Ostuda EU – D1

Naše nejstarší dálnice je strašlivá. To se ví a často se o tom píše i hovoří v televizi. Skutečnost je však ještě daleko horší. Tato dálnice je nesjízdná!

V silničním zákoně, kterým se musí každý řidič řídit, se uvádí, že se jezdí vpravo, levý pruh silnic a dálnic je určený jenom k předjíždění. Ale majitel naší nejstarší dálnice D 1 nutí řidiče, aby tento zákon a jeho ustanovení vědomě nedodržovali. Ono se totiž v pravém pruhu jezdit nedá. Řidiči, kteří jsou nuceni tuto strašlivou dálnici obousměrně používat, musejí, pokud si nechtějí velmi rychle svá vozidla totálně zničit, používat k jízdě povětšinou pruh levý, který není od náklaďáků tolik zničený. Pravý pruh se totiž změnil na valchu. Můžete jet jakoukoliv rychlostí, od osmdesátky po sto třicítku, vozidlo se tak rozklepe, a to i vozidla velmi solidní, že padají z přihrádek věci a nedej bože, aby byla v držáku láhev s pitím. Vyskočí jak příznačný Pepek Vyskoč ve Švejkovi.

Projel jsem v létě několik evropských zemí, většinou po dálnicích, ale nikde jsem se nesetkal s podobnou dálnicí, jakou je D 1. Ani okresní silnice tam nejsou tak strašlivé, jako tady. Například v Chorvatsku stavěli dálnici v daleko obtížnějším terénu, tunel střídaly mosty, mnohdy byla dálnice vystřílená do skal. Je nádherná, kdyby zde nebyla omezená rychlost, mohlo by se na ní, podobně jako v Německu, jet jakoukoliv rychlostí bez toho, že by auto skákalo nebo plavalo. A přitom, v tisku to již proběhlo, se jeden kilometr chorvatské dálnice postavil třikrát levněji nežli u nás. A to, prosím, dálnici stavěla a staví stejná firma jako u nás – Strabag. Jak je to možné? Asi se v Chorvatsku nemusejí do ceny dálnice započítávat úplatky. Od politiků přes vysoké státní úředníky, jako se to děje u nás.

Když před časem bývalý ministr dopravy Bárta vítězoslavně oznámil, že se mu podařilo zlevnit stavby silnic a dálnic o celých 10 %, mnozí novináři, ale i část veřejnosti jásala. Nevím proč? I kdyby se mu podařilo cenu staveb o oněch deset procent snížit, stále bychom měli nejdražší kilometr dálnice v Evropě. Ale i tento počin byl ostatním členům koalice tak proti mysli, že se na Bártu vyhrabalo kdeco a musel odstoupit. A teď, když na tomto postu je sice další veverka, ale vzhledem ke svému věku je tak nezkušený, naivní a poslušný, že se potichoučku ceny dostaly na původní úroveň.

Zato se tenhle klučík ve funkci ministra nechal slyšet, že hodlá opět zvýšit ceny dálničních známek. Za D 1 by se nemělo platit vůbec nic, naopak, řidičům by měl stát platit za to, že po tomto oraništi vůbec jezdí. Měl by platit za zničené nervy, zničená auta a za ohrožené zdraví. Jen se zeptejte lékaře, jak je zdravá práce se sbíječkou, kdy se třese celé tělo. Jízda po této dálnici je totéž, řekl bych.

Už slyším námitky, že přece po této dálnici nemusím jezdit. Je to pravda, ale zvláště v dnešní době platí, že čas jsou peníze a dálnice ten čas přece jenom šetří. Těm, kteří na mě opět budou plivat jedovaté sliny tady a teď říkám, jsem svobodný člověk ve svobodné zemi a mohu si jezdit kudy chci a mám právo za své peníze dostat kvalitní tovar. V tomto případě povrch dálnice.

Kdybychom nevykládali tolik milionů na různé zahraniční vojenské mise, do států, se kterými nemáme nic společného, kdybychom nevraceli církvi všechny ty miliardy za majetky, které beztak získaly po Bílé Hoře konfiskací, protože neznám jediného kněze, faráře biskupa či kardinála, který by pracoval a vytvářel opravdové hodnoty, měli bychom dostatek peněz na kompletní opravu nejen strašlivé D 1, ale i ostatních silnic první a druhé třídy, a to nemluvě o opravách mostů, které jsou z osmdesáti procent pomalu na zřícení.

Místo toho nám tato vláda opět zdraží dálniční známky a možná znovu zvedne spotřební daň na benzin, abychom ho měli nejen nejdražší v celé Evropě, ale i na celém světě, nemluvě už o tom, že šílený chemický Alí Kalousek, který si hraje na ekonoma, chce zavést opatření, které bude v celé Evropě raritou, jednotné DPH.

Nejen kvůli silnicím a daním, ale především proto, že nás tato vláda vede zkratkou do Řecka, které jistojistě zkrachuje a je to jenom otázka týdnů či měsíce, tato vláda musí padnout. A protože se veverky budou držet koryta jako veš kožichu, musíme vyjít do ulic a znovu zacinkat klíči. Nebo raději něčím bytelnějším. Jinak to s námi dopadne špatně.

Autor: Vladimír Kapal | úterý 13.9.2011 15:55 | karma článku: 27,79 | přečteno: 1810x
  • Další články autora

Vladimír Kapal

Jsme stále více zotročováni

25.8.2015 v 17:48 | Karma: 30,12

Vladimír Kapal

TTIP, cesta do pekla

12.7.2015 v 14:57 | Karma: 35,11

Vladimír Kapal

Jan Hus

8.7.2015 v 17:58 | Karma: 24,98