Gottwald Mit Uns!

V pořadu Máte slovo redaktorky Michaely Jílkové jsme diskutovali na téma „Komunisté“ - a dřív než byste stihli zvolat „svatý Marxe, Lenine i Staline“, dostal jsem od soudruhů psaníčka:

(1.) Fašounům smrt

Dnes jsem Vás slyšel v televizi, a do tohoto Vašeho vystoupení jsem byl pouze názoru, že jenom omylem žijete mimo psychiatrickou léčebnu. Po dnešním Vašem vystoupení kdy jste řekl, že "že se komunisté v roce 1939 spojili z fašisty", jsem změnil názor a musím Vám napsat, že jsi svině fašounská, a to nejenom názory, ale i zjevem. Prvorepubliková policie po okupaci předala gestapu veškeré seznamy komunistů, a proto skončili desetitisíce komunistů v koncentračních táborech a na popravištích. Kdybych tě někdy potkal tak ti plivnu do obličeje.

Navíc jsi typický produkt revoluce, když se někdo není schopen uplatnit ve svém oboru tak se dá na politiku.

Kdyby tě tohle co jsem napsal urazilo až k žalobě, rád poskytnu své plné nacionále a uděláš mě velkou radost.

Jsem s pozdravem,
dr.Antonín S.

 
R.J.: Milý pane doktore,

nikoli, neurazilo mě to. Jen mi je líto, soudruhu, že neznáš dějiny vlastní strany. 25.srpna 1939 by uzavřen pakt Molotov-Ribbentorp, Stalin se spojil s Hitlerem a komunisté se stali spojenci nacistů. Sovětský svaz podporoval německou válečnou mašinérii surovinami a naftou, naši čeští komunisté urgovali dělníky ke klidu a práci ve prospěch Říše. "K solidaritě s německými dělníky, proti západním imperialistům" - říkali. Od srpna 1939 do 22. června 1941 tady neexistoval žádný komunistický protinacistický odboj (veškerý odboj byl demokratický, tj. buržoazní).

Takže ano, od 25.8.1939 do 22.6.1941 komunisté byli spojenci nacistů a jejich kolaboranty. Ne předtím, ne potom, ale od léta 1939 do 22. června 1941 byli.

Takže ano, máte pravdu, smrt fašounům, včetně jejich spojenců a kolaborantů od léta 1939 do léta 1941!

Zdraví Vás,

RJ

 
(2.) Máte slovo ČT1 20.11.2008

Pane doktore, já vás neznám, dnes jsem vás viděl zřejmě poprvé. Pusťte si tento pořad ještě jednou a podívejte se na sebe. Bylo by dobré, kdybyste sám sebe nepoznal. Fanatizmus je hrozná věc.  Zdálo se mi, že mluví  ,,Koniáš, Aichman a rači nemenovat,,(text jedné písně). Fakt tady děláte dusno!

Vladimír J., 63 let

 
R.J.: Milý soudruhu,

Aichman byl Eichmann, nikoli Aichman.

S pozdravem,

RJ

 
(3.)  ad Máte slovo

Vážený pane Jochu,

 sledoval jsem se zděšením nad ubohou úrovní naší veřejnoprávní televize pořad Máte slovo. Všiml jsem si, že jste i Vy divákům docela bez uzardění neříkal pravdu. Například jste řekl, že jsem zakázal panu Krajčovi, aby do pořadu šel. Nemohu jinak než Vám připomenout, že opravdu nejsem ten, který by mohl rozhodnout o tom kdo je pozván od České televize. Je pravda, že bych byl například rád , aby do pořadů, která se týkají odborných témat mohli také promluvit naši odborníci, kterých je dostatek. Je pravda a jsem hrubě nespokojen, že třetí nejsilnější politická strana je trvale diskriminována a nemůže se svobodně účastnit  politické soutěže myšlenek, jak to předpokládá ústava ČR nejen v čl. 5. Pokud máte zájem klidně Vám pošlu rozbor účasti našich zástupců ve veřejnoprávních mediích za posledních 10 měsíců a zjistíte , že KSČM je na tom hůř než  opozice v Běloruských  mediích. Já osobně jsem byl například v publicistických pořadech ČT od července 2 x a to podruhé až po volbách. Pravděpodobně jim nejde opravdu o objektivní a vyvážené zpravodajství. Pak se lidé diví, že jde zejména o souboj ODS a ČSSD, který je spíše vulgární a někdy i směšný, že roste neonacismus, nenávist a nesnášenlivost. když se stále najde velké množství lidí, kteří bez skrupulí komolí nejen historii, ale i současnost. Nyní k panu Krajčovi. Byl jsem informomván, že má být pořad o tom, jak vyjednává KSČM v krajích o podílu na moci. Nechápal jsem na dramaturgii pořadu 2 věci. 1/ proč je pozván Miloslav Ransdorf jako europoslanec -  ale dobře mohu to akceptovat pokud to vezmu z pohledu, že je členem Výkonného výboru naší strany, případně uznávaným teoretikem. Zcela rozumím tomu, že je pozván J. Borka, který je zvolen náměstkem hejtmana Karlovarského kraje. 2/ pokud chtěli mladé tak nechápu už vůbec proč tam má být pan Krajča, když není zvolen, nabízel jsem prostřednictvím Moniky Hoření tiskové mluvčí naší strany zvolenou mladou zastupitelku kraje Jihočeského Lucii Počtovou, které je 22 let. Na to mám snad právo, se zaptat proč do pořadu , kde se má jednat o roli KSČM v krajích nemůže jít mladý zvolený zastupitel nebo zastupitelka. Nebo dramaturgie sledovala něco jiného což nechce veřejně přiznat, protože by se dostala do kolize nejen z veřejnoprávností, ale i ústavností. Tj. že Česká republika se nesmí podle ústavy vázat na výlučnou ideologii ani na na náboženské vyznání. (čl. 2 odst 1 LZPS) A tedy ani na antikomunismus, který tady bují.

