Spolupráce s Čínou už nese jablka....jedovatá.

"Já jsem přijel do Číny, abych se od Číny učil, jak zvýšit hospodářský růst, jak stabilizovat společenský řád." M. Zeman

Téměř zcela bez zájmu médií proběhla zpráva, že Kellnerova skupina koupila tuzemský podnik Škodu Transporation, největšího českého výrobce vozidel pro městskou a železniční dopravu. Tato firma přímo zaměstnává na 5600 zaměstnanců a tisíce dalších v dodavatelských firmách.

Je zcela naivní myslet si, že P. Kellner chce vyrábět lokomotivy. Výroba není jeho parketa. Firmu koupil jen k jejímu přeprodání skutečnému zájemci. Komu? No přece Číně. Čínská firma CRRC se již delší dobu snaží Škodu Transportation koupit. Pro Kellnera dar z nebes. Vydělá na prodeji a ještě si udělá v Číně dobré oko pro své podnikání.

Stejně naivní je domnívat se, že CRRC chce vyrábět dál lokomotivy v Čechách. Proč, když je může mnohem levněji vyrábět v Číně? Potřebuje k tomu jen know how Škodovky a ochrannou známku. Stačí převzít dokumentaci, případně převézt pár strojů, u kterých se to vyplatí. Že u nás ubyde na deset tisíc pracovních míst je určitě trápit nebude. 

Takže bilance "nové spolupráce" s Čínou je asi následující. Číňané koupili jeden fotbalový klub zaměstnávající jedenáct hráčů a pár fotbalových bafuňářů. Proti tomu z Čech zmizí výroba železničních vozidel a o práci přijdou tisíce lidí.

Takto si prezident Zeman představoval ten hospodářský růst, když pro tu spolupráci horoval?

Na druhou stranu stabilizovat společnost dle čínského vzoru se opravdu naučil. Navzdory naší ústavě dokázal zázrak. O vládě v Česku již nerozhoduje parlament, ale "velký kormidelník" Zeman.

 

Jindřich Tůma

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jindřich Tůma | úterý 28.11.2017 10:22 | karma článku: 26,76 | přečteno: 906x