- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prý je to starý zvyk - možná až z období 1. republiky, kdy každá význačná osobnost měla určitý podpis - značku, kterou jakoby podepsala vizitku a dala tím najevo, že právě tato vizitka byla darována z ruky do ruky. Takové romantické gesto, ale když pak byla jedna vizitka vedle druhé a každá byla jedinečně a neopakovatelně "podepsána" mohlo se vám možná vybavit i více, než jen jméno a příjmení - konkrétní příběh. Příběh, ale pořád se jednalo o vizitku - strohou, fádní, informativní, ale jedinečnou.
A nyní zpět do současnosti. Tlak na kreativu je tak obrovský, že jsou obdivovány dokonce i kreativně pojaté vizitky. Jak se celý masa kreativců a marketérů na sociálních sítích předhánějí v glorifikaci vizitek vyvedených na svíčce, na toaletním papíru, na zapalovači. dokonce jsem nedávno viděl 2 totální úlety, kdy byla vizitka vyskládána tak, že když do jí uživatel dal mobilní telefon, mohla sloužit jako reproduktor! lol...
A co říkáte na vizitku, vypadající jako účtenka? Jistě, dneska se za vše platí a dodavatelé Vám jistě nic zadarmo nedají, ale proč rovnou podsouvat účtenku? A já se ptám - je vizitka další plátno? Je třeba mít vizitku vražedně originální, vtipnou, bořící zvyklosti? Já si myslím, že ne.
Ať chceme nebo ne, tak vizitka je informace - má sloužit k evidenci kontaktu v případě potřeby - kam si asi dám 10cm vysokou a skoro stejně širokou svíčku? Takový vizitkář vidět nechci.
Chcete někoho oslnit? Ukázat mu portfolio? Dokázat, že jsme lepší než konkurence? OK - ale na to jsou webové stránky, brožury, letáky, magazíny, katalogy, inzerce, bla bla bla... ale ne vizitky. Jméno, příjmení, firma, pozice, mobil, pevná, e-mail, web a logo. To je vše. Jednoduchá grafika, univerzální vizitkový formát a je to. Svou kreativu a energii věnujte někam jinam. A pokud se chcete skutečně odlišovat, najděte si svůj originální podpis. Minimálně objasnění a vyprávění takového příběhu o velkotovárnících prvorepublikového podnikatelského ráje poslouží jako icebreak několikrát lépe, než debata o počasí nebo cestě do práce.
Další články autora |
Duchcovská, Teplice
16 000 Kč/měsíc