Poslyšte, co řekl jsem pro historii o taxících a firmě U.B.E.R.
Správný Caesarův citát, který lze uplatnit prakticky vždy, je tento:
„Co chceme, tomu taky ochotně věříme a doufáme, že si i ostatní myslí, co si myslíme sami.“
Tak toto platí prakticky na všechny blogové rozmíšky bez výjimky. A taky na tu, zda jsem mohl „mir nichts dir nichts“ pendlovat z Východního do Západního Berlína a zpět.
Poprosím tedy místní myslitele, aby si představili některou z těchto situací. Ale těch možných situací je podstatně víc:
Držitel platné CS doložky (pokud má platná viza) pendluje mezi Německem a Beneluxem, mezi Německem a Francií, mezi Francií a Itálií atd, atd, aniž by jeho komunistická výjezdní doložka doznala jakékoli újmy.
Takže, já bydlel na Východě a džob jsem si hledal na Západě. A měl jsem těsně před taxikářskými zkouškami na Západoberlínském Magistrátu, když to v Praze ruplo. Takže o taxislužbě toho trochu vím:
- Počet licencí (licence k provozování taxislužby je vždy na jeden vůz a je to tzv. placka.) Placka na trhu stojí, v závislosti na velikosti města a předpokládaných tržbách nějaké peníze.
V New Yorku to před lety bylo $40,000.00 USD, současnou cenu nevím. Ale zato naprosto přesně znám počet licencí pro Západní Berlín v roce 1969: 5000 a byly velké boje, zda vydat ještě dalších 500.
Prostě, omezení počtu vozů a riziko ztráty licence jsou jedinou zárukou korektního podnikání a v tom slova smyslu je v Praze džungle. - Kvalifikace řidiče. Auto s licencí se musí točit 23 hodin denně. Na to je potřeba asi tak 4,5 - 5 řidičů (střídání směn, dovolená, nemoci a podobně).
Ani to v Praze neexistuje. Tady každý, kdo má do p*dele díru nalepí na svůj vůz TAXI, namontuje tachometr a jezdí, i kdyby byl z Horní Dolní a Prahu znal jen z letáku.
A jak s těmi všemi pravidly pro taxislužbu souzní UBER? Nevím, protože asi není deklarován jako taxislužba, ale jako spolujízda.
Pan Andrle píše:
Takže teď aspoň UBER zakázali. V Brně, soudně , nekompromisně a já uznávám podle logiky práva. Protože spolujízda je když já NĚKAM chci jet a dám (přes onu technologii) tohle ve známost spolu s nabídkou že TAM s sebou rád za úplatu někoho vezmu do auta. Ovšem taxislužba je něco jiného. Já sám nechci NIKAM jet, jen čekám, že mne někdo požádá, abych jej mohl odvézt za úplatu TAM, kam chce on. Rozdíl je snad jasný.
Zdroj: http://janandrle.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=601521
A já mohu pouze uvést, že tak jasné to tedy v žádném případě není. Protože ještě existuje tzv. smluvní přeprava, kterou mají třeba některé hotely a tam samozřejmě říkáme, kam chceme jet a není to tedy jakýsi "Autostop" nebo "spolujízda".
A ještě jedna podstatná věc. Když jsem v letech 1968 - 1969 žil v Západním Berlíně, tak jsme často jezdili taxíky. Pro více lidí to vyšlo relativně levně. A najednou se objevila firma nabízející levnou spolujízdu.
Samozřejmě to byla finta. Zákazník si je zavolal telefonem přijel malý renaultík. Byl to úplně jiný komfort, než v regulérním taxi, ale byli podstatně levnější. A základ byl: Zavolání telefonem. Oni nesměli brát zákazníky na ulici.
A UBER není nic jiného, než moderní forma této spolujízdy. Zákazník se musí zaregistrovat, dát číslo své kreditky, instalovat si do mobilu aplikaci a tak si v žádném případě nemůže myslet, že si objednává taxi.
Ne, on si objednává smluvní přepravu za podmínek jiných, než platí nebo by měli platit pro taxislužbu. A UBER vám na zamávání na ulici taky nezastaví, že? Ty vozy se zásadně objednávají pomocí mobilní aplikace.
Jiří Hermánek
Mé milované plynové autíčko má dnes 18. narozeníčko a dostalo papáníčko
Já osobně si myslím, že dva chlapi se lépe shodnou na ženský, než na autě. Má to více důvodů, ale ten hlavní jen, že ji má a nikdo předem neví, co ho vlastně čeká. A když to klapne, tak se mu kamarádi diví.
Jiří Hermánek
Všechny ty dívky a ženy, co jsem s nimi nespal...
Námět na tento článek mě napadl v hostinci U Lenina (Lenin je vJečný). Kamarád Mirek se zpozdil, protože si v hlavě špatně srovnal hodiny. Místo příchod 12:30 si nastavil odchod ve 12:30.
Jiří Hermánek
Kameňáci a Paul Viti. Tak různí a přece stejní - čistokrevná sranda
Dostal jsem do nevůle lidí, kteří se domnívají, že film má jakýsi vyšší smysl. Někdy, občas. Film ale je prostředkem k pobavení národa a k vydělávání peněz. Ničím jiným film není. A občas také může být propagandisticky zneužit.
Jiří Hermánek
Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér
Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině. Konkrétně v cizině, v horách. Ať v Rakousku, to nejčastěji, ale i jinde. V Itálii, ve Francii a podobně.
Jiří Hermánek
Strategická triáda prezidenta Miloše Zemana
Klasická strategická triáda jsou jaderné rakety, jaderné ponorky a strategické bombardéry. Mohu se samozřejmě i trochu mýlit a třeba by mě opravil náš NATO generál Petr Pavel, který kdysi jako člen KSČ hájil naší vlast.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Autoritářské manýry, skandální, říká o chování Ficovy vlády po atentátu expert
Podcast Po atentátu na premiéra Roberta Fica členové slovenské vládní koalice v bezprostřední reakci...
Střední školu v druhém kole hledá 29 tisíc dětí. Jenže termíny přijímaček se kryjí
Až do pátku 24. května mohou neúspěšní deváťáci podávat přihlášku do druhého kola přijímacích...
Poslanci mají znovu jednat o odpuštění penále z odvodů na zdravotní pojištění
Přímý přenos Na poslední řádné schůzi před evropskými volbami se scházejí poslanci. Nejtřaskavějším bodem z...
Čerstvá řidička se srazila s malým cyklistou bez přilby. Transportoval ho vrtulník
V nemocnici skončil se středně těžkým zraněním malý cyklista, s nímž se na Tachovsku srazilo osobní...
Apartmány u moře - Mar de Pulpí (Costa de Almería)
Mar de Pulpí, Almería, Španělsko
3 464 300 Kč
- Počet článků 2237
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1362x