Budoucnost automobilismu v EU je v rukou diletantů

Jsme dinosaury dnešní doby, takřka vyhynulý druh. Alespoň se nám to snaží namluvit politici a jejich hlásné trouby, média. Zábava za volantem osobního vozu už zkrátka není in.

Ještě donedávna platilo, že kdo chtěl legálně zkusit maximálku, vyjel za Rozvadov a s cihlou na plynu pozoroval jedním okem  ručičku tachometru a druhým, jestli do levého jízdního pruhu nevjede německá důchodkyně ve dvojkovem golfu s růžovým plyšákem za oknem.

A dnes? Dnes se musíme smířit s tím, že na polovinu z takřka třinácti tisíc kilometrů německých dálnic vláda umístila značky omezující rychlost.

Proč to všechno? Ekologie. Nejtěžší zbraň (společně s tématem bezpečnosti) proti nám - lidem, pro které je řízení vášní. V ideálním světě politiku jako je John Prescott, Siim Kallas či Antonio Tajani prostě lidi jako my neexistují.

Poslední dva jmenování pánové se dokonce podíleli na návrhu Evropské komise, podle něhož by výroba aut se spalovacími motory skončila v roce 2050, přičemž do roku 2030 by se podíl individuální dopravy snížil o půlku ve prospěch vlaků a lodní dopravy! Na to reagoval předseda britského autoklubu, aby se eurokomisaři nechali vyšetřit na psychiatrii.

Evropská unie se neustále ohání hodnotami CO2, které automobilová doprava vypouští do ovzduší. A na základě "hrozby" globálního oteplování pak vydává jedno omezující nařízení za druhým. Což se ve světle kauzy Climagate, která zpochybnila výsledky vědců zabývajících se klimatem, zdá být poněkud zarážející. Zvlášť, přihlédneme-li k faktu, že automobily se na stavu CO2 v atmosféře podílejí necelým procentem.

Ale zpět k autům. Letos začalo platit nařízení pro automobilky, podle něhož nesmí limit průměrných emisí překročit 130 gramů na kilometr  napříč celou modelovou řadou.

Kolínska trojčata jsou tedy v suchu. Škodovka také prodá slušné množství fabií, takže se jí sankce takřka vyhnou. Ale co třeba Ferrari či Lamborghini? Nezbyde jim nic jiného, než platit. Ale za co? Za to, že pár politiku, dennodenně kujících pikle, aby nám kazili naší každodenní radost, věří v bláboly hrstky vědců, kteří se nedokázali dohodnout ani mezi sebou?

 

 

-inosh-

Autor: Jindřich Husička | čtvrtek 26.1.2012 19:33 | karma článku: 22,83 | přečteno: 1214x
  • Další články autora

Jindřich Husička

Hlavu vzhůru

2.4.2020 v 16:53 | Karma: 14,21