Pravá ruka neví, co dělá levá

Myslel jsem si, že s korporacemi a potažmo státní správou, mám své zkušenosti a už mne nemohou ničím překvapit. Opak je pravdou.

Končí mi platební karta a současně i manželce.  Zatímco ženě sdělili prostřednictvím SMS, že ji novou kartu pošlou poštou, mě přišlo, že si pro ni musím do pobočky. Největší sranda je, že se jedná o stejnou banku a tentýž účet.

Mám pobočku na místě, kde jsem dříve v sousedství pracoval a nyní tam musím zajet zvlášť. Mohu to vzít z práce z Prahy okolo vlakem. Dostal jsem geniální nápad, takový „tři v jednom“, aneb umím „zabít tři mouchy jednou ranou“. Pojedu ráno autem do Lysé na vlak, naberu benzín, cestou zpět vystoupím dřív, dojdu do banky a pak ještě v Lysé koupím cvrčky. Nakonec mise byla splněna jen částečně, plnou nádrž do auta a žrádlo pro naše ještěrky jsem zařídil. 

S kartou se to mělo následovně, nemohl jsem se do pobočky dovolat, poslal jsem email, ale pozdě a nepočkal na odpověď. A tak jsem se na pobočce zjevil.

A dozvěděl se neuvěřitelné věci. Na můj dotaz, proč já sem musím a manželka ne, mi bylo odpovězeno, že tak to má systém nastaveno. Když aspoň jednou za rok budu něco vyřizovat na pobočce, pošle mě na pobočku. No a já loni musel vyřídit na pobočce mimořádný převod vyšší částky.

Tak mě systém svým způsobem potrestal. Manželka to měla jednodušší a přišla ji obálka s kartou. Když už jsem na pobočce byl, předpokládal jsem, že odejdu s kartou. Ale bohužel, karta ještě nedorazila. Ten den byla odeslána a ještě nepřišla. Pracovnice pobočky se mi omlouvaly, já je celkem chápal, jen jsem si nahlas povzdychl něco o zatracených korporacích a jejich systémech.

Zatímco s lidmi se tváří v tvář celkem v pohodě dohodnete, přes systém nejede vlak. Ten je totiž „všemocný“ a nějaký lidský přístup nepřipouští. To snad vymýšlí nějací roboti a nejen v bankách. V podstatě mám své zkušenosti s mobilními operátory, ČEZem a státní správou.

Druhý den mi volala s omluvou pracovnice banky, že karta už jim přišla a mám 30 dní na její vyzvednutí. Takže si tam domluvím nějaké setkání a při té příležitosti si vyzvednu kartu. Systém maká i ve svátek a poslal mi SMS, že karta dorazila na pobočku.

Nejlepší je, když se do toho systém neplete, ale to bohužel není možné. Jedině tak si vysvětluji, že z katastrálního úřadu při prodeji matčina bytu přišlo několik dopisů, vždy dva odjinud, ale v podstatě se stejným obsahem.  Asi tam budu muset zavolat, aby z toho náhodou nebyl nějaký průšvih, či dokonce katastrofa.

Ne nadarmo se mu přece přezdívá „Katastrofální úřad“. Jo, jakmile se v korporaci či úřadě mění či ladí systém, nic jiného než „katastrofa“ pro klienty z toho nevyleze.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 17.4.2017 17:12 | karma článku: 19,39 | přečteno: 749x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12