Mediální kampaně tohoto roku

Minimálně budou tři: pokračovat bude kampaň covidová (ve formě tématu č. 1 v médiích), rozběhne se kampaň očkovací a bude následována kampaní volební.

Marketéři a reklamní agentury budou mít žně. Otázkou je, zda zadavatelé sklidí očekávanou sklizeň? Co je vlastně cílem zadání, jaká má být „úroda“? Je to u covidu-19 jeho porážka a triumfální vítězství lidu nad zákeřným neviditelným nepřítelem? Nebo je to vyčerpání obyvatelstva pomocí strachu a opatření, záměrná likvidace malých místních výrob a služeb a jejich nahrazení globálními firmami? A příjemným bonusem je byznys z prováděných testů a následně očkování? S vedlejším produktem možného kolapsu zdravotnického systému z důvodu navýšení počtu pacientů a nedostatku personálu díky nemocím a karanténám.

Cílem očkovací kampaně bude jistě přesvědčit co nejvíce lidí k očkování. To samozřejmě ohrožují dvě věci: jednak nezájem lidí (někde i odpor), jednak naprostá nezávislost viru, spočívající v tom, že virus může buď zeslábnout a přestat být nebezpečný, nebo naopak zmutovat do formy, kdy na něj stávající očkování bude krátké. 

Do toho budou promlouvat zkušenosti lidí nejen s nemocí covid-19, ale postupně i s očkováním, které samozřejmě ovlivní jejich názory a postoje. S tím ještě stoupá únava, naštvanost, nedůvěra a do toho začne kampaň volební.

Vůdci u moci se budou snažit prodat svůj boj s nemocí jako úspěch, jejich opoziční konkurenti jako neúspěch. Bude úspěch, pokud se podaří proočkovat plánovaných 70 % populace, pak by to znamenalo, že kampaň zabrala a přesvědčila (či zastrašila) hodně váhajících. Není jisté, že se to povede.

Navíc není jisté, co na to virus? Možná, že má smysl pro černý humor. Nikdo neví, co udělá, a zda a jak do toho hodí vidle. Tzn., že očkování může být zbytečné, nebo neúčinné. Příp. se může ukázat i jako nebezpečné.

Vše se projeví v náladách lidí, tedy voličů a ti na to nějak budou reagovat. Samozřejmě i politici budou nějak reagovat na situaci a prognózovat, kdo vyhraje volby, je jako věštění z křišťálové koule.

Má šanci Babiš nebo protibabišovské koalice? Nebo dokonce někdo jiný? Rozštěpí se koalice ještě před volbou? Upraví se ještě před volbami volební zákon?

Bude sázka na boj s covidem a očkovací strategie pro Babiše úspěšná, nebo ho naopak dostane z vlády? Co vymyslí opozice? Dokáže kromě svých stálých příznivců něčím oslovit i nevoliče či zklamané voliče jiných stran? Promluví do voleb pánové jako Mikuláš Minář nebo Robert Šlachta? S jakým výsledkem? Odlepí se ode dna např. Trikolóra, Svobodní, Zelení?

Objeví se někdo úplně jiný, kdo lidi dokáže oslovit svou pozitivní vizí „pro něco“ a ne protestem „proti něčemu či někomu“?

Otázek je mnoho. Odpovědi neznáme. Víme jen, že se ty kampaně rozběhnou. Nějak to nakonec dopadne. Vůbec není jisté, zda všechno nepřebije nějaká jiná, naprosto neočekávaná událost, jakou byl v roce 2020 koronavirus.        

Autor: Jan Tichý(Bnj) | úterý 5.1.2021 15:59 | karma článku: 8,85 | přečteno: 211x
  • Další články autora

Jan Tichý(Bnj)

Házím do toho vidle!

30.11.2023 v 10:30 | Karma: 23,11

Jan Tichý(Bnj)

Najdu někoho ochotného?

29.11.2023 v 9:09 | Karma: 10,38

Jan Tichý(Bnj)

Proč podporuji stávku?

24.11.2023 v 8:21 | Karma: 12,12