Čas klidu a míru - bez reklam a marketingu

Všimli jste si, jak je marketing a hon na zákazníky obecně omezený do určitých období? Vánoce, Valentýn, výprodeje… Ale co mezi tím? Jasně, každá lidská činnost má svůj útlum – nabírání sil. Spíme, abychom mohli celou noc blbnout v baru (nebo v práci). Jíme, abychom pak mohli do bezvědomí běhat na pásu ve fitku…

Ale skutečně si totéž může dovolit marketing? Skutečný marketing nikdy nekončí…a vlastně ani nezačíná. Je prostoupen vším. Například úsměv prodavačky se dá také prohlásit za prvek marketingu. Co by se asi stalo, kdyby se najednou prodavačka 3 hodiny denně tvářila jako citrón a poslala do háje každého, kdo by si od ní chtěl něco koupit? Mnozí namítnou, že tohle se občas děje, ale určitě se shodneme, že by se dít nemělo.

A teď si vezměme ten velký marketing – najednou nikdo nemá neodolatelnou nabídku, nikdo o nás nestojí, nikdo nic nekomunikuje. Marketing prostě dostal volno. Není doba oficiálně prohlášená za vhodnou ke komunikaci. Je přestávka.

Což mě vede k zamyšlení, zda vůbec někdo z českých marketérů občas otevřel nějakou marketingovou učebnici (které jinak z duše nesnáším, ale občas se do nich podívat jistě neuškodí), kde vám jasně vysvětlí, že prát se s konkurencí tam, kde je, není dobrý nápad. Zvláště když má konkurence lepší nápady, větší budget, lepší pozici. V takovém případě je vhodné se sebrat a obsadit volné území. Když mi během jednoho dne 7 lidí nabízí perfektní obal na mobil, tak jsem z toho otrávený…. A to je ten problém.

Anebo…že by skutečně marketing v Česku nebyl? Nebo trpí kartelovou dohodou založenou na reklamním klidu zbraní? Ale zase je alespoň občas klídekJ

Autor: Jiří Brych | úterý 18.2.2014 20:50 | karma článku: 5,09 | přečteno: 205x
  • Další články autora

Jiří Brych

#IceBucketChallenge po islámsku

29.8.2014 v 9:03 | Karma: 7,58

Jiří Brych

Pořád dokola to samé...

28.8.2014 v 14:40 | Karma: 11,18

Jiří Brych

Lžeme jen trošku

15.8.2014 v 9:38 | Karma: 6,94

Jiří Brych

Zamávej bance

25.2.2014 v 15:28 | Karma: 8,41