ochranou moci soudní. Zákonodárci si přivlastnili pravomoc posuzovat trestnost občanů.
Prvním krokem k tomu, aby republika byla právním státem, je učinit celou policii součástí moci výkonné. Jak veřejnou, tak tajnou. Musí podléhat ministru vnitra, nikoliv ministru spravedlnosti.
Na vědomí zasláno: prezidentovi, vládě, zákonodárcům, soudcům, občanům.
Ing. Karel Januška, ID: uiz6ad
Karel Januška
Úvaha občanům republiky
Volby do Sněmovny vybírají nového premiéra a novou vládu. Každý svéprávný občan má jeden hlas. Ten odevzdává občanovi nebo politickému subjektu, kterému důvěřuje a akceptuje jeho politické cíle.
Karel Januška
Socialistický absurdistán
Republika není právním státem. Justiční mafie ovládá nejenom soudy, ale také řízení státu. Vláda vydává nařízení, která jsou v rozporu s ústavními právy občana..
Karel Januška
Mravní úpadek zákonodárců a soudců
Pokud znění zákonných předpisů umožňuje „osobám s právnickým vzděláním“ ždímat z občanů a ze státní pokladny nemalé finanční prostředky, těžko lze nápravu očekávat.
Karel Januška
Nemocná republika
Úvaha nad současnou politickou situací. Pravda a lidská práva by po volbách do Poslanecké sněmovny konečně mohly zvítězit.
Karel Januška
Nálezy Ústavního soudu
Logický rozbor jednání pléna Ústavního soudu. Každý "nález pléna Ústavního soudu" musí být jednomyslný. Kdyby Ústavní soud respektoval Ústavu, pak by každé rozhodnutí soudu muselo být spravedlivé.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Pronájem kanceláře 45 m2
Kaštanová, Brno - Brněnské Ivanovice
11 708 Kč/měsíc
- Počet článků 859
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Programátor vědecko-technických výpočtů v penzi.
Soud je služba za úplatu. V každém sporu mohou být pouze dva účastníci: žalobce a žalovaný. To je podmínka "vyloučení třetího". Soudce nesmí přizvat do sporu třetí subjekt. Každý soud(ce) rozhoduje o tom, zda má žalobce pravdu. V každém demokratickém systému může soudce konkrétní spor rozhodnout pouze jedenkrát.
Ústavní soud nemá právo vracet řešení sporu jinému soudci, protože odvolání proti rozhodnutí soudu již proběhlo. Pravda, spravedlnost a svědomí soudce jsou kritéria pro rozhodování. Jestliže jedna strana sporu podá odvolání, pak spor musí rozhodovat jiný soudce.
Priority, podle kterých musí soudce rozhodovat:
1. Zákony přírodních věd, zákony technických věd, nejnovější poznatky věd lékařských a technických,
2. Ústava, Listina základních občanských práv a svobod,
3. nařízení a doporučení nadnárodních orgánů, kterých je republika členem (NATO, EU),
4. zákony a zákonná nařízení uvedené ve Sbírce zákonů,
5. nařízení institucí a osob, které jsou zmocněné nařízení vydávat.
Výrok každého soudce musí obsahovat část, která určuje, kdo hradí soudní náklady. Tím je definováný příčinný vztah mezi žalobcem a žalovaným.