Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čas klidu a míru - bez reklam a marketingu

Všimli jste si, jak je marketing a hon na zákazníky obecně omezený do určitých období? Vánoce, Valentýn, výprodeje… Ale co mezi tím? Jasně, každá lidská činnost má svůj útlum – nabírání sil. Spíme, abychom mohli celou noc blbnout v baru (nebo v práci). Jíme, abychom pak mohli do bezvědomí běhat na pásu ve fitku…

Ale skutečně si totéž může dovolit marketing? Skutečný marketing nikdy nekončí…a vlastně ani nezačíná. Je prostoupen vším. Například úsměv prodavačky se dá také prohlásit za prvek marketingu. Co by se asi stalo, kdyby se najednou prodavačka 3 hodiny denně tvářila jako citrón a poslala do háje každého, kdo by si od ní chtěl něco koupit? Mnozí namítnou, že tohle se občas děje, ale určitě se shodneme, že by se dít nemělo.

A teď si vezměme ten velký marketing – najednou nikdo nemá neodolatelnou nabídku, nikdo o nás nestojí, nikdo nic nekomunikuje. Marketing prostě dostal volno. Není doba oficiálně prohlášená za vhodnou ke komunikaci. Je přestávka.

Což mě vede k zamyšlení, zda vůbec někdo z českých marketérů občas otevřel nějakou marketingovou učebnici (které jinak z duše nesnáším, ale občas se do nich podívat jistě neuškodí), kde vám jasně vysvětlí, že prát se s konkurencí tam, kde je, není dobrý nápad. Zvláště když má konkurence lepší nápady, větší budget, lepší pozici. V takovém případě je vhodné se sebrat a obsadit volné území. Když mi během jednoho dne 7 lidí nabízí perfektní obal na mobil, tak jsem z toho otrávený…. A to je ten problém.

Anebo…že by skutečně marketing v Česku nebyl? Nebo trpí kartelovou dohodou založenou na reklamním klidu zbraní? Ale zase je alespoň občas klídekJ

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Brych | úterý 18.2.2014 20:50 | karma článku: 5,09 | přečteno: 205x
  • Další články autora

Jiří Brych

Vlk se nažere a spořitelna zůstane celá

V posledních dnech se velmi důrazně debatuje o zdražení a zavedení poplatků u České spořitelny. Všichni si ťukají na čelo a nechápou, jak je v dnešní době plné mobilních a jednoduchých bezplatných řešení možné, že někdo takovou blbost schválil. Jenže je to vážně špatná volba?

4.9.2014 v 12:10 | Karma: 13,87 | Přečteno: 1114x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Brych

#IceBucketChallenge po islámsku

Tak jsem při svém brouzdání internetem našel spojení dvou naprosto rozdílných fenoménů současného mediálního světa. Tou zábavnou je polévání lidí ledovou vodou, tou nešťastnou je skorodekapitulace západního reportéra pravděpodobně západním teroristou. Spojení obého mě narovinu nejprve rozesmálo, potom pobouřilo...a nakonec vedlo k zamyšlení.

29.8.2014 v 9:03 | Karma: 7,58 | Přečteno: 564x | Diskuse| Politika

Jiří Brych

Pořád dokola to samé...

Také jste občas četli takzvané magazíny životního stylu? Po pár článcích se vždy nemůžete zbavit dojmu, že jste to už někde četli. Kdo někdy v takovém prostředí pracoval tak ví, že témata i samotné články se bez okolků kopírují a nasazují tu s větším, tu s menším odstupem. Co jiného taky psát v módním časopisu na začátku léta? A co před odjezdem na dovolenou? Pořád to samé... Ale to, co se stalo letos v česku, to je skutečný vlastňákJ

28.8.2014 v 14:40 | Karma: 11,18 | Přečteno: 635x | Diskuse| Média

Jiří Brych

Lžeme jen trošku

Člověk by občas až nabyl dojmu, že svět je plný růžových podnikatelských úspěchů, pozitivních obchodních příkladů a ve skrze geniálních obchodně-marketingových nápadů. Alespoň takhle bych si připadal, kdybych bez zamyšlení přijal informace, které se vyskytují v soudobých odborných médiích. Překrucování a mnohdy i vymýšlení čísel, uzávěrek, statistických údajů a dalších ukazatelů se stává standardem, který Vás dokáže spolehlivě dostat do pozornosti médií. Stačí si včas a s potřebnou drzostí něco vymyslet...a je to. V mém oboru - věrnostních programech, se s tímto poslední dobou roztrhl pytel.

15.8.2014 v 9:38 | Karma: 6,94 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ekonomika

Jiří Brych

Zamávej bance

Mávám bankám – to je pseoudo-teaserová kampaň spojení s novým logem jedné ze zavedených bank, která se snaží zuby nehty přiblížit ve svém vnímání bance nové, alternativní. No, nějak to skřípe.

25.2.2014 v 15:28 | Karma: 8,41 | Přečteno: 638x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  19:01

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 597x
Kdo dělá marketing, může kecat do všeho. Obchod je pro hazardéry - pro lidi co myslí tu je právě marketing. Články po sobě nečtu - ztrácet čas umím i jinak.

Seznam rubrik