- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co vytýkám článku paní Antošové? Nevím, jak bych to nejlépe charakterizoval, ale snad by se dalo říci „mnoho povyku pro nic“, popřípadě „s bubnem na zajíce.
Tak třeba:
„Levý pruh má dva metry, tudíž by se do něj vešel bezpečně leda Trabant.“ Milá paní Antošová, pokud jste tím pruhem opravdu jela, tak jste viděla opakovanou hlášku Šíře 2,20m.
"Šířka vozu rozhodně přes dva metry ( dvě Audi, Oktávka, pár SUV a dokonce Ford Transit.)".Tak já neznám zpaměti šíři svého auta, ale od toho je technický průkaz, popř. Internet.
Velký techničák jsem s sebou neměl, ale Internet mi hbitě odpověděl 540i E39 šíře 181 cm, novější řada E60 šíře 186 cm. Ostatní vozy (BMW 540 je vůz vyšší střední třídy a proto prostorný) jsou většinou užší nebo, některé větší modelsy, nepatrně širší.
Ale naprosto všechna osobní a i mnohá dodávková vozidla se do těch 220 cm vejdou. Záleží, samozřejmě jen a jen na řidiči.
A ještě k té rychlosti. Já dnes jel v prvém pruhu skoro prázdného zúžení tachometrovou rychlostí 120 km/h, což odpovídá asi tak 110 km/h reálným a kolem mě se doslova přehnala tři auta, která musela mít na tachometru 130+.
Je to samozřejmě přestupek, asi i hrubý přestupek (už ta moje rychlost 110 byla na hraně), ale k nějaké drastické nehodě to má za slunného nedělního dopoledne ještě velmi, velmi daleko. Jediné, co ti řidiči riskovali, byly jejich papíry, to by tam ale tak někde museli bejt policajti, že?
Plus to nesmyslně hrůzostrašné povídání o tom, co by se v takovém zúžení mohlo stát. nic vážného vy se při té 80 km/h rychlosti nikdy stát nemělo.
Jak by asi to nehodové dění mělo vypadat? Někdo zazmatkuje, odře to, skočí na brzdy a druhý, který nedodržel bezpečnou vzdálenost mu kouká do kufru? Nevím. Neumím si to představit.
Toto strašení oním zúžením není nic jiného než strašení „vybržďováním“, které bylo jednu chvíli (a možná dodnes) v nové formě. Vždy se vybere ten nejkřiklavější případ (Trpišovský), jehož skutečná nebezpečnost se blíží nule a ty opravdu kritické situace, při kterých skutečně umírají lidé, jsou mimo pozornost.
A ještě pár slov k tomu „přistřižení“. Dnes jsem překonal FUP a byl jsem omezen v rychlosti. zjistil, že pro blog to je naprosto jedno. Alfanumerické znaky, tedy hlavně písmena, naskáčí do tabletu stejně rychle a obrázky stejně nepotřebuji.
A ještě poznámka k těm mobilním operátorů. Jsem u různých operátorů již skoro 18 let, dnes jen u dvou, ale byl jsem i u třech najednou. A nikdy jsem se nesetkal s nějakým šikanózním jednáním.
Jednou jsem dal dcerce na víkend svůj notebook a zprovoznil ji u T-Mobile zvýhodnění na Internet. Když přišla faktura, protočily se mi panenky. Z Internet byla fakturováno asi 8.000,- Kč (děvče pilně stahovalo), ale reklamace byla v pohodě uznána. Našel se hovor, kterým jsem to zvýhodnění aktivoval.
P.S. Nemám jinou šanci, jak odpovědět. Tak tedy: Pane Macháčku, kde jste prosímvás v mém textu našel zmínku o tom, že jsem "bravůrně projel"? Nebo o tom, že tak musí projet všichni? Já totiž píši výhradně o tom, jak jsem jel skoro prázdným zúžením v pravém, tedy širším pruhu
Takže: Většinou jsme všichni při té jízdě "pos*aní až za ušima", když máme předjet náklaďák. Ani já se často neodvážím. Ostatně, nejezdím po D1 denně a dnes jsem váhal, zda předjet Lexus. Podvědomě mi totiž bránil klovací pořádek, Lexus je o něco výše než BMW. Ostatně, jel dost rychle.
Já se pouze pozastavil nad autorčiným přeháněním, doplněným zcela nepřesnými čísly. Nakonec, i pruhem širokým 2,00 m by možná projel auťák široký třeba 210 cm.
A proč? Ta šířka totiž není nějakou betonovou zdí, ale čarou nakreslenou na vozovce, přes kterou, pokud to provoz v sousedním širším pruhu povolí, mohu při příznivé konstelaci přečuhovat. Ale, nezkoušel bych to, neměl bych na to nervy.
Další články autora |