K čemu vlastně jsou vizitky?
Prý je to starý zvyk - možná až z období 1. republiky, kdy každá význačná osobnost měla určitý podpis - značku, kterou jakoby podepsala vizitku a dala tím najevo, že právě tato vizitka byla darována z ruky do ruky. Takové romantické gesto, ale když pak byla jedna vizitka vedle druhé a každá byla jedinečně a neopakovatelně "podepsána" mohlo se vám možná vybavit i více, než jen jméno a příjmení - konkrétní příběh. Příběh, ale pořád se jednalo o vizitku - strohou, fádní, informativní, ale jedinečnou.
A nyní zpět do současnosti. Tlak na kreativu je tak obrovský, že jsou obdivovány dokonce i kreativně pojaté vizitky. Jak se celý masa kreativců a marketérů na sociálních sítích předhánějí v glorifikaci vizitek vyvedených na svíčce, na toaletním papíru, na zapalovači. dokonce jsem nedávno viděl 2 totální úlety, kdy byla vizitka vyskládána tak, že když do jí uživatel dal mobilní telefon, mohla sloužit jako reproduktor! lol...
A co říkáte na vizitku, vypadající jako účtenka? Jistě, dneska se za vše platí a dodavatelé Vám jistě nic zadarmo nedají, ale proč rovnou podsouvat účtenku? A já se ptám - je vizitka další plátno? Je třeba mít vizitku vražedně originální, vtipnou, bořící zvyklosti? Já si myslím, že ne.
Ať chceme nebo ne, tak vizitka je informace - má sloužit k evidenci kontaktu v případě potřeby - kam si asi dám 10cm vysokou a skoro stejně širokou svíčku? Takový vizitkář vidět nechci.
Chcete někoho oslnit? Ukázat mu portfolio? Dokázat, že jsme lepší než konkurence? OK - ale na to jsou webové stránky, brožury, letáky, magazíny, katalogy, inzerce, bla bla bla... ale ne vizitky. Jméno, příjmení, firma, pozice, mobil, pevná, e-mail, web a logo. To je vše. Jednoduchá grafika, univerzální vizitkový formát a je to. Svou kreativu a energii věnujte někam jinam. A pokud se chcete skutečně odlišovat, najděte si svůj originální podpis. Minimálně objasnění a vyprávění takového příběhu o velkotovárnících prvorepublikového podnikatelského ráje poslouží jako icebreak několikrát lépe, než debata o počasí nebo cestě do práce.
Jiří Brych
Vlk se nažere a spořitelna zůstane celá
V posledních dnech se velmi důrazně debatuje o zdražení a zavedení poplatků u České spořitelny. Všichni si ťukají na čelo a nechápou, jak je v dnešní době plné mobilních a jednoduchých bezplatných řešení možné, že někdo takovou blbost schválil. Jenže je to vážně špatná volba?
Jiří Brych
#IceBucketChallenge po islámsku
Tak jsem při svém brouzdání internetem našel spojení dvou naprosto rozdílných fenoménů současného mediálního světa. Tou zábavnou je polévání lidí ledovou vodou, tou nešťastnou je skorodekapitulace západního reportéra pravděpodobně západním teroristou. Spojení obého mě narovinu nejprve rozesmálo, potom pobouřilo...a nakonec vedlo k zamyšlení.
Jiří Brych
Pořád dokola to samé...
Také jste občas četli takzvané magazíny životního stylu? Po pár článcích se vždy nemůžete zbavit dojmu, že jste to už někde četli. Kdo někdy v takovém prostředí pracoval tak ví, že témata i samotné články se bez okolků kopírují a nasazují tu s větším, tu s menším odstupem. Co jiného taky psát v módním časopisu na začátku léta? A co před odjezdem na dovolenou? Pořád to samé... Ale to, co se stalo letos v česku, to je skutečný vlastňákJ
Jiří Brych
Lžeme jen trošku
Člověk by občas až nabyl dojmu, že svět je plný růžových podnikatelských úspěchů, pozitivních obchodních příkladů a ve skrze geniálních obchodně-marketingových nápadů. Alespoň takhle bych si připadal, kdybych bez zamyšlení přijal informace, které se vyskytují v soudobých odborných médiích. Překrucování a mnohdy i vymýšlení čísel, uzávěrek, statistických údajů a dalších ukazatelů se stává standardem, který Vás dokáže spolehlivě dostat do pozornosti médií. Stačí si včas a s potřebnou drzostí něco vymyslet...a je to. V mém oboru - věrnostních programech, se s tímto poslední dobou roztrhl pytel.
Jiří Brych
Zamávej bance
Mávám bankám – to je pseoudo-teaserová kampaň spojení s novým logem jedné ze zavedených bank, která se snaží zuby nehty přiblížit ve svém vnímání bance nové, alternativní. No, nějak to skřípe.
Další články autora |
Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil
Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...
Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život
Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...
Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla
Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...
Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony
Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...
Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali
Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...
Povodně zpustošily západní Čechy. Zasahovaly vrtulníky, sesuv zastavil trať
Části Česka o víkendu zasáhly bouřky provázené místy silným deštěm. Zejména na jihozápadě Čech...
Trest pro potížistu Orbána. Jeho země dostane v příští Komisi slabé portfolio
Maďarsko se zřejmě může rozloučit s tím, že by jeho zástupce v Evropské komisi příště získal...
Blesk zranil děti a dospělé v libereckém zámeckém parku, některé oživovali
Celkem osmnáct lidí včetně dětí zranil blesk, který v libereckých Vratislavicích uhodil do stromu....
Nejpracovitější na světě? Číňané slaví nepřeberné množství svátků a umí to rozbalit
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Číně O Číňanech si řada lidí myslí, že jsou suchaři. Opak je ale pravda. Umějí za to pořádně vzít a...
Rozdáváme mléčnou výživu ZDARMA
Už jste slyšeli o nové pokračovací mléčné výživě BEBA SUPREMEpro 2 určené dětem od ukončeného 6. měsíce? Nyní můžete tuto nejdokonalejší recepturu...
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 597x