Vážený pane Jochu, nemyslím si , že máte zapotřebí snižovat nepravdivými výroky úroveň organizace, kterou zastupujete .

S pozdravem

Vojtěch Filip

 
R.J.: Vážený pane Filipe,
zajisté nejste ten, který by mohl rozhodnout o tom, kdo je pozván do České televize (a, mezi námi, je to tak dobře), ale zároveň zajisté jste ten, kdo jako předseda KSČM může členům této strany zakázat či naléhavě nedoporučit jít do ČT prezentovat názory, jež by mohly poněkud vylekat nic netušící obyvatelstvo této země. Zvláště názory stalinistické, jaké má pan Krajča. Byl pozván do pořadu Máte slovo redaktory Michaely Jílkové, účast přislíbil, ale pak už jí telefon nezvedal a nakonec ani nepřišel. A, jaká to náhodička, Vy jste místo Krajču pani Jílkové jako na zavolanou doporučoval mladou a - předpokládám - sympatickou slečnu Počtovou. Ujišťuji Vás, velice dobře rozumím, proč chcete, aby nic netušící občané vnímali jako obraz komunistické mládeže, tj. budoucnosti komunismu u nás, spíše slečnu Počtovou, než soudruha Krajču. Být na Vašem místě, dělal bych to asi stejně. To však nic nemění na tom, že předsedou Komunistického svazu mládeže, či jak se ten Stalinjugend jmenuje, je právě soudruh Krajča a nikoli slečna Počtová.
Máte pravdu, že Česká republika se nesmí podle Ústavy vázat na výlučnou ideologii ani na náboženské vyznání. Nemáte však již pravdu, když si myslíte, že proto tudíž nemůže odmítat konkrétní ideologie jako nelegitimní. Právě naopak, všechny ideologie, které by usilovaly o změnu podstatných náležitostí demokratického právního státu, či o odstranění nebo ohrožení základu demokratického státu, či o zrušení základních práv a svobod, jsou nelegitimní a neústavní (viz. článek 9 Ústavy a článek 1 Listiny). Historicky to dělali např. nacisté, komunisté, nebo dnes dělají radikální islamisté. Tudíž ano, anti-nacismus, anti-komunismus či anti-islamismus jsou našim přímým ústavním mandátem. Žel, nedostatečně naplněným, o čemž svědčí legální existence KSČM.
S pozdravem,
Roman Joch   

 
(4.) Musím však říct, že jsem dostal i jednu reakci velice odlišného druhu:

 
Reakce na pořad Máte slovo z 20.11.2008

Vážený pane Jochu,

Ve čtvrtek 20.11.2008 jsem sledovala vaše vystoupení a názory v diskusním pořadu České

televize Máte slovo. Jelikož se o tuto problematiku velice zajímám, plně souhlasím s vašimi

názory a obdivuji vás za odvážnost, jakou jste se postavil argumentům z úst pan

Ransdorfa a jiných. Velice si vás za tyto postoje vážím a hlavně vám děkuji, že jste

to řekl. Právě toto naší společnosti chybí, sice nesouhlasí s KSČM, ale nahlas to

neřekne nikdo.

S přáním krásného dne

Markéta T.

 

P.S. pro zájemce - onen pořad je zde: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10175540660-mate-slovo/208572230800033-20.11.2008-21:00-komuniste.html


Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Roman Joch | pondělí 24.11.2008 14:49 | karma článku: 38,44 | přečteno: 5913x