K čemu vlastně jsou vizitky?
Prý je to starý zvyk - možná až z období 1. republiky, kdy každá význačná osobnost měla určitý podpis - značku, kterou jakoby podepsala vizitku a dala tím najevo, že právě tato vizitka byla darována z ruky do ruky. Takové romantické gesto, ale když pak byla jedna vizitka vedle druhé a každá byla jedinečně a neopakovatelně "podepsána" mohlo se vám možná vybavit i více, než jen jméno a příjmení - konkrétní příběh. Příběh, ale pořád se jednalo o vizitku - strohou, fádní, informativní, ale jedinečnou.
A nyní zpět do současnosti. Tlak na kreativu je tak obrovský, že jsou obdivovány dokonce i kreativně pojaté vizitky. Jak se celý masa kreativců a marketérů na sociálních sítích předhánějí v glorifikaci vizitek vyvedených na svíčce, na toaletním papíru, na zapalovači. dokonce jsem nedávno viděl 2 totální úlety, kdy byla vizitka vyskládána tak, že když do jí uživatel dal mobilní telefon, mohla sloužit jako reproduktor! lol...
A co říkáte na vizitku, vypadající jako účtenka? Jistě, dneska se za vše platí a dodavatelé Vám jistě nic zadarmo nedají, ale proč rovnou podsouvat účtenku? A já se ptám - je vizitka další plátno? Je třeba mít vizitku vražedně originální, vtipnou, bořící zvyklosti? Já si myslím, že ne.
Ať chceme nebo ne, tak vizitka je informace - má sloužit k evidenci kontaktu v případě potřeby - kam si asi dám 10cm vysokou a skoro stejně širokou svíčku? Takový vizitkář vidět nechci.
Chcete někoho oslnit? Ukázat mu portfolio? Dokázat, že jsme lepší než konkurence? OK - ale na to jsou webové stránky, brožury, letáky, magazíny, katalogy, inzerce, bla bla bla... ale ne vizitky. Jméno, příjmení, firma, pozice, mobil, pevná, e-mail, web a logo. To je vše. Jednoduchá grafika, univerzální vizitkový formát a je to. Svou kreativu a energii věnujte někam jinam. A pokud se chcete skutečně odlišovat, najděte si svůj originální podpis. Minimálně objasnění a vyprávění takového příběhu o velkotovárnících prvorepublikového podnikatelského ráje poslouží jako icebreak několikrát lépe, než debata o počasí nebo cestě do práce.
Jiří Brych
Vlk se nažere a spořitelna zůstane celá
V posledních dnech se velmi důrazně debatuje o zdražení a zavedení poplatků u České spořitelny. Všichni si ťukají na čelo a nechápou, jak je v dnešní době plné mobilních a jednoduchých bezplatných řešení možné, že někdo takovou blbost schválil. Jenže je to vážně špatná volba?
Jiří Brych
#IceBucketChallenge po islámsku
Tak jsem při svém brouzdání internetem našel spojení dvou naprosto rozdílných fenoménů současného mediálního světa. Tou zábavnou je polévání lidí ledovou vodou, tou nešťastnou je skorodekapitulace západního reportéra pravděpodobně západním teroristou. Spojení obého mě narovinu nejprve rozesmálo, potom pobouřilo...a nakonec vedlo k zamyšlení.
Jiří Brych
Pořád dokola to samé...
Také jste občas četli takzvané magazíny životního stylu? Po pár článcích se vždy nemůžete zbavit dojmu, že jste to už někde četli. Kdo někdy v takovém prostředí pracoval tak ví, že témata i samotné články se bez okolků kopírují a nasazují tu s větším, tu s menším odstupem. Co jiného taky psát v módním časopisu na začátku léta? A co před odjezdem na dovolenou? Pořád to samé... Ale to, co se stalo letos v česku, to je skutečný vlastňákJ
Jiří Brych
Lžeme jen trošku
Člověk by občas až nabyl dojmu, že svět je plný růžových podnikatelských úspěchů, pozitivních obchodních příkladů a ve skrze geniálních obchodně-marketingových nápadů. Alespoň takhle bych si připadal, kdybych bez zamyšlení přijal informace, které se vyskytují v soudobých odborných médiích. Překrucování a mnohdy i vymýšlení čísel, uzávěrek, statistických údajů a dalších ukazatelů se stává standardem, který Vás dokáže spolehlivě dostat do pozornosti médií. Stačí si včas a s potřebnou drzostí něco vymyslet...a je to. V mém oboru - věrnostních programech, se s tímto poslední dobou roztrhl pytel.
Jiří Brych
Zamávej bance
Mávám bankám – to je pseoudo-teaserová kampaň spojení s novým logem jedné ze zavedených bank, která se snaží zuby nehty přiblížit ve svém vnímání bance nové, alternativní. No, nějak to skřípe.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU
Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...
LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech
Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...
Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou
Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...
Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou
Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 597x