Budoucnost automobilismu v EU je v rukou diletantů
Ještě donedávna platilo, že kdo chtěl legálně zkusit maximálku, vyjel za Rozvadov a s cihlou na plynu pozoroval jedním okem ručičku tachometru a druhým, jestli do levého jízdního pruhu nevjede německá důchodkyně ve dvojkovem golfu s růžovým plyšákem za oknem.
A dnes? Dnes se musíme smířit s tím, že na polovinu z takřka třinácti tisíc kilometrů německých dálnic vláda umístila značky omezující rychlost.
Proč to všechno? Ekologie. Nejtěžší zbraň (společně s tématem bezpečnosti) proti nám - lidem, pro které je řízení vášní. V ideálním světě politiku jako je John Prescott, Siim Kallas či Antonio Tajani prostě lidi jako my neexistují.
Poslední dva jmenování pánové se dokonce podíleli na návrhu Evropské komise, podle něhož by výroba aut se spalovacími motory skončila v roce 2050, přičemž do roku 2030 by se podíl individuální dopravy snížil o půlku ve prospěch vlaků a lodní dopravy! Na to reagoval předseda britského autoklubu, aby se eurokomisaři nechali vyšetřit na psychiatrii.
Evropská unie se neustále ohání hodnotami CO2, které automobilová doprava vypouští do ovzduší. A na základě "hrozby" globálního oteplování pak vydává jedno omezující nařízení za druhým. Což se ve světle kauzy Climagate, která zpochybnila výsledky vědců zabývajících se klimatem, zdá být poněkud zarážející. Zvlášť, přihlédneme-li k faktu, že automobily se na stavu CO2 v atmosféře podílejí necelým procentem.
Ale zpět k autům. Letos začalo platit nařízení pro automobilky, podle něhož nesmí limit průměrných emisí překročit 130 gramů na kilometr napříč celou modelovou řadou.
Kolínska trojčata jsou tedy v suchu. Škodovka také prodá slušné množství fabií, takže se jí sankce takřka vyhnou. Ale co třeba Ferrari či Lamborghini? Nezbyde jim nic jiného, než platit. Ale za co? Za to, že pár politiku, dennodenně kujících pikle, aby nám kazili naší každodenní radost, věří v bláboly hrstky vědců, kteří se nedokázali dohodnout ani mezi sebou?
-inosh-
Jindřich Husička
Musíme začít znovu žít a to hned!
Nemůžeme odkládat vlastní život na neurčito. Ten čas nám nikdo nevrátí. Žádnými penězi nám nikdo nemůže vykompenzovat týdny nebo měsíce nekvalitního života. Musíme znovu začít žít
Jindřich Husička
Naše zdraví patří nám, ne státu
Jsem strašpytel. Viru se bojím. Opravdu se ho bojím a dělám všechno proto, abych jím nenakazil sebe nebo svou rodinu. A díky tomu mi došlo, jak nesmyslné snahy všech vlád světa jsou.
Jindřich Husička
Hlavu vzhůru
Občas zaslechnu přirovnání současného stavu s válkou. Ne, ne, ne! Tohle se s válkou vůbec nedá srovnat, proboha
Jindřich Husička
Svět musí zůstat stejný. Pozor na změny!
Mám strach. V první řadě o zdraví, méně pak o ekonomiku, ale o to více o naše svobody. Žijeme v době bezprecedentních zákazů a omezení. Teď dávají smysl a přijímám je bez výhrad. Co když se ale tento stav politikům zalíbí?
Jindřich Husička
Vyloučit Klause? Geniální tah!
Nad sporem Klaus versus Fiala si lámu hlavu už docela dlouho. Je to střet odlišných světů. Pro českého voliče je těžko pochopitelné, že se jedná o rivaly z jedné a té samé strany.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Poslanci schválili zkrácení doby oddlužení z pěti let na tři roky
Přímý přenos Zkrácení doby oddlužení z nynějších pěti let na tři roky pro všechny dlužníky, nejen pro...
Češi začali stavět mikrobyty. Paradoxně mohou prohloubit krizi bydlení
Premium Češi stále častěji řeší, kde bydlet, když je to tak nedostupné. Velký byt je luxus, zájemci proto...
Soud odmítl propustit silničního piráta. Ve vězení se opil „šťávou z ovoce“
Karlovarský soud zamítl žádost silničního piráta Miroslava Štíbra, který žádal o podmíněné...
Rozkol nacionalistů. S AfD nechce být ve frakci Le Penová ani česká SPD
Zástupci francouzské strany Národní sdružení (RN) prohlásili, že v příštím europarlamentu nebudou...
- Počet článků 106
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1621x