Naučit číst psát a počítat …. bude brzy starost rodiny

Dnes si školské odbory pozvaly na kobereček ministra školství, aby mu vysvětlily jak má rozdělit těch 10% co vyškemral na ministryni financí k navýšení mezd.

Ministr školství , tak jako ostatně všichni ministři všeho v naší republice, když hovoří o svém resortu hovoří o kvalitě, který vychází z peněz, kterou si prosadí do své kapitoly rozpočtu. Nikdo nehovoří o kvalitě a následném ohodnocení. On je to takový trend ve společnosti obecně. Napřed si říci o peníze a následně vysvětlovat proč to za ně nejde. Je jedno jestli se jedná o hráče ve fotbale nebo učitele ve škole.

Pokud zůstaneme u toho školství, tak jde o to, že ministr prosadil navýšení mzdových prostředků o 10%. Pominu tu výši, ale je jen snem náš všech co se živíme něčím měřitelným, že bych někde měl nějakého ministra, který by mi zaručil, že budu mít příští rok o něco víc. Co se mi ale chápe nejhůře, je ta skutečnost, že odboráři si dnes pozvali ministra k tomu, aby mu osvětlili nutnost celých 10% dát do základu mzdy a jako za holý nesmysl pak považovat to, že by třeba část těch 10% mohla být součástí prémiového bonusu – bonusu za výkon.

Ptáte se : „ v čem hledat ve školství ten výkon“ . No pokud si jsem schopen uvědomit tu skutečnost, že ve společnosti, kde druhý den po zveřejnění informace, že bylo zastaveno trestní stíhání premiéra se ve sdělovacích prostředcích objeví citace ze spisu „který nikdo ještě nečetl“, tak jistě není možno ve sborovně utajit výši mzdy souseda v lavici. A ředitele, který je schopen a ochoten nést svou kůži na trh, aby vysvětlovat proč té dal a tomu nedal, aby v pokřivené "normalizované" společnosti – v poledne s lampou hledal. Ale pokud připustíme, že matematika není věda, která je předurčena k zapomnění , jak by si jistě velká část národa přála a to i svým vztahem k maturitě z ní, tak třeba počet přijatých žáků ke studiu na střední -NEPLACENÉ -školy by tím měřítkem býti mohl. Proč neplacené ? No protože na těch placených odmaturujete za čtyři a na vysoké pak nejste mnohdy třeba ani odchodit semestr, jelikož nevíte o čem je tam řeč a hlavně tam už obyčejně úsilí koupit nelze.

Pak by třeba i nastala změna v základním školství, kde by se děti učili takovým způsobem a takovým věcem, které následně budou obsahem přijímacích zkoušek. Dnes je praxe taková, že pokud se dítě má připravit zodpovědně na přijímací zkoušky, tak se musí obeznámit se způsobem testů, které jsou běžné jen v systému výběrových základních tříd, kdy je to obyčejně jedna až dvě třídy o 16-18 dětech na nějakých 100 tis obyvatel. Obeznámeni se odehrává za peníze a mimo školní lavice. Tedy se naše školství dostalo do stadia, že úkol je už jen jeden, naučit dítě číst, psát a počítat. Já mám za to, že to je dost málo, pokud společnost se má posouvat ke zlepšení.Další stádium školství možná bude to, že to bude taková "družina", kde dítě ohlídají při serfování na mobilu a rodiče co budou chtít aby dítě umělo číst , psát a počítat za to budou platit odpoledne soukromým učitelům.

Dokáži si představit, že by učitele co se podíleli na výuce přijatého žáka na vyšší stupeň vzdělání , byli za toto finančně ohodnocení.

Cesta , kterou se vydaly současné odbory je cesta do pekel normalizace – všem stejně a nám co jsme to vyjednali – víc. Kde není nastavena konkurence - růstu a pokroku se nedočkáte. To mi ve výdělečné sféře moc dobře víme, žijeme tím každý den.

Pěkný den a radostné, úspěšné děti všem                               Oto Kaděrka

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Oto Kaděrka | úterý 24.9.2019 8:42 | karma článku: 22,03 | přečteno: 837x