- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale skutečně si totéž může dovolit marketing? Skutečný marketing nikdy nekončí…a vlastně ani nezačíná. Je prostoupen vším. Například úsměv prodavačky se dá také prohlásit za prvek marketingu. Co by se asi stalo, kdyby se najednou prodavačka 3 hodiny denně tvářila jako citrón a poslala do háje každého, kdo by si od ní chtěl něco koupit? Mnozí namítnou, že tohle se občas děje, ale určitě se shodneme, že by se dít nemělo.
A teď si vezměme ten velký marketing – najednou nikdo nemá neodolatelnou nabídku, nikdo o nás nestojí, nikdo nic nekomunikuje. Marketing prostě dostal volno. Není doba oficiálně prohlášená za vhodnou ke komunikaci. Je přestávka.
Což mě vede k zamyšlení, zda vůbec někdo z českých marketérů občas otevřel nějakou marketingovou učebnici (které jinak z duše nesnáším, ale občas se do nich podívat jistě neuškodí), kde vám jasně vysvětlí, že prát se s konkurencí tam, kde je, není dobrý nápad. Zvláště když má konkurence lepší nápady, větší budget, lepší pozici. V takovém případě je vhodné se sebrat a obsadit volné území. Když mi během jednoho dne 7 lidí nabízí perfektní obal na mobil, tak jsem z toho otrávený…. A to je ten problém.
Anebo…že by skutečně marketing v Česku nebyl? Nebo trpí kartelovou dohodou založenou na reklamním klidu zbraní? Ale zase je alespoň občas klídekJ
Další články autora |