Chtěli jsme podpořit České Švýcarsko

Národní park zkoušený velkým požárem, který jsme se smutkem sledovali ve sdělovacích prostředcích, nás přivedl k myšlence, nějak to podpořit. Brzy se objevil nápad ze strany místních.

Přijeďte v příští sezoně a objednejte si pobyt, a tak nás podpořte. Také my jsme si naplánovali víkend v této oblasti. Sehnali jsme ubytování v Mikulášovicích, což tedy není oblast zasažená požárem, ale kůrovcem ano.

Tak jsme se procházeli po kraji, obešli asi 15 kilometrů kolem Mikulášovic přes rozhlednu Tanečnice a pak si zajeli do Šluknova. Na kopcích bylo v sobotu větrno, v neděli přišlo letní počasí. To jsme se pro změnu procházeli kolem Jetřichovic. Našlapali jsme toho celkem dost, byli jsme i se psem, který to také zvládl.

Setkali jsme se s příjemnými lidmi, nejen s obsluhou restauračních zařízení, ale především s majitelkou penzionu a jejími hosty. Vyšlo nám to tak, že v jedné restauraci jsme byli 2x, v pátek na večeři a v sobotu na obědě.

Sobotní večeři jsme si museli dopředu objednat u majitelky penzionu a poseděli si tak v restauraci v družném hovoru. Pobyt nám zpříjemnila jedna věc: byl bez televize a též bez internetu, resp. tak úplně ne, ale člověk musel s mobilem ven, v pokoji to nešlo.

V neděli jsme jedli v Jetřichovicích. Úsměvné bylo, že nám třikrát přinesli příbor až potom, co nám donesli jídlo. Ve Vilémově se to stalo 2x a pak ještě v Jetřichovicích do třetice všeho dobrého. Obsluha byla všude opravdu rychlá. Je vidět, že to umějí a hostů si považují. Zkrátka pracují v turistickém centru.

Navíc ten Šluknovský výběžek je trochu stranou, tak na začátku sezóny tu moc lidí nebylo. V Jetřichovicích bylo turistů o poznání více.

Kdybychom byli déle, asi bychom si vyjeli i vlakem a podívali se i do Saského Švýcarska. „Spálené“ Hřensko jsme sice nenavštívili, ale i tak má příroda v kraji, který jsme navštívili, co dělat a nějaký čas potrvá, než se po řádění kůrovce a sucha obnoví.

Zajímavé bylo, že jsme byli svědky pár akcí, na blízkém statku probíhaly chovatelské trhy s atrakcemi, ráno jsme viděli pár veteránů a odpoledne jezdily kolem nás silné sporťáky (porsche).

Už je to skoro dvacet let, co naše děti jezdily na skautské tábory do Doubice a Chřibské. Měli jsme možnost je navštívit a projít si okolí. Pak jsme byli také kousek odsud v Lužických horách. Nyní jsme v Národním parku byli až v neděli, v CHKO Labské pískovce jsme byli od pátku do nedělního rána.

Byl to velmi příjemný víkend, takový nepracovní. V podvečer jsem jel na kole zalít zahradu a trochu jsem tam posekal trávu.

Práce nás čeká zase příště. Zejména na chatě. Ale tentokrát plánujeme dovolenou na Slovensku a chvíli pobudeme na jižní Moravě. Takže se budeme více věnovat turistice.

Autor: Jan Tichý(Bnj) | pondělí 22.5.2023 10:45 | karma článku: 11,77 | přečteno: 276x

Jan Tichý(Bnj)

Když někomu chybí smysl pro humor

Tak mi ho může být tak maximálně líto. A nejde tu o rytíře smutné postavy. Zažívám smutek z toho, že se lidé neusmívají, že se nesmějí, že se berou moc vážně.

8.10.2023 v 19:15 | Karma: 14,62 | Přečteno: 292x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Svobodné volby vs. svobodná volba

Svobodná volba je něco jiného než tzv. svobodné volby. Ty jsou více méně omezené, je tam nastavená laťka pro vstup (u nás 5 % hlasů) a také je omezený výběr kandidátů tím, že je vybírá politická strana či hnutí.

4.10.2023 v 10:03 | Karma: 12,56 | Přečteno: 249x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Články o lidství a bez diskuse?

Jsem člověk, kterého potěší projevená lidskost a laskavost srdce. Dá se o tom psát, dá se to prožívat. Tak jak to prožívá a píše o tom paní Iva V.

2.10.2023 v 8:47 | Karma: 9,62 | Přečteno: 216x | Diskuse| Osobní

Jan Tichý(Bnj)

O zdraví, pacientech a lékařích

Nevážně. S humorem, protože smích léčí. Roztahuje bránici, uvolňuje, ulevuje a zlepšuje náladu. Je vždy k dostání (bez fronty v lékárně), je zadarmo a nikdy se jím nemůžete předávkovat.

26.9.2023 v 21:08 | Karma: 16,35 | Přečteno: 380x | Diskuse| Ostatní

Jan Tichý(Bnj)

Byrokracie je jako obtížný hmyz

Nemám byrokracii rád. Proč? Protože překáží, zdržuje, otravuje a často spíš škodí, než pomáhá, také více šikanuje a zbytečně buzeruje. Je zkrátka na obtíž.

23.9.2023 v 19:11 | Karma: 11,93 | Přečteno: 322x | Diskuse| Ostatní

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

Mám rád život a přirozenost. Víc je pro mě být, než mít.

Tento blog jsem se rozhodl ukončit. Nezáleží na mě, jak dlouho tu ještě bude. Najdete mě:

web: https://www.tichaci.cz/

email: tichy.jan.bnj@centrum.cz

Děkuji za přízeň, kterou jste mi zde věnovali.